2 צפייה בגלריה
יריב כהן
יריב כהן
הפסיכותרפיסט יריב כהן
המשטרה טענה היום (ה') כי הוגשה אתמול תלונה תשיעית נגד יריב כהן (52), הפסיכותרפיסט מאבן יהודה החשוד באונס ותקיפה מינית של מטופלות שלו. בעקבות הטענה, בית משפט השלום בפתח תקווה האריך בהסכמת סנגוריו את מעצרו בארבעה ימים - אולם להם נודע כי המשטרה טעתה, וכי לא הוגשה תלונה תשיעית.
לאחר טענת המשטרה לתלונה תשיעית התקיים דיון קצר, משום שבית המשפט קיבל את הסכמת הסנגורים, עורכי הדין יערה רשף ועמי טלמור. לאחר שאלו גילו את הטעות התקיים דיון נוסף בעניינו של כהן, שבו הודתה המשטרה כי טעתה וכי יש רק שמונה מתלוננות. השופט אריאל סלטו הותיר את הארכת המעצר של כהן על כנה למשך ארבעה ימים.
במסגרת הדיון להארכת מעצרו שהתקיים בבוקר, טענה המשטרה כי הטלפון הנייד של הפסיכותרפיסט טרם נבדק, מכיוון שחזר רק כעת מתיקון. בדיון הקודם בעניינו של כהן, שהתקיים בשני האחרון, הציגו סנגוריו הודעה ששלחה לחשוד המתלוננת העיקרית נגדו - שבה כתבה לו 'תודה רבה' - באותו יום שבו לטענתה הוא אנס אותה וביצע בה מעשה סדום. הסנגורים טענו כי המתלוננת מחקה מהטלפון שלה את ההודעה הזו והודעות נוספות, מבלי להציג אותן למשטרה.
2 צפייה בגלריה
יריב כהן
יריב כהן
תשע נשים כבר התלוננו נגדו. יריב כהן
בהחלטתו הבוקר, השופט אריאל סלטו הורה למשטרה להגיע לדיון הבא, שיתקיים ביום ראשון הקרוב, כשברשותה הצהרת תובע, בקשת שחרור לחלופת מעצר או כתב אישום. בנוסף, השופט סלטו מתח ביקורת על משטרת מרחב שרון בפיקודו של נתי גור, לאחר שבעת חקירתו שהה כהן בתחנת המשטרה יום שלם, מבלי שקיבל אוכל. "לא ניתן לקבל מצב שבו חשוד אינו מקבל את הצרכים הבסיסיים שלהם זכאי כל אדם. על כן, כל הנוגעים בדבר נדרשים לוודא ולהקפיד שהחשוד יקבל את זכויותיו הבסיסיות", קבע השופט.
החקירה נגד כהן, שנעצר לפני כשבועיים, החלה בעקבות תלונה של מטופלת, שסיפרה כי במהלך טיפול הפסיכותרפיסט אנס אותה וביצע בה מעשה סדום. האישה הוסיפה כי ניסתה למנוע ממנו לבצע את זממו, אך הוא טען בפניה שמדובר בחלק מהטיפול.
עו"ד יערה רשף עו"ד יערה רשף צילום: אילן בשור
עם פרסום החשדות נגדו, ובהמשך גם פרטיו וזהותו, החלו נשים נוספות להגיע למשטרה ולהגיש תלונות נגדו, ואתמול כאמור הוגשה התלונה התשיעית. למעט המתלוננת הראשונה, שמונה המתלוננות הנוספות טענו כי נפלו קורבן למעשים מגונים במהלך הטיפולים, ושכהן נגע להן בחזה ובישבן.
לכהן יש שתי קליניקות, אחת בתל אביב והשנייה בביתו באבן יהודה. בפרסומים אודות טיפוליו הוא מציין שהם כוללים, בין היתר, מגע.
עמי טלמור, מייצג את החשוד בדריסה בראשל"צעו"ד עמי טלמור
סנגוריו של כהן, עורכי הדין יערה רשף ועמי טלמור, מסרו בתגובה: "מרשנו מכחיש את המיוחס לו. בשלב זה ברור כי מדובר במערכה סדורה ומתוכננת היטב שנפתחה נגדו, שבה מועדי הגשת התלונות מתוזמנים בדיוק למועדים שבהם אמורה להתקיים הארכת מעצר, ועולה סיכוי לשחרור. ברור לנו כי בקרוב מאוד החשוד ישוחרר - אז גם תיפרם קשירת הקשר מאחורי מערכה זו - והקערה תתהפך על פיה".
ממשטרת ישראל נמסר: "בניגוד לנטען, החשוד הגיע לתחנת המשטרה למשך מספר שעות בלבד, במהלכן נחקר תוך שמירה על זכויותיו. לאחר שהלין כי לא קיבל מזון בבית המעצר בו שהה, הנושא טופל על ידי החוקרת בתחנה שדאגה לכך. נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות ולבצע את כל הפעולות הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת".