בתקשורת הפלסטינית לא מרבים להציג קולות של התנגדות פנימית לחמאס, אבל אחרי ארבעה וחצי חודשי מלחמה נראה שהתסכול בקרב תושבי רצועת עזה מארגון הטרור גובר – והלילה (בין שלישי לרביעי) הופצו תיעודים של הפגנות נוספות נגד חמאס, בג'באליה שבצפון הרצועה וברפיח שבדרומה.
באחד התיעודים שהופצו, מההפגנה בג'באליה, נשמעים עזתים קוראים קריאות נגד מנהיג הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה ומנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר. "יא סינוואר, יא הנייה – העם הוא הקורבן. יופל חמאס! יופל חמאס!", הם צעקו.
2 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
המפגינים בעזה, וסינוואר. התסכול, כך נראה, גובר
(צילום: EPA)
2 צפייה בגלריה
עוד הפגנות ברצועה של עזתים מתוסכלים נגד חמאס
עוד הפגנות ברצועה של עזתים מתוסכלים נגד חמאס
מתוך אחד התיעודים של ההפגנות
ברפיח קראו המפגינים קריאות נגד הנייה וגם נגד אוסאמה חמדאן, בכיר חמאס בלבנון. "שמע שמע יא חמדאן, יאללה לך מלבנון!", צעקו בין היתר, וגם: "שמע שמע יא הנייה, העם הוא הקורבן. ברוח ודם נפדה אותך עזה".
דובר צה"ל בערבית, סגן-אלוף אביחי אדרעי, שיתף גם הוא את סרטוני ההפגנות, ובפוסט שפרסם ברשת החברתית X ציטט את הקריאות באחת המחאות: "סינוואר תגיד להנייה שהעם הוא הקורבן. לך לך סינוואר. תקשיב, תקשיב הנייה, לך מטורקיה. תקשיב תקשיב חמדאן, לך מלבנון". לדברי אדרעי, "תושבי עזה מכירים את סיבת הטרגדיה ברצועת עזה ואת תוצאות מבול ההרס והטרור שהביאו סינוואר וחבורתו".
לא מדובר בהפגנות ראשונות נגד חמאס בעזה: בשבועות האחרונים פרסם אדרעי כמה וכמה תיעודים של מחאות דומות, שבהן נראים התושבים קוראים להפלת חמאס ומעיזים לנקוב בשמות בכיריו. כך למשל, בסרטון שפורסם בשבוע שעבר נראים עזתים קוראים "סינוואר והנייה, האנשים הם הקורבנות", וגם "לך מפה סינוואר".

לפי אדרעי, מדובר בהפגנות ספונטניות של תושבים ברצועה, שמביעים את מורת רוחם מהנהגת חמאס – ש"הביאה אותם לאסון". רובם המוחלט של תושבי הרצועה, נזכיר, נעקרו מבתיהם בעקבות המלחמה, ורק באזור רפיח מרוכזים כעת כ-1.5 מיליון בני אדם – מתוך כ-2.3 מיליון איש שחיים ברצועה בסך הכול. רבים מהם רעבים ותלויים בעזרה מבחוץ כדי לשרוד.