4 צפייה בגלריה
 דקל מורציאנו ועדנאן אסעד
 דקל מורציאנו ועדנאן אסעד
דקל מורציאנו ועדנאן אסעד
"יצאתי מהלוויה של עדנאן אסעד בבית ג'ן, ושמעתי שם שהמדינה לא מכירה באלמנה שלו ושל דקל מורציאנו. הן תצטרכנה להילחם מול ביטוח לאומי על קצבת שאירים של 3,700 שקלים. איך, ריבונו של עולם, האלמנות יגדלו את הילדים לבד עם סכום כזה?" משחזרת רים אבו-פארס, אשתו של לוחם אש שנפצע בפעילות מבצעית. לדבריה, "זה ממש קרע את ליבי, והחלטנו לעשות מעשה".
לאחר ששמעו שהמדינה לא מכירה בלוחמי אש כנפגעי כוחות הביטחון, החליטו נשות הכבאים לפנות במכתב לנציב הכבאות וההצלה רב-טפסר אייל כספי: "אחרי המקרה של אובדן שני לוחמי אש צעירים, גיבורים, בעלים ואבות לילדים קטנים שלא יזכו לחבק ולנשק עוד את אבא, התחילה התמונה העגומה עד מאוד להתבהר. לצערנו היא מרה ועלובה ואף מביישת: לוחם אש, שמקריב את חייו באופן יומיומי למען הצלת נפשות אדם והצלת אדמות ואפילו הצלת חיות, נשאר לבד במערכה גם בעודו בחיים ומשפחתו נשארת לבד במערכה בעת אסון".
נציב הכבאות וההצלה ששמע את זעקת נשות הכבאים שמבטאות את "הקול" של לוחמי האש הזמין 18 מהן לפגישה עימו היום (ראשון) בשעות הצהריים.
4 צפייה בגלריה
yk13554704
yk13554704
אבו-פארס: "נשים יצטרכו להילחם על קצבה"
4 צפייה בגלריה
yk13555002
yk13555002
סרא אסעד, אלמנתו של עדנאן אסעד
בשבוע שעבר נחשף ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" שמצב לוחמי האש שייפצעו או ימותו חלילה בביצוע תפקידם שונה לגמרי מזה של שוטרים או לוחמים בצבא. זאת אף שבממוצע 350 לוחמי אש נפגעים במהלך פעילות מבצעית ובסך הכל יש 2,000 לוחמי אש בכשירות מבצעית בכל תחנות הכיבוי בארץ.
סרא אסעד, אלמנתו של הכבאי עדנן אסעד שמת באסון הבור בצפון, אמרה אתמול ל-ynet ו"ידיעות אחרונות": "עדנן הכבאי הגיבור נשלח למשימה לאומית בשליחות מדינת ישראל ומשם לא חזר. השאיר אחריו אלמנה ושלושה יתומים, שני קטינים ותינוקת בת חודש וחצי. המדינה צריכה להכיר בהם עם כל הזכויות שמגיעות ללוחם לובש מדים".
פורסם לראשונה: 00:00, 20.08.23