1 צפייה בגלריה
טאקר קרלסון פורש מ פוקס ניוז תמונה מ 2019
טאקר קרלסון פורש מ פוקס ניוז תמונה מ 2019
טאקר קרלסון. על יהודים והרווארד
(צילום: AFP )
עצרת התמיכה בישראל בשבוע שעבר בוושינגטון, שהגיעה אחרי שבועות שבהם כל מה שאפשר היה לראות הן הפגנות פרו-פלסטיניות, הייתה רגע הכרחי של העלאת מורל. מפגן כוח מרשים של 300 אלף איש, עם שורת נואמים שכללה חברי קונגרס בכירים, סלבריטאים ורבנים. אבל נאם שם גם כומר בשם ג'ון הייגי, גזען והומופוב ואדם כל כך קיצוני, עד שהמועמד הרפובליקני לנשיאות ב-2008 ג'ון מקיין סירב לקבל את התמיכה שלו. והוא גם אנטישמי.
לא "אנטישמי" בדרך הקלילה שבה נזרקת ההגדרה הזו היום כלפי כל מי שמעביר ביקורת על ממשלת ישראל. אנטישמי של ממש. אנטישמי מהסוג שאמר פעם שהשואה הייתה עונשו של אלוהים נגד יהודים סוררים והיטלר עשה את עבודת האל כי הוא קידם בכך את הקמת מדינת ישראל ועוד מעט ישו יחזור וכל היהודים יתנצרו. ואם זה נשמע מבלבל מדי, להייגי יש בארסנל גם אנטישמיות מיינסטרימית כמו "משפחת רוטשילד שולטת בכלכלה האמריקנית".
ועדיין, האיש הזה נאם בהפגנה, שלפחות בחלקה נועדה למחות נגד האנטישמיות. אחד האנטישמים המשפיעים בנצרות הדתית באמריקה קיבל את הבמה לפרוס את תאוות התיאולוגיה האלימה שלו בפני קהל עצום של יהודים, רק כי הוא מציג עצמו כ"נוצרי ציוני". ההופעה של הייגי בהפגנה הייתה גול עצמי מפואר, וחלק מטרנד מטריד מאוד מאז תחילת המלחמה: ברית מעוותת של הממסד היהודי בארה"ב ושל ישראלים עם ימין אנטישמי רב-עוצמה ואופורטוניסטי, שמציג עצמו עכשיו כתומך ישראל.
רק כמה ימים אחרי העצרת בוושינגטון הפגין גם אילון מאסק שוב את האנטישמיות שלו, והפעם זה כבר גרם לחברות גדולות להפסיק לפרסם בטוויטר. מאסק נלחץ, וכדי לנסות להציל את הדולרים שלו הודיע כי מי שישתמש בביטוי "מהנהר לים" יושעה מטוויטר. ראש הליגה נגד השמצה ג'ונתן גרינבלט מיהר להחמיא לו, כאילו יומיים קודם מאסק לא הסכים עם ציוץ שפחות או יותר ציטט את היטלר. יש עוד שפע דוגמאות, כולל איש התקשורת הימני המשפיע טאקר קרלסון, שאמר בשבוע שעבר כי "ליהודים שהפסיקו לתרום לאוניברסיטת הרווארד עכשיו לא הייתה בעיה לתרום כשהיו שם הפגנות שקראו לרצח עם של לבנים".
ציפי שמילוביץ ציפי שמילוביץ מתוך אלבום משפחתי
זו תקופה קשה מאוד, וטבעי שנשמח לכל חיבוק מהעולם, אבל גם עכשיו צריכים להיות גבולות. או שאנחנו מודאגים מאנטישמיות או שלא, אבל אין אנטישמיות סלקטיבית, אין אנטישמיות עם כוכבית. אי אפשר להוציא את כל הזעם על טרנסג'נדר חסר מושג אבל גם חסר כוח באיזה קמפוס ולחבק אנטישמים מבוססים, עתירי עוצמה והשפעה. מאסק הוא האיש העשיר בעולם, יש לו 160 מיליון עוקבים בטוויטר וחוזי ענק עם ממשלת ארה"ב. לג'ון הייגי בן ה-83 יש כנסייה בטקסס עם 20 אלף חברים ותוכנית דת טלוויזיונית שמגיעה למיליונים. דונלד טראמפ, אנטישמי מהבית, עשוי להיות שוב נשיא ארה"ב.
זה אפילו לא מקרה של "האויב של האויב שלי הוא החבר שלי" כי האנשים האלה פשוט עושים את מה שעשו אנטישמים מאז ומתמיד: משתמשים ביהודים לצורכיהם. שום דבר מזה לא מקורי, זה נמצא בכל ספר היסטוריה. אף אחד מהם לא אוהב את ישראל, ואם מחר בבוקר יתאים להם להיות בצד השני, הם ילכו לשם בלי להסס, ואנחנו נצטרך להעמיד פנים שאף פעם לא נתנו לג'ון הייגי לנאום מול מאות אלפי יהודים שהוא שונא.
  • ציפי שמילוביץ היא עיתונאית ynet ו"ידיעות אחרונות" בארה"ב
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו opinions@ynet.co.il
פורסם לראשונה: 00:00, 20.11.23