"ארבעה חודשים עברו מהאירוע ואין עדיין גוף שמתכלל את הטיפול במשפחות". כך הסביר אתמול (חמישי) עמרי רחום, שאחותו ניצן ודודו אבי ז"ל נרצחו במסיבת הנובה. "המשפחות יצרו כל מיני קבוצות ביניהן, אחת מהן היא של משפחות בעלי אזרחות אמריקנית. בסופו של דבר כל משפחה מנסה לדאוג לזכויות שמגיעות לה, לבריאותם של השורדים ובעיקר להנצחת הנרצחים".
2 צפייה בגלריה
yk13784372
yk13784372
"כל משפחה מנסה לדאוג להנצחת הנרצחים". עמרי עם התמונות של אחותו ניצן ודודו אבי
(צילום: טל שחר)
אתמול פירסם לראשונה נדב איל ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet שיותר מ-60 משפחות של נרצחים, פצועים וחטופים ב-7 באוקטובר, הגישו נגד איראן תביעה על סך מיליארד דולרים בבית המשפט הפדרלי בארה"ב.
"נוצר לנו חיבור עם משרד עורכי דין גדול שעושה את הכול עבורינו פרו בונו", סיפר רחום אתמול. "הם הזדעזעו ממה שקרה ובחרו לעשות את זה כתרומה, כדי להנציח את הזיכרון, שלא ייצא מצב שנשמע קולות הכחשה כפי שנשמעו אחרי השואה או אפילו אלה שאנחנו שומעים כבר עכשיו".
על הבחירה להגיש את התביעה נגד איראן אמר רחום: "הם אימנו אותם, הם נתנו את הנשק, את התחמושת. צריך להבהיר להם ולעולם שגם אם זה לא נעשה על ידם בצורה ישירה - הם לא חפים מפשע, צריך להוקיע אותם".
2 צפייה בגלריה
עלי חמינאי ו איסמאעיל הנייה איראן חמאס פגישה יוני 2023
עלי חמינאי ו איסמאעיל הנייה איראן חמאס פגישה יוני 2023
"הם אימנו אותם, הם נתנו את הנשק". מנהיג איראן חמינאי עם יו"ר הלשכה המדינית של חמאס הנייה
(צילום: Office of the Iranian Supreme Leader/WANA (West Asia News Agency)/ רויטרס)
ניצן, אחותו של עמרי, נרצחה במיגונית ברעים עם ארוסה לידור. איתם הגיעו לנובה גם הדוד אבי סאסי (65), שהגיע לביקור מלוס אנג'לס עם בתו דניאל, בעלה מאור ובת דודה נוספת בשם לי. לחבורה הצטרף גם חבר טוב של המשפחה בשם אלכס לוק.
"דניאל, מאור ולי שרדו", סיפר רחום. "אבי ואלכס עמדו בכניסה וניסו לתכנן איך להגן על האנשים בפנים. אלכס ידע הרבה שפות, גם ערבית. הוא ניסה לדבר עם המחבלים שהיו בחוץ, הוא לא הספיק אפילו לצאת מהמיגונית ונרצח. אחר כך התחילו לזרוק עליהם רימונים. דוד שלי אבי ממש קפץ על הרימון והציל אותם".
לדברי רחום, "אנחנו לא יודעים אם תהיה בזה נחמה, אבל זאת תהיה איזו הנצחה. צריך להראות לעולם שהאנשים שהם רצחו אלה לא חיילים, לא אנשים שבאו לגנוב להם אדמות או שבאו להילחם בהם. הם רצחו אנשים שהגיעו למסיבה".