2 צפייה בגלריה
 ישיבת סיעה יש עתיד
 ישיבת סיעה יש עתיד
ישתתף בישיבות "ככל שניתן". שר החוץ לפיד
(צילום: AFP)
שר החוץ יאיר לפיד הודיע הבוקר (שישי) כי בכוונתו לחזור לישיבות קבינט הקורונה - מהן נעדר עד כה כשטען במקביל כי לתפקידו אין נגיעה להתמודדות עם המשבר. בלשכתו ציינו כי "לפיד קשוב לביקורת וככל שניתן ישתתף בישיבות הקבינט בכפוף לתפקידו כשר החוץ ולמאמצי העברת התקציב".
לפיד, שאמור להשתתף בדיונים מתוקף תפקידו, קיבל החלטה עקרונית שלא לעסוק בקורונה - והציב במקומו את שר התיירות יואל רזבוזוב כמשקיף. גם שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, חברת מפלגתו של לפיד, משתתפת בישיבות ונחשבת לדומיננטית בדיונים.
שר החוץ נמנע מלקחת חלק בדיונים שקשורים לנושאים שנושקים למשרדו, כמו קביעת מדינות אדומות, ובכירים בממשלה האשימו את לפיד שהוא מרחיק את עצמו בכוונה מקבינט הקורונה, כדי להפיל את האחריות על ראש הממשלה נפתלי בנט.
2 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
גם שר האוצר נפקד מהישיבות
(צילום: אביגיל עוזי )
תחילה טען בתגובה כי בישיבות נוכחים מטעמו אנשים שמעדכנים אותו על הכל, והוסיף כי "שר החוץ לא צריך להיות חלק מדיוני קבינט הקורונה מפני שזה לא חלק מתחומי עיסוקו או התמחותו. ראיתי שנוצרה 'מהומה' על כך שאני לא משתתף בדיוני קבינט הקורונה. זה נכון. שר החוץ לא צריך להיות חלק מדיוני קבינט הקורונה ועדיף שיהיה שם במקומי שר התיירות, מפני שלהחלטות הקבינט יש השפעה ישירה על שוק התיירות. גם כראש הממשלה החליפי אין לי צורך להיות שם מפני שראש הממשלה המכהן, נפתלי בנט, מנהל מצוין את משבר הקורונה. בקור רוח, עם גישה מאוזנת, תוך שהוא מקשיב לגורמי המקצוע". אך היום, כאמור, הוא חזר בו.
בכאן ב' פורסם אתמול כי גם שר האוצר אביגדור ליברמן לא משתתף בישיבות - והציב מטעמו את השר במשרד האוצר חמד עמאר וגורמים מהדרג המקצועי. למרות ההשלכות הכלכליות של החלטות הקבינט, לשכתו של שר האוצר מסרה בתגובה כי ליברמן "נשאר מעודכן לאורך כל הדרך ושותף בהחלטות שרלוונטיות למשק ולכלכלת ישראל". היעדרותו של ליברמן בולטת במיוחד על רקע האפשרות שעלתה לאחרונה על הטלת סגר.