ברעננה, ראשון לציון, באר שבע ואפילו בתל אביב - נדמה שכמעט בכל עיר עם רוב יהודי בארץ נרשמה עלייה, ועלייה משמעותית באחוזי ההצבעה לטובת הצמד איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'. התופעה היא לא פחות ממדהימה - במרבית הערים במרכז, לפחות עד שלשום (שלישי), השניים האלה היו חלק ממפלגה "זניחה" במקרה הטוב.

בחירות 2022 - כתבות נוספות

רעננה למשל עלתה לכותרות מאז הבחירות האחרונות בעיקר בהקשר של אחד מתושביה, ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, וסידורי האבטחה סביב ביתו. בבחירות הקודמות הוא זכה בעירו ל-11.81% מהקולות - כעת אותם מצביעים חיפשו בית פוליטי חדש ושתי מפלגות שרשמו שם את העלייה החדה ביותר הן יש עתיד בראשות יאיר לפיד והציונות הדתית-עוצמה יהודית של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר - שצמחה בלא פחות מ-118% בהשוואה לבחירות הקודמות.
5 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
הכוכב של הבחירות? איתמר בן גביר
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
השכנים עברו להצביע לבן גביר וסמוטריץ'. בנט
(צילום: נדב אבס)
בבחירות שהתקיימו ב-2021 זכתה רשימתם המשותפת של בן גביר וסמוטריץ' ל-4.53% והתוצאות מהבחירות הנוכחיות מראות הישג של 9.88%. לפיד התחזק שם מ-23.9% ל-32.8% והבית היהודי, ביתו הפוליטי המקורי של בנט, זכה ל-2.9% בלבד. "הרבה מאוד עולים חדשים מצרפת בחרו בן גביר", מסביר תושב רעננה, אדמונד.
לדבריו, "תקופת הפיגועים הייתה משהו שהיה קשה מאוד לכולם ולכן בן גביר זכה גם פה בהרבה קולות ובעיקר בהערצה של עולים שהגיעו ארצה ואהבו את ההתלהבות שלו. פחות עניין אותם מה בן גביר עשה אם בכלל בצבא".
בפתח תקווה, עיר שנחשבת למעוז ליכודי, הניצחון היה שייך לבנימין נתניהו עם 28.5%. גם יש עתיד התחזקה שם במעט וקיבלה עוד כ-4,000 קולות. היא סיימה במקום השני - אך בפער של כ-10%. מי שרשמה בפתח תקווה את הזינוק המשמעותי ביותר - היא גם במקרה הזה הציונות הדתית. שזינקה מ-6.97% בבחירות הקודמות ל-13.83% כעת. ימינה של בנט קיבלה בעיר ב-2021 8.85% מהקולות בשנה שעברה, ואילו הבית היהודי של שקד הסתפקה בכ-2.2% בלבד.

5 צפייה בגלריה
בן גביר עם אשתו איילה
בן גביר עם אשתו איילה
"אוהבים את ההתלהבות שלו". בן גביר עם רעייתו איילה
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
"פחות עניין מה הוא עשה בצבא"
(צילום: עמית שאבי)
"הרבה מאוד אנשים הצביעו גם עתה לליכוד אבל הרבה צעירים שהתלבטו שזו פעם ראשונה שלהם בקלפי הלכו להצביע בן גביר. עבודת השטח שלו הייתה מדהימה - 'הגיע זמן בן גביר' הייתה קריאת השכמה להרבה מאוד אנשים שהחליטו הפעם שהם הולכים עם האיש וזרמו עם סחף הבוחרים", אמר אהרון הכהן. חברו, חי, הוסיף: "הצעירים בחרו בו כי הוא הראה להם דרך אמיתית. הם רוצים מישהו ציוני, מישהו שהתלהב במערכת הבחירות וזכה לאמון גדול בקרב הציבור כאן גם בעירנו".

בירושלים, באר שבע ואפילו תל אביב

עיר נוספת שבה נצפתה עלייה מטאורית בנתוני המפלגה של סמוטריץ' ובן גביר היא ראשון לציון, עיר שבבחירות האחרונות אמנם הליכוד ניצח בה בפער, אך מפלגות הקואליציה היוצאת הן אלה שזכו בה למרב הקולות (59.2%). הציונות הדתית הייתה מפלגה די זניחה בה עם 2.78% וכעת היא זכתה בה ל-9.67% - פי כ-3.5 יותר. זינוק דומה נרשם גם בחולון (מ-2.89% ל-10.13%).
5 צפייה בגלריה
ציוץ של איתמר בן גביר בטוויטר באנגלית
ציוץ של איתמר בן גביר בטוויטר באנגלית
עכשיו הוא פונה גם לעולם. בן גביר בטוויטר
גם בבת ים השכנה הזינוק היה גדול כמעט פי 3. בבחירות לכנסת ה-24 זכתה הרשימה ל-3.76% בלבד, ואתמול לפי תוצאות האמת היא השיגה 10.81% מהקולות. בחדרה עלתה הציונות הדתית מ-3.42% ל-10.39%. עיר נוספת, מפתיעה, שבה זינקו סמוטריץ' ובן גביר היא תל אביב-יפו - שם הם זוכים ל-4.5% מהקולות, לעומת 1.72% בבחירות הקודמות. גם באר שבע נהרה להצביע לרשימה בראשות השניים. בבחירות הקודמות היא הייתה במקום השביעי עם 5.42% מהקולות ואתמול הם כבר טיפסו למקום השני עם 15.67%.
בבירה ירושלים המפלגה זכתה הפעם ל-14.17% מהקולות, עלייה "צנועה" לעומת ה-9.27% אותם קיבלו בבחירות הקודמות. בחיפה קיבלו בן גביר וסמוטריץ' 6.29% מהקולות - כמעט ארבעה אחוזים יותר מה-2.63% בבחירות לכנסת ה-24.
פורסם לראשונה: 23:07, 02.11.22