3 צפייה בגלריה
זירת הירי בחווארה
זירת הירי בחווארה
3 זירות: סוריה, עזה ואיו"ש
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א, EPA/MOHAMMED SABER)
על אש קטנה - עם פוטנציאל התלקחות: מערכת הביטחון נאלצת לפעול במקביל בשלוש חזיתות ‑ סוריה, עזה ואיו"ש, שמחייבות התנהלות עדינה ומושכלת מצד צמרת צה"ל ושר הביטחון, כדי שאף אחת מהן לא תבער ולא תדליק עוד יותר את האחרות ‑ כאשר לכולן פוטנציאל נפיץ ביותר.

בזירה הסורית, לא בעומק המדינה כפי שאנחנו רגילים במסגרת המערכה שבין המלחמות שכוללת תקיפות חיל האוויר, היו אתמול שני אירועים מעניינים סמוך לגבול ברמת הגולן. בראשון, בשעות הצהריים, תקיפה המיוחסת לישראל באמצעות כלי טיס בלתי מאויש כנגד שני רוכבי אופנוע, ככל הנראה פעילים שכרגע זהותם לא ידועה, ובג'יהאד האיסלאמי הכחישו כי מדובר באנשיהם. סביר להניח כי מדובר באנשי חמאס.
כעבור שעות ספורות ביצע צה"ל תקיפה שהיא סוג של הפקת לקחים מגזרת לבנון. באמצעות טנקי מרכבה הושמדו עמדות צבאיות ארעיות בצפון רמת הגולן, שהוקמו שלשום בשטח ישראלי על-ידי הצבא הסורי וחרגו מהסכם הפרדת הכוחות בין ישראל לסוריה, שנחתם ב-1974. צה"ל וידא שהם ריקים כדי להימנע מהסלמה, אבל אותת כי לא יקבל אותם שם. זאת, בניגוד לטעות שעשה עם שני האוהלים של חיזבאללה שהוקמו בהר דב. אז היה צריך לירות שני פגזים בסמוך לאוהלים ולהרחיק משם את פעילי חיזבאללה. גם צה"ל סבור היום שהדבר היה מסיים את האירוע בראשיתו, אלא שבפועל עומדים שם האוהלים כבר מספר חודשים.
3 צפייה בגלריה
yk13603801
yk13603801
תמרות עשן לאחר התקיפה הישראלית בסוריה
(צילום: JALAA MAREY , AFP)
3 צפייה בגלריה
אובל של חיזבאללה בדרום לבנון
אובל של חיזבאללה בדרום לבנון
אוהלי חיזבאללה בדרום לבנון - צה"ל לא חוזר על הטעות
(צילום: AP Photo/Ohad Zwigenberg)
בגבול עזה, נמשכות הפרות הסדר האלימות על הגדר זה היום השישי ברציפות. מי שמכוון אותן הוא חמאס, שמחפש להשיג עוד הקלות - תוך ניסיון לנצל להבנתו את החולשה הישראלית. ישראל מגיבה בענישה אזרחית משמעותית ‑ סגירה של מעבר הכניסה ל-17 אלף פועלים פלסטינים לעבודה בישראל, ואלה מצידם מפעילים לחץ כלפי מעלה על הנהגת חמאס. באירוע הטקטי עצמו ראינו פעולה מהירה וטובה של לוחם המסתערבים של מג"ב, שהגיב באופן מדוייק למחבל שפתח לעברו באש ופגע בו, וגם של דובר צה"ל שהפיץ את הסרטון מהר כדי למנוע טענות שקריות נגד הצבא.
ועדיין, האזור הכי נפיץ, שבו אין שום רגיעה אלא רק הרבה מזל - הוא ביהודה ושומרון. פיגוע רודף פיגוע במהלך כל השבוע האחרון, כולל שני פיגועי ירי שהסתיימו ללא נפגעים בצירי התנועה ופיגוע דריסה בקלנדיה שהסתיים בפצוע קל. המגמות באזור שליליות, ורק בזכות מזל לא נהרגו לוחמים ואזרחים בזירת איו"ש. אלא שמזל הוא לא תוכנית עבודה או פתרון ‑ וכדאי שהציבור ידע זאת.
פורסם לראשונה: 00:00, 22.09.23