אוסטרליה עוררה אמנם זעם בישראל כשהודיעה על ביטול ההכרזה במערב ירושלים כבירת ישראל, אבל זהו לא הסיפור הבעייתי היחיד שמגיע משם בהקשר הישראלי. מסעדת "יאבאבא – אוכל בדרך הישראלית", מסעדה ישראלית מצליחה בעיר בריזבן שבמזרח אוסטרליה, מצאה עצמה במרכזו של קמפיין שנאה אנטישמי שאותו יזמו גורמים פרו-פלסטיניים. אלו מאשימים את המסעדה ב"גניבת" אוכל מהמטבח הפלסטיני, וקוראים להחרמתה.
2 צפייה בגלריה
ארגונים פרו פלסטיניים השחיתו מסעדה באוסטרליה
ארגונים פרו פלסטיניים השחיתו מסעדה באוסטרליה
"אוכל פלסטיני גנוב". הגרפיטי שרוסס בחזית המסעדה
(צילום: יאבאבא)
הפעילים ריססו גרפיטי אנטי-ישראלי בחזית המסעדה שבו נכתב: "אוכל פלסטיני גנוב. ציונים, תיעלמו". במקביל המסעדה ספגה נאצות ברשתות החברתיות. כך למשל פורסם באינסטגרם התפריט של המסעדה עם התוספת: "מה, גנוב וספוג בדם? אין דבר כזה אוכל ישראלי. יאבאבא היא גניבת תרבות פלסטינית. אתם קוברים את הפלסטינים ואז מוכרים את האוכל שלהם כאילו הוא שלכם. אתם לא רצויים כאן".
הבעלים של המסעדה, שהוא בן למשפחה של ניצולי שואה, אמר כי "זו הפעם השנייה שיבאבא חווה התקפה של שנאה מיותרת, הודעות כוזבות ושגויות. אלו לא ישנו את העובדה שיבאבא תמשיך לספק ללקוחותיה מטבח ישראלי מדהים 'בדרך הישראלית'. הדלתות של יבאבא פתוחות לרווחה לכל הלקוחות הקיימים שלנו והלקוחות העתידיים. אנחנו פשוט נמשיך לעשות את מה שאנחנו יודעים הכי טוב".
יו"ר הוועדה נגד השמצה באוסטרליה, ד"ר דביר אברמוביץ', אמר כי מדובר באירוע חמור שצריך לעורר דאגה. "אני מגנה סוג כזה של מסע שנאה של השמצה והדרה, מלא השמצות ועיוותים, שמטרתו להרוס עסק פשוט בגלל שהבעלים שלו ישראלי ויהודי", אמר. "ההסתה המכוערת הזו לא שייכת לקווינסלנד (מדינת המחוז שבריזבן היא בירתה) והיא מהווה פגיעה בערכים המשותפים של כבוד ושוויון שמגדירים את האוסטרלים כולם".
2 צפייה בגלריה
ארגונים פרו פלסטיניים השחיתו מסעדה באוסטרליה
ארגונים פרו פלסטיניים השחיתו מסעדה באוסטרליה
פוסט באינסטגרם נגד המסעדה: "אוכל ספוג בדם"
(צילום: יאבאבא)
אברמוביץ' אמר שהוא מודאג מכך שחלק מאלו שיקראו את הפוסטים נגד המסעדה ברשתות החברתיות "ישתכנעו" שצריך לפעול נגדה - ועלולים לדבריו לפנות לאלימות. "בואו נהיה מאוד ברורים: הקריאה לציבור להחרים עסקים אוסטרליים רק בגלל שהם מנוהלים על ידי גבר יהודי אינה שונה מהחרם על חנויות יהודיות בגרמניה הנאצית".
בעקבות הקמפיין נגדה, המסעדה זוכה גם לתמיכה רבה, כאשר רבים מהפונים אליה הביעו נכונות להזמין ממנה מזון כמענה לקמפיין השנאה. הקהילה היהודית בקווינסלנד אמרה שההתקפות נגד המסעדה הישראלית בבריזבן הינה שערורייתית. נשיא הקהילה ג'ייסון שטיינברג אמר שהוא "נגעל וזועם על השנאה והשקר האנטישמי" שהופצו ברשתות החברתיות נגד המסעדה.
"המתקפה המרושעת והמשמיצה על בעל עסק בבריזבן, רק על סמך הלאום שלו והמטבח שהוא מגיש, היא לא פחות ממבישה", אמר שטיינברג. "ההתייחסות לעלילת הדם היא אחד הטירופים האנטישמיים החולניים ביותר ומפגן מגעיל של שנאת יהודים. השקרים שמקדמים אנשים כאלה מראים את הבורות המוחלטת שלהם ואת חוסר ההבנה של ההיסטוריה הבסיסית".
לדבריו, "כל תושבי קווינסלנד ההגונים צריכים לזעום באותה מידה על מעשה השנאה הזה. זה לא רק עלבון לבעלים של המסעדה - אלא לכל האוסטרלים המאמינים בחברה סובלנית ורב-תרבותית שמקבלת בברכה אנשים מכל הלאומים והתרבויות. אני ממליץ בחום לתושבי קווינסלנד להתייצב נגד השנאה ולהראות את תמיכתם בעסק הקטן הזה על ידי פשוט ללכת לאכול ארוחה ביאבאבא. האוכל מדהים - ואיזו דרך טובה יותר להילחם בשונאים מאשר בארוחה טעימה".