ישראל צפויה להגיב לירי הרקטות המאסיבי של חמאס והג'יאהד האיסלאמי אחר הצהריים (שלישי) לעבר שדרות ויישובים נוספים בעוטף עזה. כתוצאה מירי הרקטות נפצע אדם באורח בינוני ועוד 11 הגיעו לבית החולים ברזילי באשקלון כשמצבם מוגדר קל. בסך הכול שוגרו היום יותר מ-30 רקטות לעבר ישראל, חלקן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל.
הירי האחרון היה בשעה 21:20, אז הופעלה אזעקת צבע אדום בשדרות וביישובים נוספים בעוטף עזה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד ושלוש רקטות נפלו בשטח פתוח. ההערכה בישראל היא כי התגובה תהיה משמעותית ורחבה יותר מהרגיל, גם אם היא תגרור תגובה של חמאס על הירי. ישראל לא מעוניינת במבצע נרחב, אך לוקחת בחשבון תרחישים שבעקבות התגובה – נראה סביב לחימה שיימשך מעבר ליום לחימה אחד, אולי מספר ימים.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל הרצי הלוי ושר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב
ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל הרצי הלוי ושר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב
הרמטכ"ל, ראש הממשלה ושר הביטחון בהערכת מצב
(צילום: חיים צח /לע"מ)
2 צפייה בגלריה
הרכב שנפגע בשדרות
הרכב שנפגע בשדרות
הרכב שנפגע בשדרות אחר הצהריים
(צילום: רויטרס)
בישראל רוצים לגבות מחיר מחמאס, שמעורב בירי, וגם לקח אחריות. כך הוחלט בהערכת המצב שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו בבסיס גלילות בהשתתפות שר הביטחון יואב גלנט, הרטמכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי וסגן ראש השב"כ.
מאחורי הקלעים יש פעילות נמרצת גם של המצרים וגם של שליח האו"ם למזרח התיכון תור וונסלנד למנוע הסלמה נרחבת. המצרים ניסו לתווך בין הצדדים כדי שישראל תשחרר את גופת השייח חאדר עדנאן, מבכירי הג'יהאד האיסלאמי ביהודה ושומרון, שמת לאחר ששבת רעב במשך 86 ימים.
במקביל להערכת המצב שקיימו נתניהו וגלנט, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר זעם על כך שלא הוזמן לדיון. מרגע שנודע לו על קיומו הוא יצר קשר עם לשכת ראש הממשלה, ודרש להגיע בדחיפות לבסיס גלילות, אך לא נענה. לשיטתו של בן גביר מדיניות ההכלה לא הוכיחה את עצמה.