התביעה הצבאית הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד סגן-אלוף דן שרוני לבית הדין הצבאי המיוחד. כתב האישום מייחס לקצין, בין היתר, שורת עבירות שעניינן פגיעה בפרטיות, מעשים מגונים וחדירה לחומר מחשב שלא כדין.
לכתב האישום המלא - לחצו כאן
עם הגשת כתב האישום ביקשה התביעה להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו - ולבקשת ההגנה הוארך מעצרו של הקצין בשלב זה עד ל-4 בינואר. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה את מעשי הקצין, ככל פגיעה אחרת על רקע מיני, וימשיך לפעול למיגור התופעה משורותיו, תוך לווי נפגעי ונפגעות העבירה".
3 צפייה בגלריה
דן שרוני מובא להארכת מעצרו בבית הדין הצבאי בקריה תל אביב
דן שרוני מובא להארכת מעצרו בבית הדין הצבאי בקריה תל אביב
79 פרטי אישום, קרוב ל-50 נפגעות ונפגעים. סא"ל דן שרוני בהארכת המעצר
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
החיילות שנפגעו בהארכת המעצר לסא"ל דן שרוני בבית הדין הצבאי בקריה תל אביב
החיילות שנפגעו בהארכת המעצר לסא"ל דן שרוני בבית הדין הצבאי בקריה תל אביב
הנפגעות בבית המשפט
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
דן שרוני ואביב כוכבי
דן שרוני ואביב כוכבי
כוכבי הביע תמיכה בחיילות, אך דן שרוני עדיין לא הודח מצה"ל - אלא רק מתפקידו
(צילום: שאול גולן, מתוך פייסבוק)

לשרוני יוחסו עשרות פרטי אישום של פגיעה בפרטיות ועשרות פרטי אישום של מעשה מגונה. בנוסף, הוא מואשם בשלושה פרטי אישום של חדירה לחומר מחשב, פרט אישום של הפרעה לשוטר צבאי ופרט אישום של התנהגות שאינה הולמת. בתיק כולו ישנן 49 נפגעות ונפגעי עבירה בתיק, מתוכן 40 משרתות ומשרתים בצבא ו-9 אזרחים ואזרחיות. בין הנפגעים - ישנם מספר חיילים ואזרחים, שתועדו על ידי שרוני במצבים אינטימיים יחד עם בנות זוגם.
ברשותו של סגן אלוף שרוני נמצאו מאות תמונות וסרטונים אינטימיים אותם שמר באמצעי אחסון ניידים. בעקבות החשדות נגדו ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, האלוף מישל ינקו, הדיח ב-29 בנובמבר את הקצין מתפקידו, אך בשלב זה לא מדובר עדיין על הדחה מצה"ל.
כך לדוגמא, לפי פרט אישום 60 מתוך 79, שרוני, בהיותו קצין בצה"ל בבה"ד 6, פגע במזיד בפרטיותה של חיילת באמצעות צילומה כשהיא ברשות היחיד. בעת ששירת שרוני בתפקיד מפקד בית הספר לנהיגה בבה"ד 6 היה מפקדה של הנפגעת ובין השניים נרקם קשר חברי קרוב. במהלך חודש אוגוסט האחרון הורה הקצין לשהות בבידוד בחדרו "בהתאם להנחיות הקורונה". הוא התקין מצלמה נסתרת בחדרו ואסר עליה לגעת במטען ולנתקו מהחשמל. הוא תיעד אותה במשך מספר ימים והיא בעירום מלא. כמו כן, אותה חיילת אף תועדה על ידי שרוני מקיימת מגע מיני עם אדם אחר, בכל המקרים ללא ידיעתה.
בפרט אישום 31 מתואר מקרה נוסף. שרוני פגע במזיג בפרטיתן של רס"ב שתי חיילות נוספות ששירתו איתו באוגדה 36. במהלך שנת 2019 שרוני "התנדב" להתקין לשתיים טלוויזיה בחדרן ובאותה הזדמנות התקין בה מצלמה נסתרת. הוא תיעד את השתיים באמצעות המצלמה בחדרן בבסיס כשהן בעירום מלא וחלקי, ללא ידיעתן. בשל כך עשה הואשם במעשה מגונה ללא הסכמת החיילת לשם גירויו וסיפוקו המיני.