3,247 ישראלים אובחנו אתמול (רביעי) כחיוביים לקורונה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות. בסך הכול פוענחו כ-62 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 5.44%. סביר להניח כי מספר בדיקות הקורונה שבוצעו אתמול היה גבוה בהרבה, בעיקר בשל התורים הארוכים במוקדי הבדיקה, אך המשרד מפרסם רק בדיקות שפוענחו. ייתכן מאוד כי הנתונים של מחר יהיו כוללים את אלו שנבדקו במהלך היום השני של ראש השנה.
מאז פרוץ המגפה מתו בישראל 7,279 חולי קורונה – 16 מהם אתמול, אך המספר ככל הנראה יעלה בגלל דיווחים מאוחרים שמקבל משרד הבריאות. מאז תחילת החודש מתו בישראל 201 חולי קורונה.
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,114 חולי קורונה, 680 מהם במצב קשה. מספר החולים שמצבם קשה נותר בימים האחרונים כמעט ללא שינוי. מבין החולים הקשים – 160 מחוברים למכונות הנשמה.

הגל הרביעי - כתבות נוספות

חולת קורונה מתה ימים ספורים לאחר שילדה בת בריאה ארבע שעות בתור לבדיקת קורונה: "מטורף, מתסכל מאוד" הכאוס במתחמי הבדיקות: פיקוד העורף האריך את שעות הפעילות רק ב-4 ערים מנתוני משרד הבריאות עולה כי 144,454 תלמידים אינם יכולים להגיע לבתי הספר, כיוון שהם נמצאים בבידוד או שהם חולים פעילים. עוד עולה כי 41,816 תלמידים מוגדרים כחולים פעילים ועוד 102,638 נמצאים בבידוד. מדובר במספר גבוה בהרבה מהנתונים שפורסמו ביום ראשון האחרון. אתמול אובחנו 1,669 תלמידים כחיוביים לקורונה. מדובר ביותר ממחצית המאובחנים אתמול. בסך הכול פוענחו תוצאות הבדיקות של כ-31,700 תלמידים ושיעור החיוביים עמד על 5.5%.
2 צפייה בגלריה
עומס בעמדות בידוק קורונה באיצטדיון פתח תקווה
עומס בעמדות בידוק קורונה באיצטדיון פתח תקווה
התור לבדיקות הקורונה בפתח תקווה
(צילום: מוטי קמחי)
ביישובים הבאים, שהוגדרו אדומים לפי מודל הרמזור, הלימודים יתקיימו בכיתה רק אם 70% מהתלמידים מחוסנים: אשדוד, בני ברק, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח תקווה, ראשון לציון תל אביב, אור יהודה, עמנואל, מג'דל שמס, אלקנה, אלפי מנשה, יקנעם עילית, טייבה, קריית גת, קרני שומרון, אילת, אריאל, ערערה, ביתר עילית, ערד, דימונה, תל שבע, מעלה עירון, אור עקיבא, יבנה, בית שמש, גבעת זאב, בסמ"ה, חצור הגלילית, אום אל-פחם, אלעד, עכו, קריית שמונה, בני עי"ש, ג'לג'וליה, ראמה, ג'דיידה-מכר, טירת כרמל, שעב, יבנאל, טובא-זנגריא, מגדל העמק, קלנסווה, שדרות, כפר ברא, רכסים, חריש, ג'ת, ג'סר א-זרקא, קריית יערים, כפר קאסם, פסוטה, זמר, נחף, מעיליא, קריית מלאכי, פוריידיס, מזרעה, יהוד, שפרעם, שלומי, עראבה, סאג'ור, מג'דל כרום, בענה, רחובות, כפר יאסיף, טורען, נהריה, אעבלין, מודיעין עילית, מרר, צפת, סכנין, אבו סנאן, גן יבנה, בית שאן, כאבול, קריית ביאליק, טמרה, באקה אל-גרבייה, קריית עקרון, לוד, נתיבות, פרדסיה, טבריה, חורפיש, ג'וליס, אופקים, בת ים, רמלה, דיר אל-אסד, פרדס חנה-כרכור, קריית אתא, מגדל, כעביה-טבאש-חג'אג'רה, מטה בנימין, בית אריה, אליכין, בסמת טבעון וטירה.
