ח"כ טלי גוטליב התייחסה הבוקר (ראשון) להודאתו של מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר, שאמר שלשום בשיחה עם כ-60 קצינים וטייסים בבסיס הקריה כי יש פגיעה מתוחמת בכשירות צה"ל, בעיקר בחיל האוויר. "הוא מדבר מפוזיציה ופוגע בחוסנו של צה"ל", ביקרה ח"כ גוטליב. "אני מתקוממת על אמירתו. אם הוא רוצה להבהיר את הדברים הללו, הוא יכול היה לעשות את זה במקום אחד בלבד - בוועדת חוץ וביטחון או מול שר הביטחון".
בריאיון ל-ynet Live טענה ח"כ גוטליב כי "שר הביטחון, שעליו מונחת האחריות, הבהיר שאין פגיעה בכשירות הצבא, אלא אם כן הקצונה הבכירה ביותר מביאה מידע לא נכון. האמירות האלו חסרות אחריות. אין פגיעה בסד"כ של צה"ל ואני מגנה כל מי שמעז לחשוב שאפשר או לגיטימי לפגוע בחוסן של המדינה או של צה"ל".
1 צפייה בגלריה
ועדת החוקה, חוק ומשפט בכנסת
ועדת החוקה, חוק ומשפט בכנסת
גוטליב בוועדת החוקה. "מלמדים קצינים עקרונות שמאל"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מפקד חיל האוויר הבהיר שלשום כי הפגיעה המשמעותית ביותר היא אכן בחיל האוויר אך לא ניתן לדעת אם בעוד חודש תהיה פגיעה גדולה יותר. הוא טען כי כרגע הצבא כשיר למלחמה, עם זאת הפגיעה בכשירות "הולכת ומעמיקה ככל שחולף הזמן", כלשונו.
ח"כ גוטליב ביקרה היום את התנהלות בכירי צה"ל וטענה כי ראתה בעיניה, "שמלמדים קצינים עקרונות שמאל ושנאת הציונות הדתית. זה חודר ללימודים שלהם באקדמיה. בכוונתי לפנות לרמטכ"ל ולהורות למפקד חיל האוויר להתייצב בפני ועדת חוץ וביטחון ולהסביר את דבריו. הקצונה הבכירה צריכה לזכור את מקומה בסופו של דבר, הם לא ידברו מפוזיציה".
ראש המוסר לשעבר תמיר פרדו, ביקר אמש את התנהלות הממשלה וכך גם נוהגים לעשות בכירים לשעבר במערכת הביטחון מאז פרוץ המחאות נגד המהפכה המשפטית. "זו חוצפה שאין לתאר. מבחינתי זקנתם מביישת ובעיקר זה שהם משתמשים ב'לשעבר' שלהם. הם שונאים אותנו ומציבים מראה של ביזוי הציונות הדתית והימין. הם משתמשים במעמדם כדי לבטא שנאה במילים מנומסות", תקפה גוטליב.

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) התייחס הבוקר לדבריה של ח"כ גוטליב, ואמר בריאיון ל-ynet Live כי הוא הבין את הדברים שהוצגו בוועדת חוץ וביטחון בצורה אחרת. "אני חושב שאם היא תשאל את גלנט אם יש פגיעה בכשירות היא תשמע תשובה מאוד ברורה. ישבתי בוועדה ואני מאוד מודאג".
לדבריו "מפקד חיל האוויר לא מדבר מפוזיציה. כל ההתלהמות וההשתלחות של חברי הקואליציה ושרי הממשלה במפקדי צה"ל ובראשי זרועות הביטחון היא הפגיעה הקשה ביכולת ההרתעה של ישראל ובכשירות של כל גופי הביטחון שלנו".
ח"כ שטרן, שכיהן בעבר כראש אכ"א בצה"ל, התייחס גם לאפשרות ש"חוק הגיוס" יקודם במושב הקרוב של הכנסת. "קידום חוק שאומר שכל חרדי שלומד תורה שווה לחייל צה"ל זה בדיוק מאותה משפחה של הפגיעה בטייסי חיל האוויר. תמיד מציינים ש'הממשלה נבחרה', אבל כל פעם יש שר אחד או מפלגה אחת שיש לה חמישה או שישה מנדטים שסוחבת את כל המדינה ואומרת 'העם החליט'. העם לא החליט, העם החליט שהוא רוצה ביטחון וכלכלה טובה, העם החליט שהוא רוצה צבא חזק. זו פגיעה קשה מאוד בעיקרון צבא העם".