2 צפייה בגלריה
(צילום: שאול גולן, עמית שאבי, מארק ישראל סלם, משה מזרחי, AFP, אלעד מלכה)
בליכוד התייחסו הערב (שבת) לדבריהם של שבעה מחברי המפלגה שיצאו נגד מהלכי הקואליציה, ואמרו כי "אין מרד בליכוד". בינתיים, ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח מסר בשיחות סגורות לשר המשפטים יריב לוין ולחברי המפלגה המעוניינים להמשיך בחקיקה, ואמר כי "זה הזמן להרגיע".
"כולם רוצים להגיע להסכמות וצריך לעשות מאמץ מירבי לשם כך - אבל לא לתת את הווטו לצד השני", אמרו הערב בליכוד. "בניגוד לדעת רבים, ראש הממשלה העביר את התיקון לעילת הסבירות, ובניגוד לדעת רבים הוא גם קרא לעצור עד נובמבר כדי להגיע להסכמות. ראש ההמשלה נתניהו יפעל בכל כוחו להוביל את המשך החקיקה בהסכמות רחבות גם בעתיד, ככל שניתן".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ויריב לוין
בנימין נתניהו ויריב לוין
"זה הזמן להרגיע". נתניהו ולוין
(צילום: אלכס קולומויסקי)
במקביל, בכירים בליכוד הקשורים למרד לכאורה, הכחישו כי מדובר בהתארגנות המתואמת עם נתניהו או מקורביו. "שום דבר לא מתואם עם נתניהו. כל אחד יצא ודיבר מטעם עצמו", הם אמרו. "זה ניסיון של ראשי המחאה להמעיט מערך הסיפור ולהגיד שזה ספין של נתניהו, אבל עובדתית זה ממש לא נכון. אף אחד מהדוברים לא היה מתואם עם נתניהו".
מוקדם יותר, לקראת ההפגנות הערב, אמרו ב"כוח קפלן" כי "הסיכוי היחידי להצלת מדינת ישראל, צבא העם והכלכלה נמצא אצל מאות האלפים שייצאו להפגין. ישראל במסלול המהיר להפוך להונגריה וטורקיה. ההצגות המופרכות של ח"כים בליכוד כאילו הם ימרדו הם רק מסך עשן שכל תפקידו הוא לקנות לדיקטטור נתניהו שקט כדי להשלים את ההפיכה. ובכן, שקט לא יהיה לו - עם ישראל ינצח את הדיקטטורה".

בימים האחרונים אמרו בכירים בליכוד כי אסור למפלגה לחזור לחקיקה חד-צדדית של סעיפי המהפכה המשפטית כפי שקרה בכנס הקיץ של הכנסת, ושיש להוביל מהלכים מעתה רק בהידברות ובהסכמה. שרים וח"כים טענו גם כי אם הליכוד יתמקד רק במהפכה, כפי שקרה בחודשים האחרונים, ולא יתייחס לחיים עצמם - הוא ייפגע קשה מאוד גם מבחינה אלקטורלית.
ההתבטאויות האלו הצטרפו לפרסומים על שרים וח"כים בליכוד שמתנגדים להמשך חקיקת המהפכה המשפטית, ובהם שר הביטחון יואב גלנט, שלפי טורו של נחום ברנע הבוקר ב"מוסף לשבת" דוחף לממשלת אחדות; השר אבי דיכטר שהתנגד ל"בריונים שמקדמים חקיקה קיצונית"; השרים גילה גמליאל וניר ברקת; יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן ועוד שרים שהעבירו מסרים בשיחות סגורות נגד המהלכים של לוין, שמחה רוטמן ואיתמר בן גביר.
גם יו"ר ועדת החוץ והביטחון יולי אדלשטיין יצא אמש נגד מהלכי הקואליציה ואמר כי אינו מתחייב לתמוך בחוקים הבאים שיקודמו כחלק מהמהפכה המשפטית. "הודעתי דבר אחד פשוט למי שצריך לדעת: בפעם הבאה הם יצטרכו לתאם ולדבר איתי מא' ועד ת' על כל החוקים שקשורים ברפורמה. איך יעלה, מתי ובאיזה נוסח. רק אז אחליט אם אני תומך או לא. אני רוצה לדעת בדיוק מה יעלה ואז אחליט", אמר אדלשטיין בשיחה עם ynet.
אתמול הצטרף לקריאות האלה בקולו גם שר המדע אופיר אקוניס, שטען בתוכנית הרדיו "נבחרים" כי "על דעת ראש הממשלה אני אומר שהמשך החקיקה יהיה תוך רצון להסכמות רחבות. לזה צריך תמיד גם צד שני". בנוסף, יצא אקוניס מפורשות נגד לוין, כשטען כי "אין סיבה שהוועדה לבחירת שופטים לא תתכנס להכרעות בערכאות של בתי משפט השלום והמחוזיים".