במשרד האוצר התגאו בחלוקת מענקים למשרתי המילואים, אבל מתברר שעוד ועוד חיילים קרביים במיל', שחלקם משרתים ברצועת עזה, לא מקבלים את הכספים המיוחלים.
ביחידת הסריקה המטכ"לית, שאמונה על איתור ופינוי גופות בחירום והופעלה ברציפות בצו 8 מאז 7 באוקטובר, התבשרו החיילים שיקבלו רק מחצית מהמענק שקבעה הממשלה למילואימניקים שמשתתפים במלחמה בתפקידים קרביים - כ-2,000 שקלים ולא כ-4,000. תלונות רבות ודומות הגיעו מבעלי תפקידים קרביים במילואים, בחטיבות לוחמות שסווגו כ"ג'ובניקים" כדי לחסוך בסיוע המועט שמעבירה גם כך המדינה.
1 צפייה בגלריה
 אוגדה 36 יצאה מהרצועה
 אוגדה 36 יצאה מהרצועה
"חשנו בושה לקבל חצי מענק". ארכיון
(צילום: דובר צה"ל)
הכותרת
איך מונעים אסון כלכלי כמו אחרי מלחמת יום הכיפורים? | סבר פלוצקר
23:07
עשרות חיילי יחידת הסריקה המטכ"לית, שהוקמה כעתודה ליחידות הדומות שפועלות בפיקודים המרחביים וכן הוכרו למענק הלחימה המלא, הוסמכו בשירותם כלוחמי חי"ר ברובאי 07 וחלקם שירתו בגדוד נצח יהודה. מתחילת המלחמה הם סורקים ואוספים גופות ובעיקר חלקי גופות בשני צידי הגבול עם הרצועה, וגם על הקרקע ובמנהרות בעומק עזה.
בגלל הצורך הגובר בהם, החיילים הללו, שפועלים בצמוד ליחידות מובחרות, לא רואים את השחרור באופק. אחד מהם סיפר: "חשנו בושה לקבל חצי מענק. אנשים עוזבים הכל ומסכנים את חייהם בשטח אויב. לא סופרים אותנו. אף אחד לא בא לפה בשביל כסף, אבל אם זו התודה אז זה מצער ומאכזב".
לאחרונה פורסם ב-ynet כי חיילי מילואים ביחידת הסיוע המינהלתי של חטיבה 401, שבין היתר פינו בעזה פצועים תחת אש, גילו שהם מסווגים כתומכי לחימה - ולא יקבלו את התגמולים שמגיעים ללוחמים. בהמשך, החיילים התבשרו שיקבלו מענק דומה לזה של הלוחמים.
דובר צה"ל: "נבחנת האפשרות לסווג את יחידת הסריקה המטכ״לית תחת המערך הלוחם, דבר שישפיע על סכום המענקים ללוחמים בהתאמה".
פורסם לראשונה: 00:00, 18.01.24