הניצחון לגוש נתניהו כבר ברור למדי, אבל המתקפות בליכוד נגד התנהלות ועדת הבחירות המרכזית נמשכות: יו"ר הליכוד ומי שצפוי להרכיב את הממשלה הבאה, בנימין נתניהו, שיתף אמש (רביעי) פוסט של המפלגה ובו מואשמת מנכ"לית הוועדה אורלי עדס בפגיעה לכאורה ביכולתו של נציג המפלגה לפקח על הליך ספירת מאות אלפי המעטפות הכפולות, ספירה שצפויה להתחיל הלילה במשכן הכנסת. סיבת המחלוקת הנוכחית: חבל סימון שהוצב באזור הספירה, שבוועדה אומרים כי כלל לא מפריע לנציגי המפלגות לפקח על ההליך.
2 צפייה בגלריה
ספירת הקולות בכנסת
ספירת הקולות בכנסת
ספירת הקולות בכנסת
לפי ההודעה שפרסמה אמש הליכוד, "באופן חסר תקדים ובניגוד לחוק היא (עדס) הורתה לפרוס חבל שחוצץ בין אזור ספירת המעטפות לבין חברי ועדת הבחירות שמפקחים על הסופרים, באופן שאינו מאפשר להם לפקח על הליך הספירה כמתחייב מתפקידם. עו"ד אילן בומבך, סגן יו"ר ועדת הבחירות המרכזית מטעם הליכוד פנה לגברת עדס בדרישה להסיר מיידית את החציצה הלא חוקית ולאפשר לו לבצע את תפקידו ולהשגיח על הליך ספירת המעטפות, אך מסיבה שאינה ברורה היא סירבה ונכון לעכשיו אין אפשרות לפקח כראוי על ספירת המעטפות וייתכנו טעויות וזיופים".
בוועדת הבחירות פרסמו תגובה שבה דחו מכל וכל את הטענות: "לצורך שמירת סדר התנועה של מאות אנשים שגויסו לטובת ספירת הקולות, הוצב חבלול מסרט סימון לצורך חלוקת המעטפות הכפולות לשם פתיחתן. כפי שאתמול, עוד טרם החלה ספירת הקולות, כבר החלו גורמים מסוימים להפיץ שמועות חסרות בסיס על אודות "אי סדרים" - כך גם היום, עוד טרם החלה ספירת המעטפות הכפולות, כבר נשמעה דרישה מגורמים מסוימים ל'ספירה מחודשת', שטרם החלה כאמור". בוועדה הוסיפו כי "יש להצר על ההשתלחות האישית במנכ"לית ועדת הבחירות שהופצה".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו אורלי עדס
בנימין נתניהו אורלי עדס
נתניהו טען לנסיונות זיוף, היו"ר עדס ענתה: "שמועות חסרות שחר"
(צילום: עמית שאבי, אלכס קולומויסקי)
לאחר פרסום תוצאות המדגמים, שחזו ניצחון לגוש הימין, נתניהו עצמו טען לנסיונות לזייף את תוצאות הבחירות, וביקש מראשי מפלגות הגוש "לתגבר תשומת לב לכל דיווח על זיופים". נתניהו פירט כמה מקרים שבהם לדבריו הותקפו חברי ועדת קלפי והתרחשו ניסיונות זיופים, והליכוד אף פנה רשמית למפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי בדרישה "לשמור על טוהר המידות ולאבטח באופן מיידי קלפיות שנרשמו בהן אירועים חריגים של אלימות ואיומים כלפי משקיפים".
עם זאת, בוועדת הבחירות סתרו את דבריו של נתניהו, ושללו כל אפשרות לזיופים או התקפות על חברי ועדת הקלפי. מהוועדה נמסר אז: "בהינתן שהספירה אך החלה בשעה זו, בוודאי שאין בסיס לשמועות חסרות שחר בדבר 'זיופים' כביכול במגזר זה או אחר". תקרית נוספת נרשמה מוקדם יותר ביום הבחירות, כאשר נציג הליכוד בומבך סירב להצעה להפוך קלפיות רגילות לנגישות, לאחר דיווחים על עומסים באותן קלפיות שיועדו לקשישים ולנכים. יו"ר הוועדה עדס צעקה בתום הדיון לעבר בומבך: "אתה מביא רוח רעה ומחבל בעבודת הוועדה".
עד כה נספרו יותר מ-89% מהקולות, וכ-530 אלף טרם נספרו - רובם מהמעטפות הכפולות. אלו שולשלו בקלפיות הנגישות, קלפיות חולי הקורונה, קלפיות בתי החולים, בתי הסוהר והקלפיות הצבאיות. המעטפות הכפולות הגיעו למשכן הכנסת לפנות בוקר מכל רחבי הארץ והכנתן לספירה החלה במהלך הבוקר - כשהספירה עצמה תחל הלילה. ספירת המעטפות הכפולות לוקחת זמן רב יותר מספירת המעטפות הרגילות. הסיבה: צריך להצליב את שמות המצביעים עם כלל הקלפיות כדי לוודא שאף אדם לא הצביע פעמיים. אם יש קולות כפולים הם כמובן ייפסלו. השאלה המרכזית בספירה היא אם אותם מאות אלפי קולות יוכלו להציל את מרצ, שנאבקת לעבור את אחוז החסימה - ובנוסף אילו מפלגות יתחזקו או ייפגעו מהמעטפות הכפולות.