84% מהקולות כבר נספרו, אך אלה לא כוללים את רוב המעטפות הכפולות – מהקלפיות הנגישות, מקלפיות חולי הקורונה, מקלפיות בתי החולים, בתי הסוהר ומקולות החיילים. בעקבות העומסים שנרשמו אתמול בקלפיות הנגישות, בוועדת הבחירות המרכזית מעריכים כי מספר המעטפות הכפולות יהיה גבוה מזה שהיה בבחירות הקודמות, אז מספרן עמד על 425,512 קולות. בבחירות לכנסת ה-23, שנערכו ב-2020, מספר המעטפות הכפולות עמד על 330,209 קולות ובבחירות לכנסת ה-22 היו 282,442 מעטפות כפולות.
850 בחירות 2022 מפת הבחירות

כתבות נוספות
המעטפות הכפולות הגיעו למשכן הכנסת לפנות בוקר מכל רחבי הארץ וספירתן החלה במהלך הבוקר. ספירת המעטפות הכפולות לוקחת יותר זמן מספירת המעטפות הרגילות. הסיבה: צריך להצליב את שמות המצביעים עם כלל הקלפיות כדי לוודא שאף אדם לא הצביע פעמיים. אם יש קולות כפולים הם כמובן ייפסלו.
אתמול, כזכור, נרשמו עומסים כבדים בקלפיות הנגישות בירושלים, בתל אביב, בראשון לציון, בחולון ובבת ים, אך לא נוספו קלפיות נגישות בשל התנגדות מצד נציג הליכוד בוועדת הבחירות, שאמר כי מצביעי השמאל מגיעים לקלפיות הללו למרות שאינם מוגבלים בנגישות ורוצים להצביע מחוץ לאזור מגוריהם.
השאלות שמעניינת רבים כעת היא אם אותם מאות אלפי קולות יוכלו להציל את מרצ שכרגע נאבקת לעבור את אחוז החסימה, ובנוסף אילו מפלגות יתחזקו או ייפגעו מהמעטפות הכפולות.



ד"ר אור ענבי ופרופסור עופר קניג, מהמכון הישראלי לדמוקרטיה, ניתחו את התפלגות קולות המעטפות הכפולות לפי מפלגות ומעריכים כי ייתכן שקולות אלה ישנו במקצת את מפת המנדט. החוקרים מעריכים כי בהתאם להתפלגות ההצבעה בבחירות 2021, אחת המרוויחות מהמעטפות הכפולות עשויה להיות הציונות הדתית, שכרגע עומדת על 14 מנדטים, ששיעור המצביעים לה במעטפות הכפולות היה גבוה במעל רבע משיעור המצביעים לה בקלפיות הרגילות. הפעם המפלגה גם "יורשת" לא מעט מהמצביעים המאוכזבים לשעבר של ימינה. עלייה משמעותית בשיעור המצביעים במעטפות כפולות בבחירות האחרונות הייתה גם למפלגת העבודה, שכרגע עומדת על חמישה מנדטים.
עוד הוסיפו ד"ר ענבי ופרופ' קניג, כי המפסידים מהקולות הללו כנראה יהיו המפלגות הערביות, שכוחן במעטפות החיצוניות הוא פחות ממחצית מכוחן בהצבעה במעטפות הרגילות. מכאן שקיימת סבירות גבוהה שבמידה שמי מהן תעבור רק במעט את אחוז החסימה לאחר סיום הספירה של המעטפות בקלפיות הרגילות, המעטפות החיצוניות עלולות לדרדר אותן אל מתחת לאחוז החסימה.
גם כוחן של שתי המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, נמוך יותר משמעותית במעטפות החיצוניות. בהשוואה לשיעורי ההצבעה למפלגות אלה בקלפיות הרגילות כוחן קטן בשליש.

מי שכרגע נמצאת בסכנה שלא לעבור את אחוז החסימה היא מפלגת מרצ שחסרים לה כ-30 אלף קולות. בבחירות לכנסת ה-24, ב-2021, שיעור ההצבעה של המפלגה במעטפות חיצוניות היה 4.79% לעומת 4.53% במעטפות רגילות. כך שאם האחוזים יהיו זהים גם הפעם, הדבר לא מנבא טובות למפלגה הנלחמת על כל קול.
באשר לחלוקה לגושים, החוקרים הסבירו כי מניתוח נתוני ההצבעה בבחירות הקודמות, שיעור הבוחרים במעטפות הכפולות לשני הגושים כמעט זהה, 48.76% לגוש נתניהו לעומת 48.56% לגוש שמנגד, כאשר היתר הם קולות פסולים או מפלגות שלא עברו את אחוז החסימה. כך או כך, תמונה הברורה לגבי המעטפות הכפולות תתברר רק בשעות הלילה.