1 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
לפיד. "אפשר להקים ממשלת אחדות אם נתניהו לא יהיה"
(צילום: מוטי קמחי)
משנה את הקו, לאחר קמפיין הגעוואלד של מפלגות השמאל: ראש הממשלה יאיר לפיד אמר אמש (רביעי) כי אין לו כוונה לפגוע במרצ ובעבודה, ואין לו בעיה שמצביעים מגוש השינוי יצביעו עבורן.
בראיון לאתר "וסטי" בשפה הרוסית מקבוצת "ידיעות אחרונות", שיפורסם במלואו היום, הגיב לפיד לכותרת הראשית ב"ידיעות אחרונות" על החשש בעבודה ובמרצ לפיו אחת מהמפלגות לא תעבור את אחוז החסימה. "אני לא הולך להן על הראש", טען. "מי שרוצה להצביע לעבודה או למרצ יכול להצביע להן. אני מבין שהם עכשיו בקמפיין געוואלד, וזה בסדר". מנהיגות העבודה ומרצ, מרב מיכאלי וזהבה גלאון, זעמו בימים האחרונים על לפיד בעקבות קמפיין יש עתיד, והאשימו אותו בשתיית קולות. "זה חוסר אחריות", אמרו.

יו"ר יש עתיד התייחס גם לקמפיין של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, לפיו הוא היחיד שיכול להרכיב ממשלה, וטען כי מדובר בתסריט לא ריאלי. לפיד עקץ את גנץ ואמר: "אני לא חושב שיש מישהו במערכת הפוליטית שחושב שזה ריאלי בכלל שגנץ ירכיב את הממשלה הבאה".
לפיד סירב להתייחס לשאלה כיצד ירכיב את הממשלה הבאה, אך טען כי חד"ש ותע"ל לא יהיו חלק מהממשלה שלו. על האפשרות להקים ממשלת אחדות עם הליכוד אמר לפיד: "אם נתניהו לא יהיה, לא תהיה בעיה להקים ממשלת אחדות עם הליכוד. אין לי שום בעיה עם הליכוד. אפשר להקים ממשלת אחדות אם נתניהו לא יהיה".
ראש הממשלה פסל את בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, וטען שאם נתניהו יעלה לשלטון ושותפיו מהציונות הדתית יהיו חברים בממשלתו – ישראל כבר לא תהיה מדינה דמוקרטית וחופשית.
הוא תקף את יו"ר עוצמה יהודית ואמר כי הוא מסוכן לדמוקרטיה. "כולם מדברים על תומכי טרור בכנסת, אבל תומך הטרור שהורשע בבית המשפט ויושב בכנסת הוא איתמר בן גביר", אמר לפיד. "הוא לא שירת יום אחד בצבא ומסתובב בשייח ג'ראח עם נשק שלוף".
פורסם לראשונה: 19:19, 26.10.22