סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" עדכנה הבוקר (ראשון) על מותו של מקדאד מהקאני, "יועץ איראני", בתקיפה שמיוחסת לישראל בדמשק בלילה שבין חמישי לשישי. לפי דיווחים בערוצים המזוהים עם משמרות המהפכה של איראן "הוא שהה בסוריה במסגרת שירותו במשמרות המהפכה". מהקאני, שתפקידו ודרגתו לא צוינו, מת מפצעיו לאחר שנפצע בתקיפה - ובכך עלה ל-6 מניין ההרוגים באותה תקיפה, השנייה מתוך שלוש ב-4 ימים.
משמרות המהפכה של איראן אישרו בהודעה רשמית מטעמם את מותו של מהקאני בתקיפה בדמשק: "הקצין מקדאד מהקאני ג'עפרי אבאדי מת מפצעיו מהתקיפה הישראלית בדמשק ביום שישי לפנות בוקר. פשעי היישות הציונית לא יחלפו ללא תגובה וישראל תשלם את המחיר עליהם".
שלשום, שעות לאחר אותה תקיפה, נודע כי אחד מששת ההרוגים הוא מילאד חיידרי, איש מנגנוני המודיעין של משמרות המהפכה של איראן, שעוסקים בהכוונת פיגועים נגד ישראל. הוא היה בסוריה, במקום בו נתפס, עם אנשי מיליציות פרו-איראניות.

2 צפייה בגלריה
מקדאד מהקאני
מקדאד מהקאני
מקדאד מהקאני
2 צפייה בגלריה
מילאד חיידרי
מילאד חיידרי
מילאד חיידרי, איש מנגנוני המודיעין של משמרות המהפכה. גם הוא נהרג בתקיפה
על ארבעת ההרוגים הנוספים באותה תקיפה דיווח המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון של אופוזיציה שמקום מושבו בבריטניה. לפי הדיווח, הארבעה הם פעילים במשמרות המהפכה שפועלים בסוריה. משרד החוץ האיראני טען אז כי "התקיפות הישראליות בדמשק הן ניסיון שלה להסיט את תשומת הלב מהמשברים הפנימיים בישראל".
הבוקר בישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו במרומז לתקיפות האחרונות ואמר כי "אנחנו גובים מחיר כבד ממשטרים תומכי טרור מחוץ לגבולות ישראל". בפתח ישיבת הממשלה הוסיף: "אני מציע לאויבנו לא לטעות, הוויכוח הפנימי בישראל לא יפגע כהוא זה ביכולת שלנו לפעול נגד אויבנו בכל החזיתות, בכל מקום ובכל עת".
הלילה דיווח משרד ההגנה של סוריה על תקיפה אווירית נוספת, שלישית במספר תוך 4 ימים כאמור, שמאחוריה עומדת ישראל. לפי הודעת המשרד, ישראל תקפה מוצבים במחוז חומס שבמרכז המדינה. מקורות מודיעיניים מערביים ציינו כי התקיפות פגעו בשורה של "בסיסי אוויר" באזור מרכזי במדינה, שבו מוצבים אנשי צבא איראנים.

לפי דיווחים בכלי תקשורת במדינה ישנם חמישה פצועים בתקיפה הלילה - כולם אנשי צבא. במרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם הוסיפו כי נוסף לפצועים, כמה לוחמים המזוהים עם איראן נהרגו במרכז המחקר.
שני מקורות מודיעיניים מערביים הוסיפו כי תקיפות הטילים, שאליהן הגיבו מערכות ההגנה האוויריות של סוריה, כוונו לעבר שדה תעופה בבסיס T4, שממוקם מערבית לעיר העתיקה תדמור, ולשדה התעופה א-דבעה, ליד העיירה אל-קוסייר הסמוכה לגבול עם לבנון, שם מתבצר חיזבאללה. מקור צבאי סורי השמיע בעקבות התקיפה איום חריג בתקשורת הסורית: "ההתקפות החוזרות ונשנות של הצבא הישראלי מעידות על החולשה שלו וחוסר היכולת לפעול קרקעית. ההתקפות האלה לא יעברו בשלום, ראו הוזהרתם".