בבית משפחת זדורוב כבר נערכים לשחרורו האפשרי למעצר בית באיזוק אלקטרוני ותנאים מגבילים במהלך משפטו החוזר של רומן זדורוב, שהורשע ברצח תאיר ראדה, בהתאם להחלטת בית המשפט המחוזי בנצרת. בריאיון לאולפן ynet הבוקר (רביעי) תיארה אחותו, קסניה אברס, את השיחה בת הדקה וחצי שהייתה לה עם אחיה לאחר ההחלטה הדרמטית: "כמובן שהוא היה שמח, הוא מתרגש לחזור, מחכה לרגע הזה. אנחנו מחכים לרגע הזה כבר המון המון שנים".
עם זאת, ההחלטה אינה סופית והפרקליטות שוקלת לערער עליה. "אנחנו שומרים על אופטימיות זהירה עד שהוא לא יהיה בבית. אנחנו יודעים שהפרקליטות מעוניינת להגיש ערעור, אנחנו מחכים לזה, ואנחנו מקווים שבית המשפט העליון לא יקבל את הערעור ונזכה לראות את רומן בבית בזמן משפטו החוזר ואחר כך גם עם זיכויו המלא, בטח", ציינה קסניה.

2 צפייה בגלריה
דיון בקשה לשחרר את רומן זדורוב עד תום ההליכים
דיון בקשה לשחרר את רומן זדורוב עד תום ההליכים
זדורוב בבית המשפט, אתמול
(צילום: גיל אליהו)
היא התייחסה לתחושות במשפחה מרגע ההחלטה אתמול בבוקר: "התרגשנו מאוד, הייתה שמחה מאוד גדולה. היום אנחנו קצת יותר עם רגליים על הקרקע, אנחנו עוד לא בסוף, יש לנו עוד דרך מאוד ארוכה להוכיח את הזיכוי המלא של רומן". לדבריה, "אנחנו ככה קצת נרגעים מתרגשות, מתחילים להכין הכול כדי להתאים את הבית לתנאים המגבילים הקשים של בית המשפט, הכל כדי להחזיר את רומן הביתה".
- הילדים שלו בקושי מכירים אותו, נכון? "הם לא מכירים באמת מקרוב, הם באמת מכירים את אבא דרך הטלפון אבל אני בטוחה שאולגה ורומן יעשו את הדברים הנכונים ויעשו את זה בצורה הכי נכונה בתור הורים כדי להרגיל את הילדים לאבא באופן פיזי ולא וירטואלי, דרך הטלפון. אני בטוחה שהם מתרגשים, עוד לא יצא לי לדבר איתם. אני יודעת שהגדול מאוד מתרגש".

2 צפייה בגלריה
אולגה זדורוב
אולגה זדורוב
"אולגה ורומן יעשו את הדברים הנכונים בתור הורים כדי להרגיל את הילדים". אולגה זדורוב
(צילום: אחיה ראב"ד)
- ברמה האישית, את מפנטזת על הרגע שהוא נכנס בדלת? "כמובן, אני מפנטזת על הרגע הזה כבר המון המון שנים ואנחנו מחכים לו באמת הרבה שנים ואין מה לעשות. אז זה פשוט לוקח הרבה מאוד זמן, אז כן. אנחנו מקווים שהוא יגיע כמה שיותר מהר. מתרגשים מאוד.
- לפני שבועיים בערך הייתם בצד ההפוך - המבואס - כי חשבתם שאולי הוא ישוחרר לגמרי וזה לא קרה. עכשיו אתם צריכים בעצם לנהל משפט. "כן התאכזבנו ואמרנו שרומן באמת חף מפשע, הפרקליטות לא מצליחה להוכיח את האשמה שלו בשום צורה. איך שקיבלנו את הבשורה שמתקיים משפט חוזר, אנחנו באמת ככה שוחחנו עם עו"ד ואנחנו באמת מבינים ששוב אנחנו מתחילים את כל התהליך מחדש. זאת אומרת, לגייס מומחים מהשורה הראשונה מחדש, כדי שיפריכו שוב את כל הטענות ויוכיחו שרומן חף מפשע. זה עולה המון כסף לכן, הלכנו לגיוס המונים שצבר באמת תאוצה מדהימה".