התחזיות צופות אובדן קולות של מצביעים למפלגות הערביות שמתנדנדות סביב אחוז החסימה אחרי פיצול הרשימה המשותפת, ובגוש המרכז-שמאל מפעילים לחץ גדול בניסיון למזער נזקים. הוגדרו שני יעדים מרכזיים: העלאת אחוז ההצבעה במגזר הערבי ותיווך בין חד"ש ותע"ל של איימן עודה ואחמד טיבי, לבין רע"מ של מנסור עבאס, כדי לשכנעם לחתום על הסכם עודפים ובכך למנוע בזבוז קולות בגוש שמטרתו הראשונה לחסום את נתניהו מלהשיג 61 מנדטים.
בגוש המרכז-שמאל חוששים כי האיבה בין שתי המפלגות הערביות שחלוקות על הדרך ושלאורך כל הקדנציה האחרונה נרשמו ביניהן חילופי מהלומות מילוליים – היא זאת שתכריע לבסוף, ובשל כך לא ייחתם הסכם עודפים שיכול להיות קריטי במערכת בחירות צמודה כמו זו המסתמנת.

הציפייה לתיווך בין שתי המפלגות שראשיהן שומרים על נתק, מופנית בעיקר לראש הממשלה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד. לאחר ששותפיו לגוש ביקרו אותו על כך שהשקיע אנרגיות בחיבור הלא מציאותי בין מרצ לעבודה ולא הצליח למנוע את הפיצול ברשימה המשותפת - כעת דורשים ממנו למנוע השלכות קשות ולהושיב את עודה, טיבי ועבאס סביב שולחן אחד לחתימה על הסכם.
מה שבעיקר מטריד את בכירי הגוש הוא המצב בצד השני, שנראה טוב משמעותית לעומת זה שלהם. בימין ארבע המפלגות הגדולות מאוחדות וחתומות על הסכם עודפים (ש"ס ויהדות התורה, והליכוד עם הציונות הדתית), למעט איילת שקד שבינתיים לא חתמה עם אף אחד.
1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
לפיד. יתווך בין עודה וטיבי לבין עבאס?
(צילום: אוליבייה פיטוסי)
לעומת זאת, במרכז-שמאל לא רק שלא נרשמו איחודים, אלא שגם לפי הסקרים ארבע מפלגות מצויות באזור המספר החד-ספרתי הנמוך יחסית, ובנוסף גם מפלגת ישראל ביתנו לא חתמה על הסכם עודפים. בכירים בגוש מעריכים כי הימין הגיע מאורגן יותר לסיבוב הנוכחי, ולכן מאמץ גדול של מפלגות ציוניות מגוש המרכז-שמאל יושקע בקמפיינים ביישובים ערביים תחת המסר "צאו להצביע", אך לא בהכרח ינקבו בשם המפלגה.
במשוואה של הגושים משרטטים בכירים פוליטיים שתי חולשות עיקריות לכל צד. בימין: איילת שקד, שנחשבת לכאב הראש של הימין נוכח החשש שלא תעבור את אחוז החסימה ותבזבז קולות, ואילו בצד השני המפלגה הבעייתית היא רע"ם, שעלולה לבזבז קולות לגוש אם לא תעבור.
גורמים ברשימה של טיבי ועודה אמרו כי דיון בנושא הסכם עודפים עם רע"ם טרם התקיים ולא ברור בשלב הזה אם ייחתם.