אילה בן גביר, רעייתו של חבר הכנסת איתמר בן גביר (עוצמה יהודית), אמרה הבוקר ב-ynet radio כי לא צפתה את הסערה שהתעוררה ברשתות החברתיות בעקבות הצילום שהופץ אתמול מהפגישה עם נשות ראשי הקואליציה, בהן שרה נתניהו, בו נראתה חמושה באקדח.
2 צפייה בגלריה
שרה נתניהו עם נשות ראשי הקואליציה
שרה נתניהו עם נשות ראשי הקואליציה
"נוסעת בכבישים מוכי טרור ונשואה לאיש המאוים במדינה". אילה בן גביר (שניה מימין) עם נשות הקואליציה
בן גביר ציינה כי היא מחזיקה ברישיון נשק כבר שמונה שנים. לדבריה, "עד לפני שנה הייתי מסתובבת עם זה לפי הצורך, בשנה האחרונה אני נמצאת עם הנשק כמעט בכל מקום. בפגישה עם נשות הקואליציה אף אחד לא ביקש ממני להפקיד את הנשק.
"בעלי מאוים באופן קבוע, וכשהוא מרגיש מאוים הוא בוודאי אמור לשלוף נשק", אמרה בן גביר על התקריות בהן חבר הכנסת שלף את נשקו האישי.
סימה קדמון כתבה היום ב"ידיעות אחרונות", שגם אם אתה מתחבר לצורך האמיתי של אילה בן גביר בהגנה אישית, הבחירה שלה להצטלם לצידה של שרה נתניהו עם אקדח גלוי מראה שאקדח הוא לפעמים לא רק אקדח, הוא גם התרסה. מה את אומרת? "זה ממש מעליב אותי. כל הנאורים שתמיד מדברים על זה שאישה יכולה לעשות כל דבר, שלא צריכה להיות תקרה זכוכית. פתאום כולם מזדעקים. באירועים רגילים, בבתי מלון, לא לוקחים ממך את הנשק, כי אין איפה לשמור עליו. לא ירצו לקחת אחריות על זה. אני נמצאת עם הנשק כל כך הרבה, שזה חלק בלתי נפרד מחיי בשנה האחרונה.
"הופתעתי גם מתגובות של שמאלנים נאורים, ששאלו אם אני יודעת להשתמש באקדח. ראיתם אותי פעם במטווח? אני עושה מעבר למה שמחויב כדי להיות מספיק מיומנת. לא היה בזה שום מסר, חוץ מזה שאני יהודיה בארץ ישראל, שחזרתי לארץ שלי ושאני רוצה להמשיך לחיות פה".
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
"אנחנו לא מסכימים על כל דבר". בן גביר באזכרה לכהנא
(צילום: שלו שלום)
המשרד לביטחון פנים צריך לעודד נשים לשאת נשק? "אני בעד שהמשרד לביטחון פנים יעודד כל אדם שהיה בצבא ומסוגל להחזיק נשק, ולהגן עליו ועל זולתו שיעשה זאת, בוודאי. כל מי שקורא כל הזמן לנשים להתגייס - תנו לנו גם להחזיק נשק, כי אם אנחנו יכולות להתגייס אנחנו יכולות גם להגן על המשפחה שלנו".
הכרת את איתמר על רקע הפעילות הפוליטית שלכם. היית נערה. הוא לא הסתיר אז את התמיכה בברוך גולדשטיין וברב כהנא. בשנה האחרונה, לפחות סביב הקמפיין, שומעים איזושהי התמתנות. את איתו בהתבגרות הזו שלו, או שאת מביעה דעות יותר נציות? "אני איתו בהתבגרות. זה היה תהליך של כמה שנים. אנחנו לא מסכימים על כל דבר, אנחנו שני אנשים שונים. באופן כללי, אני איתו לגמרי, גם בתהליכים שעברנו ביחד".
החברים בליכוד אמרו בימים האחרונים שהם מצפים מבן גביר בשנה הבאה לא להגיע לאזכרה של הרב כהנא. מה את חושבת על זה? "אני אישה עצמאית, איתמר בחור עצמאי, הוא ילד גדול והוא יכול לקבל את ההחלטות בעצמו. לראייתי הוא בא מבית המדרש הזה ומכבד את הרב, כך שראוי שהוא יבוא לאזכרות שלו פעם בשנה".