3 צפייה בגלריה
לאה די ובנותיה שנרצחו בפיגוע
לאה די ובנותיה שנרצחו בפיגוע
לאה די ובנותיה שנרצחו בפיגוע
(באדיבות המשפחה)
בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים נקבע היום (שני) מותה של לאה (לוסי) די, שנפצעה אנושות בפיגוע שבו נרצחו שתי בנותיה בצומת חמרה שבבקעת הירדן. הלווייתה תתקיים מחר.
עם פציעתה פונתה לאה בת ה-48 במסוק להדסה עין כרם כשהיא במצב אנוש, שם נלחמו הצוותים על חייה לאורך הימים האחרונים. מבית החולים נמסר כי "לצערנו, ולמרות מאמצים בלתי פוסקים, עקב פגיעתה האנושה הצוות נאלץ לקבוע היום את מותה". בבית החולים ציינו כי צוות השירות הסוציאלי של הדסה יחד עם הנהלת המועצה המקומית אפרת וגורמי הרווחה של המועצה מלווים את המשפחה בשעותיה הקשות.
מהדסה עין כרם נמסר עוד כי משפחת די החליטה לתרום את איבריה של האם, על מנת להציל את חייהם של אחרים.
3 צפייה בגלריה
לאה די ובנותיה שנרצחו בפיגוע
לאה די ובנותיה שנרצחו בפיגוע
בני משפחת די
(באדיבות המשפחה)
חברתה של לאה, מירב סלע, ספדה לה: "לוסי די והחיוך, הצחוק, השמחה. זאת שלא ויתרה גם על העברית וגם על האנגלית וככה יצאו לנו שיחות מצחיקות שבהן אני דיברתי באנגלית והיא בעברית. תמיד קינאתי בה על האנרגיות הבלתי נגמרות. לוסי האהובה, הבנאדם הכי חי שיש, כבר לא איתנו".
חברה נוספת, שני דבי, כתבה: "לוסי, לבי נשבר היום שוב. עכשיו את יחד עם בנותיך בגן עדן. אזכור אותך תמיד כאישה המצחיקה והאופטימית שאהבה לחלוק מהידע שלה". חברת המשפחה, אורלי טובולסקי-חדד הביעה את צערה על מות האם: "ברוך דיין האמת. באמת חשבנו וקיווינו שלוסי תצא מזה ותצליח להתחזק בשביל לואי והילדים. אני לא יכולה להוסיף מילים כרגע".
לאה היא הקורבן ה-19 של גל הטרור הנוכחי. שעות לאחר הפיגוע שבו נרצחה, בערב שישי התרחש בטיילת בתל אביב פיגוע דריסה שבו נרצח התייר האיטלקי אלסנדרו פאריני, ושבעה תיירים נוספים נפצעו. מחר ב 9:30 בבוקר יגיע מטוס של של חיל האוויר האיטלקי כדי להחזיר את גופתו של פאריני למדינתו.

בנותיה של לאה, מאיה (20) ורינה (16), נרצחו כאמור גם הן בפיגוע הירי שהתרחש ביום שישי האחרון בבקעת הירדן. הן הובאו אתמול למנוחות, וחבר המשפחה, הרב יאיר בינשטוק, סיפר הבוקר כי "ההלוויה הייתה קשה מאוד, לא טבעי לקבור שתי בנות כל כך מדהימות שחייהן נלקחו באופן כל כך אכזרי זה אירוע לא פשוט בכלל".
עוד סיפר הרב בינשטוק על המשפחה: "הם עשו צעד חריג, לא מדובר במשפחה רגילה. הם חיו חיים טובים בלונדון ועקרו לכאן כדי לקיים את מצוות העלייה לארץ ישראל, לשרת בצבא, להתנדב לשירות הלאומי, ליישב את הארץ. זו משפחה ערכית באופן חריג. הם אנשי חינוך, ממש משפחה למופת שמשפיעה פה בקהילה שלנו וגם במעגלים רחבים יותר. הם עושים המון המון טוב, ולכן אתמול באמת הרגשנו את הטרגדיה הגדולה".
3 צפייה בגלריה
 רכב שנחשד כמכונית המחבלים מהפיגוע בבקעה
 רכב שנחשד כמכונית המחבלים מהפיגוע בבקעה
הרכב שחשוד כמכונית המחבלים מהפיגוע בבקעה
במקביל, נמשך המצוד אחר המחבלים, שהצליחו להימלט לאחר שירו ברינה, מאיה ולאה בעת טיול משפחתי. כחלק מהמצוד בודקים בצה"ל ובשב"כ דיווח על כך שמנגנוני הביטחון הפלסטיניים מצאו בשכם רכב נטוש שנחשד כמכונית ששימשה את המחבלים. בתמונה שהופצה מהמקום נראה הרכב נושא לוחית רישוי צהובה, עם אותו מספר כמו רכב המחבלים שתועד בזמן הפיגוע, אך ייתכן שהרכב היה גנוב או שהמספר זויף. המצוד מתרכז בצפון השומרון ובבקעה.
שר הביטחון יואב גלנט שב והבטיח אמש כי המצוד אחר המחבלים יימשך עד לתפיסתם, והזהיר גם את אלו ששוקלים לבצע פיגועים נוספים: "אם יש מישהו מהמחבלים שחושב שבתקופת החגים הוא יחמוק מידו הארוכה של צה"ל, הוא טועה. כל מי שיבצע, ולו את הפעולה הקטנה ביותר, אנחנו נבוא איתו חשבון ונביא אותו לדין".