באופן תמוה, משרד החינוך לא פרסם נתוני תחלואה ובידוד עדכניים כבר שבועיים וחצי - הימים הקריטיים ביותר של שנת הלימודים. במשרד טוענים כי עם השלמת עדכון מצבת כלל התלמידים החדשה ימשיך המשרד לפרסם את הנתונים.
בישראל 84,565 חולים פעילים - ומאתמול, כך לפי משרד הבריאות, 1,038 הוגדרו מחלימים. מבין החולים הפעילים 3,536 מתגוררים בתל אביב-יפו, 3,518 בבני ברק, 3,110 באשדוד, 2,764 בפתח תקווה, 2,758 בנתניה, 2,343 בחיפה, 2,093 בראשון לציון, 2,054 בבאר שבע, 1,591 בבית שמש, 1,581 ברחובות, 1,567 באשקלון, 1,396 בבת ים, 1,287 במודיעין עילית, 1,093 בחדרה ו-1,073 ברמת גן.
למרות החשיבות בהתחסנות שמצילה חיים, לפי נתוני משרד הבריאות רק מעטים באופן יחסי התחסנו במהלך החג. 11,750 קיבלו אתמול ושלשום את מנת החיסון השלישית ו-2,527 קיבלו את מנת החיסון הראשונה.
בתוך כך, המומחים במערכת הבריאות עדיין חלוקים בנוגע למשמעות הנתונים. פרופ' רן בליצר שעומד בראש קבינט המומחים סבור כי מוקדם מדי להכריז על סוף הגל הרביעי. לדברי בליצר, שעומד גם בראש מערך החדשנות בקופת החולים כללית, "עדיין ישנם יותר מ-10 אלף נדבקים ליום, ונתוני ההדבקות גם מעוותים בשל החג, מדיניות הבדיקות והשפעות חגים או חופשות - בנוסף ללימודים לסירוגין שעוד לפנינו". בליצר הוסיף כי "חשוב לזכור שגם להמשך ההדבקות הרבות מדי יום כעת, גם לאחר הבלימה במגמת העלייה, יש השלכות קשות גם בהפרעה לשגרת החיים וגם במחיר לנפש".
בליצר הדגיש כי הסיכון גדול במיוחד בקרב הלא-מתחסנים, שכן בחודש אוגוסט אחד מכל 170 בני 60 ומעלה שלא התחסן אושפז במצב קשה בשל קורונה - ושליש מהחולים הללו נפטרו. בספטמבר, לדבריו, המחיר עלול להיות דומה.
2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בביה"ח בילינסון
מחלקת קורונה בביה"ח בילינסון
מחלקת קורונה בבית החולים בילינסון
(צילום: רויטרס)
לעומתו, פרופ' דורון גזית מצוות המומחים של האוניברסיטה העברית, מציג עמדה אופטימית יותר. "מגמת הבלימה של ההתפרצות הנוכחית נמשכת", הוא אומר. "האשפוזים החדשים במצב בינוני וקשה הולכים ויורדים, והתחזיות שלנו מראות שקצב האשפוזים ילך וירד. בגלל מבצע הבוסטר, שהחל מהאוכלוסיות בסיכון, האשפוזים החלו בירידה לפני ההדבקות. מקדם ההדבקה הוא כרגע 1, משמע שההדבקות נמצאות כרגע בשיא, ואנו מצפים שמספר המאומתים היומי ילך וירד".
פרופ' גזית מוסיף כי "לעניין זה תרם גם מבצע הבדיקות המהירות לפני תחילת הלימודים, שאיפשר זיהוי מוקדם של הדבקות אצל ילדים, ולמעשה קטיעה של שרשראות הדבקה. עם זאת, רמת ההדבקות בשיאה, מה שגורם לבידודים רבים שמשבשים את שגרת החיים. עניין זה ימשך עד אשר ישראל תמשיך ותרד במספר ההדבקות היומי. המשך המגמה הנוכחית תוביל לירידה למספר מאומתים יומי של 5,000-2,000 בתחילת אוקטובר".