תלמידי בתי הספר התיכוניים ממשיכים לשלם את מחיר המאבקים בין ארגון המורים העל-יסודיים למשרדי האוצר והחינוך. ארגון המורים חידש את המאבק לפני כחודשיים ובכוונתו להחריף את הצעדים מיד לאחר יום העצמאות ולקיים שביתות ארציות ומקומיות לסירוגין.

2 צפייה בגלריה
yk13915754
yk13915754
"משרד האוצר וארגון המורים דואגים לשבור את התלמידים במקום לדאוג להם". ספיר מוספי
במסגרת העיצומים לא מתבצעות פעילויות מחוץ לכותלי בתי הספר כולל טיולים, לא מתקיימים טקסים ומסיבות ולא מועברים ציונים למשרד החינוך. במסיבת עיתונאים שקיים לפני מספר ימים יו"ר הארגון, רן ארז, הוא הזהיר כי בלי הסכם שכר ארגון המורים לא יפתח את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר. הוא הודיע כי כבר כעת ינתקו המורים כל מגע עם משרד החינוך ולא ישתפו פעולה גם בהכנות לתוכנית החדשה של שר החינוך יואב קיש להמיר חלק ממקצועות הלימוד בקורסים אקדמיים. ארז מאשים את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בסחטנות במטרה לפגוע בעבודה המאורגנת ובמורים באמצעות חוזים אישיים.
ובינתיים, התלמידים גוררים כבר שנה רביעית ברציפות משברים חוזרים מאז הקורונה, שגרמו להם לאובדן ימי לימוד, ביטול טיולים ומסיבות. יו"ר מועצת התלמידים הארצית, ספיר מוספי, מאשימה את משרד האוצר וארגון המורים בהרס מערכת החינוך. "בעיצומה של המלחמה, במקום לשמור ולהגן על מערכת החינוך, לדאוג שהתלמידים, 'הילדים של כולנו' כמו שכולם אוהבים לומר - מסיימים את השנה כמו שצריך, מוגנים ועטופים, משרד האוצר וארגון המורים דואגים להרוס את המערכת ולשבור את התלמידים", אמרה.
2 צפייה בגלריה
yk13915753
yk13915753
"התלמידים אינם שק האגרוף במערכת החינוך". רון סיונוב
רון סיונוב, תלמיד כיתה י"ב מבת ים, הוסיף: "לאחרונה הודיעו לנו שמסיבות הסיום שלנו מוטלות בספק, מה שמאוד מעציב, מכעיס ושובר לב. מה בסך הכל רצינו? לסיים את השנה האחרונה שלנו בטוב, מגובשים יותר ביחד עם הצוות החינוכי, למרות המציאות הבלתי נתפסת מאז 7 באוקטובר. הקהילתיות הזאת, שאנחנו כל כך צריכים, פשוט מתנתקת מאיתנו ומתרחקת. העיצומים הללו הם לא בזמן טוב בכלל, בטח שלא בתקופת מלחמה כשכולם חווים חוסר יציבות במערכת החינוך בהקשר למצב המלחמה במדינה. התלמידים אינם שק האגרוף במערכת החינוך שניתן לחבוט בהם".
גלי יהב, תלמיד כיתה י"א מאבן יהודה, אמר: "ניגשתי למתכונת במתמטיקה ואין לי מושג, וגם לא יהיה לי מושג, מה היו הטעויות שלי במבחנים האחרונים, ולכן אין לי מושג, ולא יהיה לי מושג, מה לתקן. הציונים שלי, ואיתם הסיכוי להשכלה גבוהה ותפקיד משמעותי בצה"ל, בסכנה. בית ספר אמור להיות מעבר לציונים, לא? אמורים להיות טיולים שנתיים, אבל היו לי רק שני טיולים בחמש השנים האחרונות".
בתוך כך, בית הדין הארצי לעבודה הוציא צו המורה למשרדי החינוך ולאוצר להשיב עד מחר לעתירת ארגון המורים שלא לקנוס את עובדי ההוראה. בעקבות הנחיית הממונה על השכר באוצר לנכות מהמורים במשכורת הקרובה 2,400 שקלים שכבר שולמו להם על חשבון הסכום השכר וכן לנכות סכומים נוספים על ביצוע עבודתם, עתר ארגון המורים לבית הדין הארצי לעבודה באמצעות עו"ד סיגל פעיל בבקשה שיוציא צו נגד משרד האוצר והממונה על השכר המורה להם לבטל את ההנחיות "לקנוס ולנכות משכרם של עובדי ההוראה בגין הצעדים הארגוניים ומחויבי המציאות".
פורסם לראשונה: 00:00, 08.05.24