"מי שתגיע ליחידות האלה, מי שתעבור את המבחנים - היא מתאימה", כך אמרה היום (רביעי) בריאיון ל-ynet Live עדי חוכימה, חניכה בתנועה "חמש אצבעות" שבין היתר מכינה צעירים לשירותם הצבאי, לאחר חשיפת תוכנית צה"ל, שצפוי לפתוח התנסויות לשילוב לוחמות גם בסיירת מטכ"ל וביחידות מובחרות נוספות כבר בשנה הבאה.
4 צפייה בגלריה
הדס ארז, עדי חוכימה, ניקול פקר
הדס ארז, עדי חוכימה, ניקול פקר
"מי שמוכנה לעבוד קשה יכולה". מימין לשמאל: הדס ארז, עדי חוכימה, ניקול פקר
עדי, שמתגייסת בחודש אוגוסט בעוד כשנה, שואפת לשרת באחת היחידות הקרביות שנפתחות כעת ללוחמות וסיפרה כי היא מתאמנת לצד נערים בני גילה. "אני מכוונת הכי גבוה שאוכל. לא משנה לאן אתגייס, אעשה את הכי טוב שלי. גם באימונים שלי אין הקלות, כולנו מתאמנים ביחד ואני שוות ערך לבנים", אמרה.
גם ניקול פקר, ששואפת לשרת כלוחמת וכמפקדת ביחידה מובחרת, הדגישה כי "מי שרוצה ומוכנה יכולה לעבוד קשה בשביל שירות יוצא דופן בצבא. אני מאמינה בעצמי, אני מתאמנת גם פיזית וגם מנטלית בשביל זה ויודעת שאיתי בצוות יהיו אנשים איכותיים". היא הוסיפה כי "הבשורה הזו מאוד מרגשת. זה היה בגדר חלום עד עכשיו, וזו הזדמנות מדהימה בשביל בנות".
4 צפייה בגלריה
פעילות עוקץ לאיתור נעדר מהבולען בכרמי יוסף
פעילות עוקץ לאיתור נעדר מהבולען בכרמי יוסף
לוחמת ביחידת עוקץ בפעילות. ארכיון
מפקדת הפלוגה הראשונה ביחידת עוקץ הדס ארז, שמדריכה כעת ב"חמש אצבעות", אמרה כי "אצלנו בתנועה בני ובנות נוער לוקחים חלק בפעילות השוטפת". היא הוסיפה כי "כאישה לוחמת, לפני 12 שנה לא יכולתי לדמיין בכלל איפה נהיה היום ואילו אפשרויות ייפתחו בפני נשים שרוצות לעשות את השירות הכי משמעותי שיש. פגשתי מאות לוחמות שעשו דברים יוצאי דופן ביחידה, ובהרבה מקומות הוכיחו מוטיבציה הרבה יותר גבוהה מלוחמים ששירותו לצידן".
לדבריה, "יש גם תחושת פספוס. הגעתי לדרגות הכי גבוהות שאישה יכולה להגיע אליהן כלוחמת, ואני רואה בנות מאוד מיוחדות שאני מדריכה עכשיו ובונה להן את היכולת לחלום ולשאוף גבוה. הן יוכלו לפרוץ תקרות זכוכית, אנחנו מפתחים בהן יכולות מנטליות להתמודד עם האתגרים שכרוכים בזה. אני קצת מגשימה דרכן את החלום, דרך בנות שמגיעות אלינו וחולמות להגיע ליחידות האלה".
4 צפייה בגלריה
שילוב נשים ביחידות המובחרות של צה''ל
שילוב נשים ביחידות המובחרות של צה''ל
לוחמת בצה"ל. ארכיון
(צילום: דובר צה''ל)
4 צפייה בגלריה
לוחמי גדוד לביאי הבקעה
לוחמי גדוד לביאי הבקעה
ארכיון
(צילום: דובר צה"ל)
גם רועי פלג, מנכ"ל המסלול לעידוד נוער לשירות צבאי משמעותי וקצין יוצא יחידת 669, סיפר על חניכות שיכולות לפרוץ את תקרת הזכוכית: "אנחנו מכינים אותן לכל אתגר שהן יפגשו בדרך. כבר ב-2007 נאמר שצה"ל חייב לשנות את הסטנדרטים. בנות מצוינות שמממשות את הפוטנציאל שלהן יהיו גם אזרחיות טובות יותר במדינת ישראל", אמר.
"אנחנו רואים לאורך השנים צבאות זרים - ארה"ב, אוסטרליה, קנדה - שביצעו מחקרים מעמיקים גם ביחידות המיוחדות. הדברים הם אפשריים. מההיכרות שלי עם החניכות, הבנות המעולות בעמותה, אני מאמין ובטוח שהן מסוגלות לבצע כל משימה", סיכם.