העיתון הכלכלי "פייננשל טיימס" קרא לארה"ב ולמדינות אירופה להטיל חרם על מוצרים מההתנחלויות, לאור רצף האירועים האלימים ביהודה ושומרון. במאמר המערכת שפורסם אתמול (שלישי) תקף העיתון את מדיניות ממשלת ישראל, ונכתב כי גינוי אינו מספיק ויש לנקוט צעדים מעשיים. ברקע, אמירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול - שלפיה ישראל מאבדת לגיטימציה בעולם.
2 צפייה בגלריה
מאמר מערכת בפייננשל טיימס בעד חרם על ההתנחלויות
מאמר מערכת בפייננשל טיימס בעד חרם על ההתנחלויות
(מתוך הפייננשל טיימס )
"מעגל אלימות מחודש עלול לצאת משליטה בגדה המערבית הכבושה. העימותים בין ישראלים לפלסטינים גברו מאז שנכנסה ממשלת הימין הקיצוני של בנימין נתניהו לתפקידה בדצמבר. הם התגברו לאחר שכוחות ישראליים הרגו בשבוע שעבר שבעה פלסטינים ופצעו יותר מ-90 בפשיטה על העיר ג'נין. שפיכות הדמים באה על רקע מהלכי הממשלה להאיץ את הרחבת ההתנחלויות הישראליות בשטח, שמגבירים את המתיחות ומעודדים את המתנחלים. הממשל האמריקני מתח ביקורת על התוכניות לבנייה בהתנחלויות, אבל הדמוקרטיות המערביות צריכות לעשות יותר כדי לגרום לראש הממשלה הישראלי לתת את הדין על כך", נכתב.
במאמר נכתב כי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קיבלו תפקידים בכירים כפרס על תמיכתם בנתניהו, אך המינויים הללו היו "מהלכים מסוכנים שחיזקו את המתנחלים". במאמר ציינו שהממשלה הנוכחית קידמה תוכניות ל-13 אלף יחידות דיור בהתנחלויות, לעומת 4,427 בשנת 2022, והזכירו גם את ההחלטה להסדיר תשעה מאחזים בלתי חוקיים.

2 צפייה בגלריה
מתנחלים תוקפים את תושבי תורמוסעיה בתגובה לפיגוע בעלי
מתנחלים תוקפים את תושבי תורמוסעיה בתגובה לפיגוע בעלי
הפרעות בתורמוס עיא, בשבוע שעבר
"יש החוששים שהגדה המערבית קרובה כעת לאינתיפאדה שלישית, או להתקוממות פלסטינית", נכתב עוד. על ההתפרעויות של המתנחלים בכפרים הפלסטיניים נכתב כי "ההתקפות האחרונות של מתנחלים ישראלים על פלסטינים גרמו אפילו לצבא הישראלי להזהיר השבוע כי הן מהוות'טרור לאומני' שפוגע במדינת ישראל וב'לגיטימיות של כוחות הביטחון שלה להילחם בטרור הפלסטיני'".
במאמר נכתב כי ארה"ב הצהירה שהיא מתנגדת לפעולות חד-צדדיות של ישראל להאצת הבנייה בהתנחלויות, שמקשות על השגת פתרון שתי המדינות. "אבל בהתחשב בחומרת האירועים, וושינגטון ובירות אירופה - הרואות ברובן את ההתנחלויות הישראליות בלתי חוקיות ותומכות בפתרון שתי המדינות - צריכות לנקוט קו נוקשה יותר", נכתב. "המשמעות היא איום לאסור ייבוא של סחורות המיוצרות בהתנחלויות, ולהבהיר כי יישויות ישראליות בשטח כבוש לא יטופלו כחלק מישראל".
המאמר גם מאשים את המערב בצביעות כשזה נוגע לפעולות של ישראל בשטחי יהודה ושומרון. "עמדה איתנה כלפי הממשלה הקיצונית של נתניהו חשובה לא רק כדי לנסות לדכא את האלימות בגדה ולהציל את מה שיישאר מתהליך השלום, אלא כדי להעביר מסר רחב יותר", נכתב. "פלסטינים ומוסלמים ברחבי המזרח התיכון מציינים כי המערב התנגד במרץ לכיבוש שטחים באוקראינה על ידי רוסיה, אך נדם זה מכבר בתגובתו לסיפוח הזוחל של ישראל את הגדה המערבית. אם ארה"ב ואירופה רוצות שמדינות במקומות אחרים יצטרפו לגינוי מוסקבה, עליהן להימנע מלהראות צבועים על ידי אי גינוי התנהגות בלתי מקובלת כשהיא מגיעה מבעלת ברית".