שר החוץ ישראל כץ פרסם בצהריים (יום שישי) בחשבון הטוויטר שלו תמונה שנוצרה באמצעות בינה מלאכותית, ובה נראים כביכול ברזילאים וישראלים מחובקים אל מול קהל גדול, כשלפניהם מתנוססים דגלי שתי המדינות.
1 צפייה בגלריה
ישראל כץ ציוץ בטוויטר
ישראל כץ ציוץ בטוויטר
יותר מ-3.2 מיליון צפיות. הציוץ של כ"ץ בפורטוגזית
הציוץ פורסם בשתי שפות - עברית ופורטוגזית - ונכתב בו כי "אף אחד לא יפריד בין האנשים שלנו, גם לא אתה, לולה דה סילבה". בעברית הוא זכה ליותר מ-630 אלף חשיפות, ובפורטוגזית - ליותר מ-3.2 מיליון. הסיבה, כך נראה, היא לא רק הפרובוקציה הברורה נגד נשיא ברזיל - שטען שישראל "מבצעת רצח עם כמו היטלר" - אלא גם איכות ה-AI והמוטו שנכתב על דגל ברזיל, "ביסקט פ פרושוטו", שנראה לרבים כ-"ביסקוויט ופרושוטו".
כץ, נזכיר, לא הסתפק השבוע בגינוי חריף לדבריו המקוממים של נשיא ברזיל - אלא גם לקח את השגריר הברזילאי למוזיאון יד ושם, שם ערך לו שיחת נזיפה. בהמשך כינה כץ את נשיא ברזיל "אישיות לא רצויה" בישראל. בתגובה, דה סילבה הורה על החזרת השגריר הברזילאי לארצו - ובמקביל זומן השגריר הישראלי במדינה, דניאל זוהר-זונשטיין, לשיחת נזיפה.
שלשום אמר שר החוץ של ברזיל, מאורו ויאריה, כי "היחסים בין ברזיל לישראל ישרדו, למרות שר החוץ שלה". ויאריה טען כי הצהרותיו של כץ נגד נשיא ברזיל "לא מקובלות", והגן על ההשוואה לשואה: "הנשיא לולה לא יכול להתכחש לדברים שקרו (מתכוון לפעולות של צה"ל ברצועה)".