הודא חריגה בתקיפה בסוריה: צה"ל תקף היום (חמישי) באמצעות טנקי מרכבה עמדות צבאיות ארעיות בצפון רמת הגולן, שהוקמו אתמול בשטח ישראלי על ידי הצבא הסורי וחרגו מהסכם הפרדת הכוחות בין ישראל לסוריה שנחתם ב-1974. כך הודיע דובר צה"ל, שכינה את האירוע "הפרה בוטה" וציין כי אתמול זיהו תצפיות את שני המבנים במרחב האבטחה. עוד נמסר כי "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל אשר קורה בשטחו ולא יאפשר ניסיונות להפרת הסכם ההפרדה". מדובר בתקיפה חריגה מאחר שבעשור צה"ל תקף בעיקר עמדות של ארגוני טרור בגולן הסורי.

4 צפייה בגלריה
צה"ל: טנקים תקפו עמדות של הצבא הסורי שחרגו מקו הפסקת האש
צה"ל: טנקים תקפו עמדות של הצבא הסורי שחרגו מקו הפסקת האש
המבנים של צבא סוריה שהותקפו
העמדות הוקמו מול מג'דל שמס, בשטח שנמצא מזרחית לגדר המערכת. הצבא הסורי החל לאחסן בהן אתמול תשתיות צבאיות כדי שישמשו כמוצבים צבאיים. תצפיות של אוגדה 210 זיהו כאמור את העמדות אתמול, ובפיקוד הצפון החליטו להשמיד אותם מיד. בצה"ל וידאו כי המבנים היו ריקים מאדם בזמן התקיפה, ומקור סורי מסר לתחנת רדיו מקומית כי אכן אין מידע על נפגעים כתוצאה מהתקיפה.
צה"ל כאמור לא נוהג להתייחס בפומבי לתקיפות בסוריה, אך הרבה מהן מיוחסות לישראל. מוקדם יותר, כלי תקשורת סורי המזוהה עם האופוזיציה דיווח כי שני רוכבי אופנוע בשם אבו ג'ראח עכאשה ואבו עלאא זאהר נהרגו מפגיעת טיל ששוגר ממל"ט ישראלי בעיירה בית ג'ן השוכנת ממערב לבירה דמשק.
4 צפייה בגלריה
כלי תקשורת סורי מדווח כי שני רוכבי אופנוע נהרגו בתקיפת מל"ט ישראלי בעיירה בית ג'ן שבפרברי דמשק
כלי תקשורת סורי מדווח כי שני רוכבי אופנוע נהרגו בתקיפת מל"ט ישראלי בעיירה בית ג'ן שבפרברי דמשק
התיעוד מבית ג'ן, היום
לפני כשבוע האשים צבא סוריה כי צה"ל תקף את שדה התעופה הצבאי אל-שועיירת שבמערב המדינה, בפעם השנייה תוך שעות. מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמקום מושבו בבריטניה, ציין אז כי זו הייתה התקיפה הישראלית ה-28 בסוריה מאז תחילת השנה.
צבא סוריה אינו הגוף היחיד שהקים בחודשים האחרונים מבנים בתוך שטח ישראלי. למעשה, באזור הר דב עדיין ניצב אחד מאוהלי חיזבאללה. עם זאת, פעילי חיזבאללה צמצמו את נוכחותם באוהל שנשאר בשטח הישראלי סמוך לגבול עם לבנון, ואת רוב זמנם הם מעבירים באוהל השני שהוזז ביולי לצד השני של הגדר.
4 צפייה בגלריה
אוהל חזבאללה בצד הישראלי של הגבול עם לבנון, באזור הר דב
אוהל חזבאללה בצד הישראלי של הגבול עם לבנון, באזור הר דב
אוהלי חיזבאללה שהוקמו בצד הישראלי של הגבול עם לבנון
האוהל בצד הישראלי משמש בעיקר כעמדת תצפית קדמית ומעת לעת פוקדים אותו אנשי ארגון הטרור השיעי. בתחקיר אירוע הצבת האוהל, התברר כי בצה"ל הבינו שיש חריגה מהגבול כשבוע לפחות לאחר הקמתו ולא בזמן אמת.
המקרה התגלה לאחר ניתוח תקופתי שעשו ביחידות המיפוי הצה"ליות. הסיבה: גזרת הר דב לא מסומנת מבחינת הגבול הבינלאומי, ובצה"ל מעריכים כי פעילי חיזבאללה זלגו לטווח הישראלי, לאורך כמה עשרות מטרים, מבלי שידעו זאת. גם בכירי חיזבאללה גילו זאת בעצמם לאחר שצה"ל הגיש תלונה בנושא ליוניפי"ל.