1 צפייה בגלריה
בדרכו להיות גיבור אמריקני. אוסמה בן לאדן
בדרכו להיות גיבור אמריקני. אוסמה בן לאדן
בדרכו להיות גיבור אמריקני. אוסמה בן לאדן
(צילום: EPA)
במאי 2009 נערך באוניברסיטת קליפורניה באירוויין כנס תחת הכותרת: "ישראל: הפוליטיקה של הג'נוסייד". אחד המרצים היה עבדל מאליק עלי, תומך מוצהר בחמאס, בחיזבאללה ובג'יהאד. לא היה שום דבר מיוחד בכנס הזה. הוא היה אחד מני רבים. בכל הכנסים מהסוג הזה הופיעו תמיד, אבל תמיד, אנשי אקדמיה, ולא רק מהזן האיסלאמיסטי. הקו המוביל היה קבוע: ישראל מבצעת ג'נוסייד, היהודים שולטים בתקשורת, בפוליטיקה ובכלכלה, והמהדרין, מסוגו של מאליק עלי, הוסיפו שיש להפוך את אמריקה כולה למוסלמית. גם יהודים הופיעו ומופיעים בכנסים מהסוג הזה, כמו נורמן פינקלשטיין, אילן פפה, ורצוי גם איזה חרדי מהזרמים האנטי-ציוניים. אנחנו אנטישמים? מה פתאום. אבל היהודים שולטים בעולם, אומרים שם, ואת ישראל צריך להשמיד.
כך שאין שום צורך להיות מופתעים מהטרנד החדש של "החוויה המטלטלת בעקבות קריאת מכתב בן לאדן". אם בכלל, אז יש צורך להיות מופתעים מההפתעה. הרי אנחנו אחרי יותר משני עשורים של שטיפת מוח נגד אמריקה, נגד הציונות, נגד היהודים, נגד הלבנים, נגד הקולוניאליסטים, נגד הג'נוסייד. ולצורך העיסה התעמולתית המצחינה והגזענית הזאת יש צורך באין-ספור שקרים ומניפולציות. וככל שהשנים עוברות יש יותר ויותר אנשי אקדמיה שמספקים את הסחורה הרעילה, הגזענית, האנטישמית.
שנים עשו להם שטיפת מוח, לא רק באוניברסיטה האיסלאמית בעזה, אלא גם באוניברסיטאות בארה"ב, על אמריקה שהיא השטן הגדול וישראל שהיא השטן הקטן. ותודה למימון הנדיב מקטאר. בשנת 2016 חיפשו באוניברסיטת אמהרסט במסצ'וסטס מרצה שמרן שיוכל להשתתף בדיון מסוים. התברר שלא היה באותו מוסד אקדמי אפילו אחד כזה. הסטודנטים זעמו. הם יזמו עצומה שלפיה "פרופסורים מטיפים את האג'נדה האנטי-אמריקנית שלהם בפני סטודנטים כ'אמיתות מוחלטות' – כמו למשל העמדה שהבעיות העיקריות בעולם, מאפריקה ועד דאעש, נובעות מהאימפריאליזם והקפיטליזם האמריקני". הרי זה בדיוק מה שכתוב ב"מכתב בן לאדן". הוא חוסל. המשנָה שלו, שכולה שנאה לאמריקה, לעולם החופשי וליהודים – כבשה את הקמפוסים.
פרופ' ג'סביר פואר מהחוג ללימודי מגדר באוניברסיטת ראטגרס בניו-ג'רזי כתבה ספר תחת הכותרת "הזכות להטיל מום" (The Right to Maim). הרעיון המרכזי של ג'סביר הוא שישראל גורמת, בזדון, להטלת מום בפלסטינים. סוג של רשעות חסרת גבולות. בספר לא היו נתונים ולא הוכחות. זה היה ג'יבריש פרוגרסיבי. כאשר מדובר בפמפלט אנטישמי, שמתחזה לאקדמי – אין צורך בביסוס עובדתי. גם לאחר ביקורת נוקבת, הרי יש אנשי אקדמיה הגונים, זכה הספר ב-2018 בפרס השנתי של "האגודה הלאומית ללימודי נשים". אז מה אנחנו מופתעים?
