4 צפייה בגלריה
שלומי ביטון
שלומי ביטון
הנרצח שלומי ביטון
שלומי ביטון (49), אב לארבעה ילדים ואחיינו של ראש העיר אשדוד יחיאל לסרי, הוא הגבר שנדקר למוות אתמול (חמישי) בכניסה למכולת באשדוד. על פי החשד, המניע לרצח הוא ויכוח בין ביטון לבין בעל המכולת החשוד במעשה, יונתן בר (57), בעל עבר פלילי בתחום האלימות.
היום בצהריים האריך בית משפט השלום באשקלון ב-11 ימים את מעצרו של בר החשוד ברצח וגם בתכנונו. בחקירתו הוא שומר על זכות השתיקה. מוקדם יותר הוארך בשבוע גם מעצרה מעצרה של בת זוגו, זהבה סיינך. בת הזוג, כבת 30 ואם לארבעה ילדים קטנים, חשודה בסיוע שלאחר הרצח והעלמת ראיות. במשטרה חושדים כי היא לקחה את כלי הרצח אליה הביתה, ואתמול גם התבצע חיפוש משטרתי בבית.
ביטון, עובד נמל לשעבר, יובא למנוחות בהמשך היום לאחר שחרור הגופה מהמכון לרפואה משפטית באבו כביר.
4 צפייה בגלריה
פאיק ספדי מימין,  אקצא סעאדה בשמאל, הנרצחים מהירי בכניסה לכפר ברא
פאיק ספדי מימין,  אקצא סעאדה בשמאל, הנרצחים מהירי בכניסה לכפר ברא
שני הנרצחים בכפר ברא: פאיק ספדי מימין, אקצא סעאדה משמאל
4 צפייה בגלריה
הזירה בכפר ברא
הזירה בכפר ברא
הזירה בכפר ברא
מעט לפני הרצח נורו למוות אקצא סעאדה ופאיק ספדי באזור התעשייה בכפר ברא. השניים הם בני דודים מהכפר עוריף שליד שכם, ועל פי החשד הם נרצחו במסגרת סכסוך פלילי בין משפחות פשע מהצפון.
לא הרחק משם, בכפר קאסם, נורה למוות גבר בן 32, גם הוא פלסטיני. הוא נפצע באורח אנוש מהירי ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם נקבע מותו.
4 צפייה בגלריה
זירת הירי ברחוב הנביאים בחיפה
זירת הירי ברחוב הנביאים בחיפה
חנאן אבו חיט, וזירת רצח אביה סלאח
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
לאחר הערכת מצב מיוחדת שערך בכפר קאסם מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, הוא הנחה להעביר את התיק לבחינת היאחב"ל והורה לתגבר את התחנה בכוח המשימה הפועל בערי המשולש, לשם מיקוד והעצמת האכיפה נגד משפחות הפשע המקומיות.
אתמול בבוקר נורה למוות סלאח אבו חיט, תושב חיפה בן 64, ברכבו ברחוב הנביאים המרכזי שבחיפה - כחודשיים לאחר שבתו חנאן, אם לילד בן 5, נרצחה באורח דומה כשחנתה ליד ביתה ברחוב אחד העם הסמוך. על פי ההערכות הרצח הוא חלק מהסכסוך האכזרי בין משפחות הפשע בכרי וחרירי. אבו חיט הוא הנרצח ה-127 בחברה הערבית מתחילת השנה.