1 צפייה בגלריה
קלפי בנתניה
קלפי בנתניה
חשד לגניבת מעטפות בירכא. ארכיון
(צילום: עידו ארז)
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-25, שופט העליון יצחק עמית, הודיע הערב (שלישי) כי הוחלף הרכב ועדת הקלפי והתווסף מפקח טוהר בחירות, בעקבות החשד לגניבת מעטפות בשתי קלפיות ביישוב ירכא. לפי החשד, בשעות הצהריים שלושה אנשים נכנסו לקלפי, הסתערו על המזכירים ולקחו את ערימת המעטפות. המשטרה עצרה את שלושתם וחוקרת את האירוע.
בעקבות התקרית החריגה, החליטה ועדת הבחירות על כמה צעדים - בנוסף להצבת שוטרים בכל אחת מ-21 הקלפיות ביישוב: הרכב ועדת הקלפי בשתי הקלפיות הנ"ל הוחלף בשלושה מזכירים מעתודת ועדת הבחירות האזורית בעכו, שאינם תושבי היישוב; הוחלט הסיעות שנציגיהם כיהנו בוועדות הקלפי בקלפיות הללו רשאיות לשלוח משקיפים מטעמן לקלפיות אלו, בתנאי שהמשקיפים אינם תושבי היישוב ולא יתערבו בעבודת ועדת הקלפי; ובכל אחת מ-21 הקלפיות ביישוב התווסף מפקח טוהר בחירות מטעם ועדת הבחירות, שאינו תושב היישוב, ובלבד שתהיה לוועדה האזורית עתודה מספקת לכך.
מוקדם יותר היום דווח כי שלושה חשודים במעשה נלקחו לחקירה במשטרה, אחרי התקרית שבה הם חטפו לכאורה ערימת מעטפות ריקות בשתיים מהקלפיות. על פי החשד, השלושה היו קשורים לפי החשד לכמה מחברי ועדת הקלפי, שהוחלפו בעקבות המקרה בחברי ועדה שאינם תושבי המקום.
מנכ"לית ועדת הבחירות, אורלי עדס, אמרה קודם כי מדובר במעטפות ריקות ולא חתומות, שכל ניסיון לעשות בהם שימוש יהיה ממילא לא רלוונטי. "יש אמצעי בתיבת הקלפי שלא מאפשר החדרה של יותר ממעטפה אחת, ולכן ככל שינסו לעשות זאת - זה יהיה בלתי אפשרי. בנוסף, המעטפות לא חתומות", היא הסבירה.