במילים פשוטות יותר, חלק מהאקדמיה בארה"ב, ולא חלק קטן, עסוק בשטיפת מוח אנטי-אמריקנית וכמובן אנטי-ציונית ואנטישמית. המכתב של בן לאדן, על הדורסנות האמריקנית, הוא בדיוק מה שלימדו בחלקים גדלים והולכים בפקולטות ללימודי החברה והרוח. כך שבניגוד לטענה של הסטודנטים שקראו את המכתב, הוא לא "פתח להם את העיניים". הוא הביע בדיוק את מה שהם למדו. ובקצב הזה, כאשר הם יקראו את "הפרוטוקולים של זקני ציון" או את "מיין קאמפף" – נקבל דיווחים על תגובות דומות. וואו. איך לא ידענו שהיהודים כאלה. העניין הוא שבן לאדן והפרוטוקולים והיטלר מנסחים בדרך בוטה יותר את מה שמרצים כמו מאליק עלי, ג'סביר ופפה ממילא מספרים להם. ואנחנו מופתעים?
עד כמה אווילים תומכי בן לאדן, חמאס ושאר פרוגרסיביים שתומכים בטרור הג'יהאד נגד ישראל או העולם החופשי? ובכן, 89 אחוזים מפיגועי הטרור בעשורים האחרונים בוצעו במדינות מוסלמיות, ורוב מוחלט של הקורבנות הם מוסלמים. זו התנגדות לקולוניאליזם? זו תמיכה ברצח המוני של מוסלמים. הרי בשבועות האחרונים מתחדש הטבח בדרפור שבסודן. מוסלמים ערבים מבצעים רצח המוני במוסלמים שחורים. זה מעניין את חסידי בן לאדן החדשים? הצחקנו אותם. לא מוסר מוביל אותם ולא הומניות. רשעות ושנאה לאמריקה, לעולם החופשי, ליהודים, לציונות – אלה חומרי הבעירה שלהם, חומרים שהוזרקו להם באקדמיה.
במקביל להערצת הג'יהאד, חמאס ועכשיו גם בן לאדן, יש יותר ויותר קריאות בנוסח "דה-קולוניזציה היא לא מטפורה", שהופיעו על שלטים בעקבות הטבח הגדול ביותר שבוצע ביהודים מאז השואה. זו קריאה ברורה, פומבית וגלויה להשמדה. זו הקִדמה החדשה? זו הנאורות? אל נא נטעה. יש אנשי אקדמיה הגונים וישרים. לא כל ביקורת על ישראל היא אנטישמיות. אבל יש יותר מדי אנשי אקדמיה שהפכו לסוכני תעמולת זוועה.
בן-דרור ימיניבן-דרור ימיניצילום: אביגיל עוזי
זה לא ברור שבן לאדן כתב את המכתב הנושא את שמו. מדובר בפמפלט ירוד, שטחי, שקרי. העיקר בבן לאדן, באל-קאעידה, בחמאס, בדאעש ובשאר שלוחות הג'יהאד הוא כפייה אלימה וברוטלית של ח'ליפות איסלאמית חשוכה שאין בה שמץ של חופש, שיש בה רמיסה של זכויות בסיסיות, שנשים סובלות בה מדיכוי אין-סופי ושהעונש הרווח בה הוא כריתת ידיים. זה כבר קורה באפגניסטן. זה לא אנטי-אימפריאליזם. זו הגרסה החשוכה והרצחנית ביותר של אימפריאליזם.
ולאלה שמתעקשים להתלהב מה"אנטי-קולוניאליזם" של בן לאדן ושאר רוצחי ההמונים של הג'יהאד וחמאס - יש לנו חדשות בשבילכם: פעם אחת כבר היינו קורבנות בגלל טירוף תעמולתי שהפך למפעל השמדה. הטירוף התעמולתי חוזר. הקמנו מדינה כדי שמפעל ההשמדה לא יחזור. הציונות היא לא הבעיה. הציונות היא התשובה.
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו opinions@ynet.co.il
פורסם לראשונה: 00:00, 19.11.23