ההמתנה לנקמה האיראנית נמשכת, ובזמן שישראל וארצות הברית מעבירות מסרים - התרחשויות יוצאות דופן קורות גם באיראן עצמה.
במהלך הלילה דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית "מהר" כי איראן הפסיקה זמנית את כל הפעילות האווירית מעל הבירה טהרן החל מחצות שעון איראן עקב "תרגילים צבאיים", כלשונם. הסוכנות ציטטה את שר ההגנה האיראני מוחמד-רזא אשתיאני - אבל כחצי שעה לאחר מכן אותו דיווח נמחק, ואחר כך הסוכנות אף הכחישה שהיא פרסמה אותו.

וזה לא היה הציוץ היחיד שנמחק. לצד זאת "מהר" פרסמה גם סרטון הכולל טילים וכיתוב "אולי הלילה". גם הוא נמחק בהמשך.
בנוסף הופיע ב"מהר" ציטוט של סוכנות ידיעות איראנית אחרת, "פארס", שם נכתב מפי מקור בחיל האוויר האיראני כי בטילים שייצרו ב-12 השנים האחרונות לא נעשה שימוש במערכת ה-GPS. זאת, על רקע שיבושי ה-GPS היזומים שבהם נקט בצה"ל בשבוע שעבר, ושהובילו גם לתקלות באפליקציות ובהן waze.
אמש חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה הודיעה על השהיית טיסות לטהרן ליום אחד. מהחברה נמסר כי הטיסות הופסקו "בעקבות המצב במזרח התיכון".

במקביל, שליח ארצות הברית למזרח התיכון ברט מקגורק התקשר אמש לשרי החוץ של סעודיה, איחוד האמירויות, קטאר ועיראק וביקש מהם להעביר מסר לאיראן - ולפיו עליה להימנע מהסלמה מול ישראל, על רקע איומיה לנקום על חיסול בכיר כוח קודס חסן מהדווי בדמשק בשבוע שעבר.
לפי גורם המעורה בפרטים, שמסר זאת לסוכנות הידיעות רויטרס, מקגורק ביקש מהם ליצור קשר עם שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדאללהיאן ולהעביר לו את אותו מסר. זמן קצר לאחר מכן, דווח באיראן כי עבדאללהיאן אכן שוחח עם מקביליו מסעודיה, איחוד האמירויות, קטאר ועיראק.
1 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן
שר הביטחון יואב גלנט עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן
גלנט ובלינקן. שוחחו הלילה
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
בנוסף, נמשכות השיחות בין בכירים אמריקניים לישראלים, על רקע ההמתנה לנקמה האיראנית. מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שוחח הלילה עם שר הביטחון יואב גלנט, והבהיר בפניו שארצות הברית תעמוד לצד ישראל מול כל איום מצד איראן ושלוחיה. "בלינקן חזר על תמיכתה של ארצות הברית בביטחון ישראל", נמסר ממחלקת המדינה.
אמש נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר במסיבת עיתונאים עם ראש הממשלה היפני פומיו קישידה כי לארצו יש "מחויבות ברזל" להגנה על ישראל מפני האיומים של איראן. לדברי ביידן, "האיראנים מאיימים לפתוח במתקפה משמעותית נגד ישראל. כפי שאמרתי לראש הממשלה בנימין נתניהו, המחויבות שלנו לביטחון ישראל נגד האיומים הללו מאיראן ושלוחיה - עשויה מחיפוי ברזל. הרשו לי לומר זאת שוב - חיפוי ברזל. נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי להגן על ביטחון ישראל".
זמן קצר לאחר ההצהרה של ביידן ציטטה רשת אל-ג'זירה גורם אמריקני שאמר כי "ארה"ב לא פוסלת פעולה תגמול משותפת עם ישראל אם תותקף על-ידי איראן או שלוחיה". הגורם הוסיף כי ארה"ב בכל מקרה "תסייע להגנה על ישראל אם היא תותקף, ועשויה ליירט טילים או כטב"מים שישוגרו לעברה. ההצהרות של ביידן לא הגיעו בחלל ריק".