איתן אליהו בן ה-11 הגיע אתמול עם אביו לביקור בבית המשפחה בשדרות, שעומד שומם מאז תחילת המלחמה. המטרה: היערכות לקראת חזרת המשפחה לביתה, ובעיקר בדיקת הציוד הלימודי לקראת חזרתו של איתן ללימודים בשדרות ב-3 במרץ.
5 צפייה בגלריה
איתן אליהו שב לשגרת לימודים בקריית החינוך
איתן אליהו שב לשגרת לימודים בקריית החינוך
"הוא התאקלם מהר מאוד, אבל עדיין זה לא הבית". איתן אליהו בן ה-11, שיחזור ללימודים בשדרות
(צילום: תומר שונם הלוי)
5 צפייה בגלריה
איתן אליהו שב לשגרת לימודים בקריית החינוך
איתן אליהו שב לשגרת לימודים בקריית החינוך
"הוא מאוד רוצה לחזור הביתה, הוא כבר לא יכול לחכות". איתן אליהו
(צילום: תומר שונם הלוי)
איתן, תלמיד כיתה ה' בבית ספר תלמוד תורה בני יוסף, פונה עם הוריו ואחיו ב-7 באוקטובר, ולאחר כמה סבבים של נדודים התמקמו בירושלים והשכירו דירה. "איתן השתלב בבית ספר יסודי בשכונת הר חומה", סיפרה האם נטלי. "האמת שהוא התאקלם מהר מאוד, מצא חברים חדשים, התחבר ללימודים ולצוות החינוכי. אבל זה עדיין לא הבית, כי שדרות זה הבית. הוא מאוד מתגעגע לחברים. את חלקם הוא פגש פה ושם בירושלים, אבל בימים הקרובים נחזור. הוא מאוד רוצה לחזור הביתה, הוא כבר לא יכול לחכות".
לא מעט ילדים כמו איתן מתרגשים בימים אלה לקראת חזרה ללימודים במקום מגוריהם המקורי. בפעם הראשונה מאז תחילת המלחמה נפתחה אתמול קריית החינוך של המועצה האזורית שער הנגב, עבור תלמידי שכבת י"ב. התלמידים, שרובם עדיין מפונים, התעקשו מול הנהלת בית הספר לפתוח את קריית החינוך ולאפשר להם לסיים את שנת הלימודים האחרונה שלהם ביחד.
חלק מהתלמידים חזרו עם משפחותיהם ליישובים המרוחקים יחסית מהגבול. תלמידים אחרים, שעדיין מפונים, יגיעו מדי יום ללימודים בבית הספר על אף המרחק. המועצה האזורית שער הנגב איפשרה להם גם להיקלט בפנימיית כפר סילבר שליד אשקלון, שם הם יוכלו לשהות במהלך השבוע.
5 צפייה בגלריה
תלמידי י"ב בי"ס שער הנגב שרים את התקווה בטקס שנערך בקריית החינוך לזכר הנרצחים ותפילה למען החזרת החטופים
תלמידי י"ב בי"ס שער הנגב שרים את התקווה בטקס שנערך בקריית החינוך לזכר הנרצחים ותפילה למען החזרת החטופים
התלמידים התעקשו מול ההנהלה - ובית הספר נפתח. קריית החינוך של המועצה האזורית שער הנגב, אתמול
את היום הראשון שלהם יחד הם פתחו בטקס לזכרם של הנרצחים מיישובי המועצה, ולזכרו של ראש המועצה האזורית אופיר ליבשטין ז"ל שנרצח בכפר עזה. "בשקט ובתהליך הדרגתי חייבים להחזיר את הילדים והילדות שלנו הביתה בזמן שירצו", אמר יגאל דדיה, מנהל אגף החינוך במועצה האזורית שער הנגב. "זו לא שגרה מלאה כי אנחנו לא בשגרה כלל, אבל בהחלט עלינו לחזק את המקום והחשיבות ביצירת העוגן החברתי, הלימודי והמקומי. מכאן נצמח ונתחזק".
גם עיריית שדרות הודיעה אתמול לתושבי העיר על מתווה של חזרה מדורגת לשגרה במערכת החינוך. בהודעה נמסר כי בהמשך להקלות בהנחיות פיקוד העורף, שמאפשרות למידה במוסדות החינוך בשדרות, ובהמשך להחלטת משרד החינוך, כל מסגרות החינוך בעיר ייפתחו ב-3 במרץ.
יחד עם זאת, העירייה עדכנה כי לטובת משפחות שכבר שוהות בשדרות, תיפתח מסגרת חינוך מצומצמת לילדי הגנים עד כיתה ג' החל מיום ראשון הקרוב, 18 בפברואר, ועד סוף החודש. הגנים יפעלו בשכונת נאות השקמה, וכיתות הגיל הרך במבנה של בית הספר נריה בין 08:00 ל-13:00, מיום ראשון עד חמישי. לפי הודעת העירייה, מסגרות החינוך המיוחד וקידום נוער ייפתחו ביום שלישי הבא, 20 בפברואר.
5 צפייה בגלריה
אלון דוידי ראש עיריית שדרות
אלון דוידי ראש עיריית שדרות
ראש העיר שדרות אלון דוידי. התעקש שהממשלה תאפשר לתושבים לשהות במלונות המפונים עד יולי
(צילום: יאיר שגיא )
בהנחיית שר החינוך יואב קיש, מסגרות החינוך במרחבי הפינוי יסיימו את פעילותן ב-19 בפברואר, על מנת לאפשר התארגנות של צוותי ההוראה. לבקשת העירייה, משרד החינוך התחייב לפתוח מוקד טלפוני עבור המשפחות שיישארו מחוץ לעיר על מנת לסייע להן במציאת פתרונות חינוך.
במקביל, העירייה הודיעה לתושבים כי בעקבות דרישת ראש העיר אלון דוידי מהממשלה, ניתן עבורם האישור העקרוני לשהייה במלונות הפינוי עד 7 ביולי. "כל תושב יוכל להישאר בבתי המלון או בהסדר מענק אכלוס עד לתאריך זה", נמסר מהעירייה. "חשוב לציין כי ההחלטה על המתווה המוסכם תלויה באישור ראש הממשלה. עדיין מתקיימים דיונים מול משרד ראש הממשלה, מינהלת תקומה ומשרד האוצר בנוגע לגובה מענקי האכלוס ומענקי השיבה לעיר".
פורסם לראשונה: 00:00, 13.02.24