נועם צפיר, נכדתו של שלמה מנצור בן ה-86, החטוף המבוגר ביותר בשבי חמאס, סיפרה הבוקר (שני) ל-ynet Live על תחושותיה ברקע המגעים לעסקת חטופים חדשה. "מה שחשוב לי זה הדחיפות. סבא שלי בן אדם מבוגר ואני לא יודעת מה המצב הנוכחי שלו. אני לא יודעת איך זה עובד עם העסקאות ומה קורה שם, אני פשוט רוצה שהוא יהיה פה", אמרה.

"סבא שלי לא זקוק לתרופות קבועות אלא למכשיר שמיעה", ציינה בנוגע להסכם להעברת התרופות לחטופים, "אני לא יודעת אם הוא קיבל אותו. אני פשוט מודעת לדחיפות של זה, ואני לא יודעת אם שאר החטופים גם קיבלו את התרופות שלהם, אני לא יודעת מה קורה שם".
היא הוסיפה: "אני מאוד מודאגת מהמצב הבריאותי שלו. סבא שלי בן אדם עם חוזק נפשי גבוה, כן, אבל אני לא יודעת מה קורה שם. הוא גם הגיע לשם במשקל 57 ק"ג, זה כמעט כלום. הוא בן אדם רזה, ובכל מקרה לא מביאים לו הרבה אוכל, כמובן, כי הוא חטוף. אני לא יודעת מה הוא עובר שם".
1 צפייה בגלריה
 שלמה מנצור ותמיר נמרודי
 שלמה מנצור ותמיר נמרודי
שלמה מנצור ותמיר נמרודי
לפי הצעת המתווכים מארה"ב, מצרים וקטאר, המגעים לעסקה מתקיימים סביב תוכנית בת 90 יום שבמהלכה תיעצר הלחימה למשך מספר בלתי מוגדר של ימים, שבהם חמאס ישחרר את כלל האזרחים הישראלים החטופים. במקביל, ישראל תשחרר מאות אסירים פלסטינים, תוציא את הכוחות מערי הרצועה, תאפשר חופש פעולה, תעצור מעקבים באמצעות רחפנים ותכפיל את כמות הסיוע ההומניטרי לעזה.
בשלב השני, חמאס ישחרר את החיילות החטופות וכן ישיב את גופות הישראלים שבידיו, ואילו ישראל תשחרר עוד אסירים פלסטינים. בשלב השלישי של התוכנית ישוחררו גם חיילים ישראלים מידי חמאס, וכן "גברים בגיל הלחימה" - שאותם חמאס מחשיב כחיילים - בעוד ישראל תמקם את הכוחות מחדש מחוץ לשטח הרצועה. בכירים במצרים טוענים כי על השולחן נמצאות גם האפשרות של הקמת קרן בינלאומית מיוחדת לבנייה מחדש של עזה, וערובות לביטחונם של מנהיגי חמאס.

אלון נמרודי, שבנו תמיר (19) נחטף מהבסיס ליד מחסום ארז שבו שירת, ציין: "בשבוע שעבר חזרתי מביקור, מסע של משרד החוץ לגרמניה. תמיר הוא אזרח גרמני, אז גם הגרמנים, כל הבכירים - ונפגשנו עם בכירים ביותר שמעורים מאוד בכל מה שקשור למשא ומתן מול קטאר והחמאס - אמרו שאין מו"מ". לדבריו, "יש דיבור בגדול ולא מעבר. אין שום דבר על השולחן. מדברים מהיום הראשון, אבל עם דיבורים אנחנו לא נגיע רחוק".
הוא סיכם: "התחושה היא שמסתירים מאיתנו הרבה מאוד דברים רלוונטיים, לגיטימיים וחיוניים. בתחילת הדרך רמזו שזה עלול לפגוע בביטחון המדינה. אני אומר סליחה, קשקוש. אני לא איש צבא ולא מדינאי, אבל זה לא יפגע בשום ביטחון המדינה להגיד לי או להורים אחרים של חטופים מה קרה עם יקריהם, איך הם מצאו את מותם. כל יום שחולף הוא אסון גדול, אסון מתמשך.
אמש שרטט ראש הממשלה בנימין נתניהו את הקו האדום מבחינתו להגעה לעסקה נוספת עם חמאס - וקבע לנוכח התנאים שאותם מציג לדבריו ארגון הטרור בעזה: "אם נסכים לכך - לוחמינו נפלו לשווא". ואולם, יש מי שטוען בירושלים כי לא מדובר בסוף פסוק. לפי גורם ישראלי, בניגוד לדבריו של נתניהו יש סיכוי להתקדם לעבר עסקה כשבתווך קיים מאמץ אדיר מצד קטאר וארה"ב למצוא נוסחאות לפשרה. גורם אחר ציין כי יש ניסיון כל הזמן לפתח את המתווה הקטארי לעסקה, אך בינתיים ללא הצלחה.