בשבועות האחרונים העיניים בישראל, בלבנון, ולמעשה בעולם כולו, היו נשואות לנאומים שנשא מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, במטרה לנסות להבין לאן פניה של הזירה הלבנונית.
אבל מלבד נסראללה, שבמלחמה הנוכחית הופיע רק בנאומים רשמיים מתוכננים מראש, יש בחיזבאללה כמה בכירים נוספים שנואמים כמעט מדי יום בטקסים לזכר הרוגי הארגון, וגם מדבריהם אפשר ללמוד לא מעט לגבי השלב הבא בזירה הצפונית.
כוורת הנהגת חיזבאללה
האשם ספי א-דין: ספי א-דין הוא יו"ר המועצה המבצעת של חיזבאללה. הוא קרוב משפחתו של נסראללה ורבים רואים בו מספר 2 של ארגון הטרור. א-דין מפקח על הפעילות החברתית והכלכלית של המפלגה, ומרגע שהחל חיזבאללה לדווח על פעיליו שנהרגו בלחימה לקח חלק בטקסים רבים שהתקיימו לזכרם.
אתמול, בטקס כזה שנערך בדרום לבנון, אמר א-דין שהתקיפה של בסיס יב"א 506 במירון בוצעה נגד חיל האוויר הישראלי, שתקף את הדאחייה בביירות. בנאומו הבהיר א-דין שהייתה זו רק תגובה ראשונית לחיסול. במהלך הנאום פנה לישראל, ואמר: "אין בסיסים שנסתרים מטילי ההתנגדות ויכולותיה. כל האתרים בישראל נמצאים בטווח הטילים של ההתנגדות והם מטרות שחיזבאללה יכול להגיע אליהן".
נעים קאסם: קאסם מכהן כסגן מזכ"ל חיזבאללה ונחשב לדמות בכירה ומשמעותית, גם מבחינת ההתבטאויות במהלך המלחמה הנוכחית. בשבוע שעבר התייחס ללחימה בין חיזבאללה לישראל בגבול, ואמר שישראל לא יכולה לכפות את האופציות שלה וכי עליה "לעצור קודם כל את המלחמה ברצועת עזה כדי לעצור את המלחמה בלבנון" – מסר שחזר עליו בנאומים רבים במהלך המלחמה.
מחמד יזבכ: יזבכ הוא ראש המועצה הדתית של חיזבאללה, ונחשב לדמות משפיעה בארגון הטרור ולאחד המקורבים לנסראללה. יזבכ נחשב לאחד ממייסדי חיזבאללה. בנאום שנשא בבעלבכ בסוף דצמבר אמר: "ההתנגדות פוגעת בישראל בעזה ובלבנון, וכל הלחצים שלא יהיו לא ישפיעו על ציר ההתנגדות".
טלאל חמיה: לפי הפרסומים חמיה הוא מי שמנהל את תאי חיזבאללה בעולם ואחראי לתכנון, תיאום ויישום של טרור מחוץ ללבנון. לפי פרסומים הוא במקור מאזור בעלבכ שבלבנון. שמו נקשר לפיגועים רבים והוא הוגדר בעבר על ידי ארה"ב כטרוריסט מבוקש.