רגע לפני שהולכים לקלפיות, יו"ר עוצמה יהודית מודיע מפורשות כי אם תוקם ממשלת ימין, הוא ידרוש בה את תפקיד השר לביטחון הפנים. במסיבת עיתונאים בירושלים, 36 שעות לפני פתיחת הקלפיות, אמר ח"כ איתמר בן גביר, מספר 2 ברשימת הציונות הדתית-עוצמה יהודית, כי ידרוש לכהן בתפקיד שממלא כיום עמר בר-לב ממפלגת העבודה.
"חזרתי מהלוויית רונן חנניה", אמר בן גביר על הנרצח בפיגוע בקריית ארבע. "רונן נרצח עשרות מטרים מהרחוב שבו אני גר. ישראל מסתגרת בבית עקב מתקפת הטרור יותר מדי זמן. למשטרה אין את הסמכות לטפל בפורעים, הנגב הפך להיות מערב פרוע. בגלל גנץ ולפיד ישראל חזרה לשגרה מדממת של רצח יהודים. בכוונתי לדרוש בממשלת הימין שתקום בעזרת השם את תפקיד השר לביטחון פנים".
1 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ממסיבת העיתונאים לפני הבחירות
איתמר בן גביר ממסיבת העיתונאים לפני הבחירות
בן גביר, הערב
(צילום: יואב דודקביץ')
בן גביר טען כי הוא עושה זאת בעקבות "כמות גדולה של פניות משוטרים", והציג את תוכניתו. הוא פירט חמש נקודות: "שינוי נהלי הפתיחה באש – אין יותר שוטרים וחיילים שזורקים עליהם סלעים ולא מאפשרים להם לירות; חסינות אישית לשוטרים וחיילים – על כל אירוע לאומני, יש חופש פעולה לחיילים ולשוטרים; ביטול קייטנות המחבלים בבתי הכלא; טרור חקלאי ופרוטקשן – פעילות חד משמעית וכפל עונש כלפי מי שפוגע בחקלאים; ומתן נשק אישי לחיילים משוחררים מרובאי 03 – הפוך מהשר הנוכחי שיזם לקיחת נשק מחיילים משוחררים".
ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמר בתגובה כי "בן גביר יהיה שר בממשלה רק אם אני אקים את הממשלה הבאה, וכדי שזה יקרה הליכוד חייב להיות גדול יותר מלפיד".
מיש עתיד נמסר כי "בן גביר המורשע בטרור שהודיע שבכוונתו לבטל את משפט נתניהו עכשיו דורש לעצמו את תיק ביטחון הפנים. נתניהו הסחיט יהיה שבוי של בן גביר בממשלה הקיצונית והחשוכה שיקים. אסור לתת להם לפגוע בשוטרים ובחיילים ולקחת את המדינה אחורה לטובת אדם אחד – רק יש עתיד תבטיח ישראל ליברלית ומקדמת ותמנע ממשלה קיצונית של בן גביר וסמוטריץ'".
במחנה הממלכתי האמרו בתגובה כי "בן גביר דורש - ובן גביר יקבל. ברור לכולם איך תראה ממשלת הקיצונים של נתניהו - שר הבט"פ בן גביר יבעיר את המדינה מבפנים ושר הביטחון סמוטריץ' יבעיר את המדינה מבחוץ. מול הטירוף, מול הקיצוניות ומול הטרלול - דווקא גנץ".

מוקדם יותר נחשפה ב-ynet הקלטה מחוג בית של בן גביר, שבה אמר כי ידרוש חוק שמונע פתיחת חקירה במרבית העבירות נגד ראש ממשלה מכהן - ושיחול באופן רטרואקטיבי. "זה לא עניין של נתניהו אישית", הסביר. "הוא מנהיג גוש הימין, ואת התיק תפרו לו כמנהיג הימין. אנחנו חייבים לוודא שתופעת תפירת התיקים תעבור מהעולם".
נתניהו אמר בתגובה לדבריו של בן גביר כי "אני לא רוצה שום דבר שנוגע למשפט שלי חוץ מדבר אחד - טלוויזיה". בריאיון לרדיו דרום, יומיים לפני הבחירות, הוסיף נתניהו כי "אני רוצה שתהיה שם טלוויזיה. שיוכלו לראות איך המשפט עם התיקים התפורים בגסות קורסים אחד אחרי השני. אני לא צריך שום דבר אחר. אז בן גביר דרש... לי יש דרישות שלי".
ראש רשימתו של בן גביר, בצלאל סמוטריץ', הביע הבוקר באולפן ynet התנגדות למהלך שיוביל לביטול משפט נתניהו. "משפט נתניהו לא יתבטל - אני מתחייב שלא אקדם חקיקה שתבטל אותו. הוא מוזיקת הרקע הטובה ביותר לכל התיקונים שצריכים להיעשות במערכת המשפט - הוא חושף את כל עוולותיה".