סלאח אבו חיט, תושב חיפה בן 64, נורה למוות הבוקר (חמישי) ברכבו ברחוב הנביאים בחיפה - כחודשיים לאחר שבתו נרצחה באותו אופן כשחנתה ליד ביתה ברחוב אחד העם. המשטרה פתחה בחקירה, כשעל פי ההערכות הרצח הוא חלק מהסכסוך האכזרי בין משפחות הפשע בכרי וחרירי. אבו חיט הוא הנרצח ה-127 בחברה הערבית מתחילת השנה.
הדיווח על הירי התקבל בשעה 09:10 במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל, וצוות הארגון פינה את אבו חיט במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים רמב"ם, שם נקבע מותו בהמשך. שוטרי מרחב כרמל פתחו בסריקות אחר חשודים בירי, לצד איסוף ממצאים בזירה על ידי חוקרי המז"פ במסגרת החקירה שנפתחה.
3 צפייה בגלריה
זירת הירי ברחוב הנביאים בחיפה
זירת הירי ברחוב הנביאים בחיפה
הזירה בחיפה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
3 צפייה בגלריה
חנאן אבו חיט
חנאן אבו חיט
חנאן אבו חיט, שנרצחה לפני כחודשיים
"הפצוע שכב מחוסר הכרה כשהוא עם פצעי ירי בגופו", סיפרו חובשי רפואת חירום במד"א ישעיהו קרשינסקי ומרדכי ויסבלום. "הוא היה ללא דופק וללא נשימה, ומיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים והנשמות. העלינו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי".
בתו של הקורבן, חנאן אבו חיט, צעירה בת 24 ואם לילד בן 5 מחיפה, נורתה למוות כאמור ברכבה לפני כחודשיים. צוות מד"א שהגיע לזירה איתר אותה ללא רוח חיים, ונאלץ לקבוע את מותה במקום. מהחקירה עלה כי היא נורתה מטווח אפס על ידי שלושה רעולי פנים, לאחר שהחנתה את רכבה כחמישה מטרים מפתח ביתה. במשטרה ציינו כי הנרצחת נעדרת רקע פלילי ואינה מוכרת להם, אך היא ככל הנראה קורבן נוסף במלחמת משפחות הפשע המדממת. בדצמבר האחרון נרצח בן משפחה נוסף, מהראן אבו חיט, תושב נצרת, שנורה למוות במסעדה שבה עבד בחיפה.
3 צפייה בגלריה
זירת הירי ברחוב הנביאים בחיפה
זירת הירי ברחוב הנביאים בחיפה
זירת הירי בחיפה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
הלילה נורה למוות בכפר קאסם פלסטיני בן 32, תושב השטחים. הוא נפצע באורח אנוש מהירי ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם נקבע מותו. המשטרה פתחה בחקירה.
שלשום נורה למוות מהראן עואיסי (38), בנו של סגן ראש העיר נצרת מוחמד עואיסי, על ידי אלמונים בכפר ריינה שבגליל התחתון. צוות מד"א שהגיע לזירה נאלץ לקבוע את מותו במקום. רואיד עואיסי (25), אחיו הצעיר של מהראן, נורה למוות לפני כארבעה חודשים במרתף ביתו, לאחר שאלמונים הגיעו לרצוח את מהראן אך לא מצאו אותו. בן דודו, עבד אלקאדר עואיסי (22) נרצח לפני כשבוע.
לפי החשד, גם הרקע לרציחות אלה הוא הסכסוך המתמשך בין ארגוני הפשיעה בכרי וחרירי. מהראן עואיסי היה מאוים, ונורה למוות כיממה לאחר שפורסם סרטון של מישהו מאיים עליו. לטענת המשטרה, אדם ברכב גנוב נמלט מהזירה, אך הוא נעצר בתום מרדף ונבדק חשד למעורבותו ברצח. המשטרה הוסיפה כי רכב נוסף נמלט מהמקום והוא אותר לאחר מכן סמוך לזירה.