רגע לפני יום הבוחר, יו"ר הבית היהודי איילת שקד התייצבה באולפן ynet לשיחה "אחת על אחת" עם מורן אזולאי. בין היתר הן דיברו על החיים בצל מחלת האם, היחסים עם משפחת נתניהו ואיך בחורה חילונית עומדת בראש המפד"ל המיתולוגית? צפו בריאיון המלא.
צפו בראיונות נוספים של "אחת על 1":
2 צפייה בגלריה
איילת שקד
איילת שקד
איילת שקד. "קודם כל יהודייה. צריך לזכור מאיפה הגענו"
(צילום: קובי קואנקס)
כששואלים את איילת שקד אם היא יותר ישראלית או יהודייה, התשובה שלה ברורה וחדה. "קודם יהודייה. צריך לזכור מאיפה הגענו ולשמור על המדינה שלנו מכל משמר. המדינה שלנו יהודית ודמוקרטית ויש על זה די קונצנזוס, רק בשוליים אין. יש את המפלגות הערביות שלא מכירות בכך ולא צריכות להיות בכנסת".
"יש זרמים בחברה הישראלית, בממשלה, שמנסים לפגוע בזה", הוסיפה שקד. "היום ללהט"ב יש זכויות ובעניין הפרהסיה צריך להגיע להסכמות רחבות על מכלול של דברים. אם יושבים יחד ומדברים זה אפשרי".
למרות שהיא עומדת בראש רשימה שהייתה מפלגת הדגל של הציונות הדתית, שקד לא גדלה בהתנחלויות אלא בצפון תל אביב. בגיל 23 היא איבדה את אימה. "היא עיצבה אותי, לימדה אותי, השקיעה בי המון. ידעתי באופן מסוים שהמוות שלה יגיע, אבל שתינו הדחקנו את זה יחסית".
"היא אמרה לי כמה יהיה לה קשה לא להיות בחתונה שלי, וכמה יהיה לה קשה לעזוב את אבא שלי", הוסיפה. "רוב הזמן הדחקנו ואבא שלי טיפל בה. אבל כמה ימים לפני שזה קרה כבר ידעתי".
2 צפייה בגלריה
איילת שקד
איילת שקד
שקד. "מבחינתי יש בן אדם אחד וזה נתניהו, הוא אחראי לכל דבר שקורה, אני לא מתייחסת לאנשים אחרים ולסביבה"
(צילום: קובי קואנקס)
את הפעילות הציבורית החלה שקד בלשכתו של בנימין נתניהו, אבל מאז היחסים כבר לא מי יודע מה, ולדבריה, היא מעולם לא הייתה בבלפור. "עבדתי אצלו שנה וחצי, אני חושבת שעשיתי עבודה מצוינת ונתתי את כל כולי עבורו. מאז, יש שם משקעים במשפחה, זה לא משהו שאמור להפריע או לשנות איכשהו. מבחינתי, יש בן אדם אחד וזה נתניהו. הוא אחראי לכל דבר שקורה, אני לא מתייחסת לאנשים אחרים ולסביבה".
את צעדי הכניסה בפוליטיקה, כמו גם את הדרך כולה, עשתה שקד יד ביד עם נפתלי בנט, עד שהאחרון החליט לפרוש מהחיים הפוליטיים. "יש לי הרבה מחלוקות בדברים שנעשו והיו צריכים להיעשות אחרת, לפעמים גם כעס. אנחנו אנשים שונים והצלחנו לשמור על שותפות באמת נדירה, אבל היא נגמרה ברגע שיצא לאזרחות".
- ברמה האישית האם השחרור ממנו זו הקלה? "קודם כל זה מדהים להיות מס' 1, לחלוטין. יוסי ברודני שותפי הוא אדם יוצא דופן, שותף מגבה. יש משהו מאוד משחרר ומאתגר בזה שאני לבד, שועטת קדימה בכיוון שלי".