שלושה מגשי סושי קטנים (וכשרים) שקיבל אחד מצוות השידור הונחו על שולחן בכניסה לאודיטוריום בגבעת שמואל היו סממן החגיגיות היחיד בכנס הפעילים של הבית היהודי אמש (שלישי), עם סיום מערכת הבחירות הסוערת והארוכה. על פי האווירה, מה שהיה אמור להיות מונח על השולחן בכניסה היו אולי עוגיות, בורקסים ושתייה קלה, מזון שיותר יתאים לאירוע כמו שבעה.

בחירות 2022 - כתבות נוספות בנושא

עשרות הפעילים שזרמו לאולם לכיוון השעה 23:00, שעה לאחר שפורסמו המדגמים שבישרו על מרחק רב מאחוז החסימה, נראו מהורהרים. מצד אחד נתניהו, כך נדמה לפי כל הסקרים, ישוב לשלטון, אך הפעם הוא יעשה זאת בלעדיהם. ברגע של כנות בכיר במפלגה נשען לעבר אוזני ואמר: "הבסנו את הקבוצה השנייה 0:1, אבל אנחנו לא חלק מהחגיגה".
2 צפייה בגלריה
איילת שקד
איילת שקד
מפלה מפוארת
(צילום: אוראל כהן)
זו הייתה מפלה מפוארת, מהאקווריום בירושלים, אל התהום הפוליטית. הם מכירים את המקום הזה מלפני שלוש שנים וחצי, אז הימין החדש של בנט ושקד נותר מתחת לאחוז החסימה, אך ספק אם מישהו מהם האמין אמש בבריאת "משיח פוליטי" בפעם השנייה, שייוולד מעפר וישוב אל הפסגה.
שרת הפנים היוצאת שקד עלתה על הבמה לקול מחיאות כפיים מנחמות, ללא שירי תמיכה, אפילו שאגת עידוד לא נשמעה מהקהל הדל באולם. במספר משפטים בודדים, שיצאו מפה מחייך היא דיקלמה את הסיסמאות שבוחריה אולי היו צריכים לשמוע באותו הרגע. מסר של הרגעה, ניסיון להסביר שזהו לא סוף העולם, לא הסוף שלה.
2 צפייה בגלריה
איילת שקד
איילת שקד
זכתה למחיאות כפיים מנחמות, הפעילים זכו לסושי כשר
(צילום: אוראל כהן)
לאחר מכן ירדה מהבמה, ניסתה לגשת לבכירי המפלגה, אך פנסי המצלמות שלנו, העיתונאים, עטו עליה. בין ההמון, כשהמיקרופון נדחק לכיוונה דרך כתף המאבטח, היא ידעה יפה להיחלץ מהשאלות הקשות. בניגוד לבמה, כאן התרחש הפער בין מילותיה לגופה. שפתיה דיברו על עתיד ורוד בעוד רגליה תמיד היו בחצי סיבוב ליציאה. היא לא רצתה לענות לשאלות העיתונאים. לפתע, ומבלי סיום הסתובבה והלכה.
אלא שאז, כאשת לוט ואולי כמי שכל כך מאמינה בצדקתה, עצרה שוב את צעדיה כפסע מדלת היציאה, ושוב הסתובבה לעברנו. היא לא אמרה מילה, אולי הסתובבה כדי לא לשכוח את אור הזרקוקים - זה שהכירה מהעשור האחרון, ואולי רק רצתה לצרוב את הרגע בתודעה - שיהיה לה דלק לדרך חזרה.