שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה (כחול לבן) פסלה היום (שלישי) בריאיון באולפן ynet ישיבה בממשלה עם הליכוד, ואמרה כי "מי שגורע וחותר לאי-יציבות פוליטית, אנחנו לא נשב איתו". גם ח"כ דוד ביטן (הליכוד) שלל הקמת ממשלת אחדות ואמר ש"אין שום סיכוי" למהלך כזה.
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2022 במקום אחד
"גנץ יכול היה להיות ראש הממשלה גם לפני חודש, לפני פיזור הכנסת. הוא קיבל הצעות מכאן עד הודעה החדשה", אמרה השרה תמנו שטה, כשהתייחסה לאפשרות שכחול לבן והליכוד יישבו יחד באותה ממשלה. "האם אנחנו חושבים שהמטרה העליונה היא רק שבני גנץ יהיה ראש הממשלה? לא. אנחנו לא מסתכלים על האדם כמו על המצב הלאומי".
2 צפייה בגלריה
 ביטן ותמנו שטה
 ביטן ותמנו שטה
ביטן ותמנו שטה
אז עוד פעם תפסלו את נתניהו ועוד פעם נלך לבחירות? "זה לא עניין פרסונלי אלא עניין לאומי. מי שגורע וחותר לאי-יציבות פוליטית, אנחנו לא נשב איתו. מי כמוך יודע כמה הקרבה עשתה כחול לבן כשנכנסנו בשעת משבר לאומי לממשלה עם נתניהו, שהוכיח שהוא חושב רק על עצמו ולכן הוא סיים. הוא צריך לפנות את הזירה, מוטב שיעסוק בענייניו מהבית ולא בתוך ממשלה. אנחנו איתו לא נשב".
לא טעיתם בחיבור עם תקווה חדשה? "אחרי שהחלטנו למנוע הקמת ממשלה בידי נתניהו, אנחנו מבינים שהפרגמטיות בפוליטיקה הישראלית והצורך לצאת מהפלונטר ייפתרו בהקמת גוש מרכז. אנחנו פונים גם לימין ממלכתי ואומרים להם שיש להם בית. גוש מרכז שמחבר".

ביטן התייחס בריאיון לאולפן ynet לאפשרות של ישיבה באותה ממשלה עם כחול לבן, וגם לפריימריז הקרובים בליכוד, שלא ברור אם יישארו במועדם, 3 באוגוסט. הוא הדגיש כי "אין שום סיכוי שתהיה ממשלת אחדות כי יש פה פסילה מוחלטת של נתניהו משיקולי קמפיין, לא משיקולי מדינת ישראל". ביטן הוסיף כי "לא צריכים לפסול את נתניהו כי הוא היה ראש ממשלה טוב וכי אתה רואה את מהלך המשפט - הסיכוי לקבל זיכוי מאוד גבוה, וטוב אם היו עושים פסק זמן עם ה'רק לא ביבי'".
ביטן התייחס גם לאפשרות שנתניהו ייעצב את רשימת הליכוד מחדש, ואמר כי "יש לו שיקולים משלו. בסופו של דבר גם לאנשים הקולניים יש השפעה בתוך הליכוד - הם מחזקים את הבסיס. מה שחשוב זה שהבסיס שלנו יצביע עבורנו ולא עבור הציונות הדתית ומפלגות אחרות, לכן לא צריך לדחוק אף אחד אחורה או קדימה, אלא לתת לאנשים לעשות את עבודתם כי כל אחד זוכה לתמיכה כזו או אחרת".
אבל אתה לא פוסל את זה חד משמעית. "לא נתניהו בוחר את האנשים אלא מתפקדי הליכוד ולכן זה בכלל לא רלוונטי אם הוא רוצה ככה או ככה. השיטה של הליכוד היא כזו שנבחרים בפריימריז. נתניהו קיבל מספר שריונים והוא יכול לעצב את הרשימה במסגרת השריונים האלו. לגבי הקמפיין - שם יוחלט את מי מצניעים פחות ואת מי יותר, על פי מטרות הקמפיין".
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
בן גביר. ביטן: "הוא מתחזק, זה משפיע על בוחרינו"
(צילום: עמית שאבי)
עד כמה אתם מוטרדים מההתחזקות של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר? "בן גביר זה לא סמוטריץ'. בן גביר לצערי הרב מתחזק בזכות הצעירים שאוהבים את מה שהוא עושה מול הערבים משום שהם מאוד ימניים ונושא הערבים משפיע מאוד בבחירות האלה, גם על בוחרינו. אני מאמין שכשיתחיל הקמפיין ונתקרב לבחירות אנשים יבינו שהליכוד חייב להיות גדול וחזק. עם בן גביר או בלי בן גביר, זה לא משנה - אם הליכוד לא חזק, כל הימין נחלש".
כלומר, יהיה קמפיין של "שתיית" מנדטים. "לא יודע, יכול להיות שכן או שלא. מי שאחראי על הקמפיינים האלו זה נתניהו, הוא עושה סקרים והוא אחראי לשיקולים האלו. הוא יתעסק בהסברה ואסטרטגיה כללית ויחליט אם תהיה 'שתייה' או לא, אבל בעיקרון הליכוד חייב להיות עם 36 מנדטים. אם אנחנו פחות מ-36 אין לגוש 61 מנדטים. את זה הבוחרים שלנו צריכים להבין".