חבר הכנסת ושר החינוך לשעבר יואב גלנט (הליכוד) התייחס הבוקר (שלישי) בריאיון ל-ynet radio להסכם שנחתם בין המפלגות החרדיות לבין יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, הכולל תקצוב מוסדות שלא מלמדים לימודי ליבה. לדבריו, יש "לחנוך להם על פי דרכם" ובכך לשפר את מצבם בשוק העבודה.
1 צפייה בגלריה
יצחק גולדקנופף, אריה דרעי
יצחק גולדקנופף, אריה דרעי
נתניהו וראשי הסיעות החרדיות, שהסכימו לריצה משותפת
(צילום: אלכס קולומויסקי, עמית שאבי)
לפי גלנט, "אין לנו ויכוח על הצורך בכך שילמדו לימודי ליבה, אבל מי שחושב שיוכל לשכנע אנשים, שמבחינתם מדובר על קידוש השם, באמצעות הפעלת כוח תקציבי, שוגה".
אבל אם הייתה נכונות מצד זרם חרדי – בעלז – ללמד ליבה באופן מלא, מדוע בא יו"ר הליכוד נתניהו ואמר "שכחו מזה, לא צריך כלום, אני אתן לכם את התקציב גם אם לא תלמדו ליבה"? בעצם יש כאן רגרסיה של תהליך כמעט טבעי. "אני לא מסכים. אני חושב שזו יצירת מציאות שונה כתוצאה מזה שיש אי הבנה של המורכבות של מה קורה בתוך התהליך. החסידות הגיעה לעניין הזה בגלל חילוקי דעות בתוך הציבור החרדי-חסידי, אז הוא מצא דרך לעקוף את זה בהסכם שלטעמי, במקור שלו, שכל הקמפיין סביבו הוא פיקציה. אנחנו רוצים לפתור את הבעיה של שוק העבודה".
הדרך לעשות זאת, אמר גלנט, היא "לתת לכולם את כל מה שניתן, לחנוך להם לפי דרכם ולעבוד בתהליך לשכנוע. זה דומה מאוד בכל מה שקשור לתהליך הגיוס לצבא". גלנט התחמק ממתן תשובה ברורה הנוגעת לדעתו על ההסכם: "כל דבר שנתניהו יעשה יהיה מגונה בעיני התקשורת". "בבחירות האלו, אנחנו חייבים לעשות כל מאמץ כי מה שעומד על הפרק הוא העיקר", אמר כשהוא מתייחס להמשך הישיבה באופוזיציה של מפלגתו.
גלנט טען כי "לימודי הליבה הולכים וגדלים במגזר החרדי כל השנים, והדבר הזה נעשה כתוצאה מהכרה בצורך, כתוצאה מזיהוי האלטרנטיבות. התהליכים האלה נעשים בכוח השכנוע כפי שצריך להיעשות במדינה דמוקרטית".