בזמן שמפלגת העבודה נאבקת על קולות הגוש גם עם יש עתיד ולפי הסקרים לא רחוקה מאחוז החסימה, יו"ר המפלגה מרב מיכאלי הדפה הבוקר (יום ה') ב-ynet radio את הביקורת וביקשה להזכיר ש"אני לקחתי את מפלגת העבודה מ-0.3 אחוז ל-7 מנדטים ועכשיו זה קצת מבחן התקליט השני".
חמישה ימים לבחירות, מיכאלי התבקשה להתייחס לאפשרות הרכבת ממשלה בסיוע חד"ש-תע"ל, במיוחד על רקע הציוץ של ח"כ עאידה תומא סלימאן, שהביעה תמיכה במחבלים שחוסלו בשכם. "זו אמירה אומללה וגיניתי אותה. אסכים לממשלה עם כל מפלגה שמסכימה איתי על קווי היסוד של מדינה יהודית, דמוקרטית, ליברלית. לצערי, כרגע לא נראה שחד"ש-תע"ל עומדים בזה.
"כרגע לא נראה שהם יכולים להיות חתומים על אותם קווי יסוד כמוני, זה נכון גם לגבי כל מפלגות הימין, מפלגות שבהן אין נשים, שלא מאמינים בשוויון".
את לא יכולה לשבת עם ש"ס ויהדות התורה? "נצטרך לראות איך עובדות על קווי יסוד שיכולות להסכים עליהם. אני כמובן לא פוסלת אף אחד מראש, זו שאלה תמיד של ערכים".

בתגובה לפרסום הבוקר בכלכליסט על העברת תקציבים רבים לכבישים דווקא לפני הבחירות, אמרה שרת התחבורה מיכאלי ש"אוטובוס לא יכול לנסוע על דרכי עפר או על מקומות שאין בהם כביש. אנחנו שינינו באופן ניכר ודרמטי את כל סדר העדיפויות והשקעת הכבישים, וכל הכבישים הם כבישים שנועדו לקדם תחבורה ציבורית. חתמתי השבוע על הסכם באופקים, לא בדיוק מעוז של מפלגת העבודה, ראש עיר מהליכוד, תושבות ותושבים שידועים כאנשי ליכוד - ועדיין".
מיכאלי הוסיפה: "אני מותקפת בימים אלה על זה שהשקעתי יותר בגליל ובנגב, בצפון ובדרום במדינת ישראל מאשר באיו"ש. ואני אומרת, כל כך הרבה שנים הייתה שם השקעה עודפת והפריפריה בצפון ובדרום הוזנחה. אני גאה שהייתה לי את הזכות להתחיל ולתקן את זה".

השרה מיכאלי דיברה היום גם במסגרת יום השידורים בנושא "קטנועים כפתרון לפקקים" (בשיתוף חברת מטרו) עם אלכסנדרה לוקש, והזכירה את הפיילוט לנסיעת כלים דו-גלגליים בנתיבי תחבורה ציבורית. "אפשרנו את זה בתל אביב, כרגע נראה שהוא מתנהל בצורה יפה ואנחנו מחכות לראות שהוא יסתיים בצורה מסודרת, ואם אכן נראה שזה לא מפריע אז אדרבא - אפשר יהיה לפתוח את כל הנת"צים לכלים הדו גלגליים, מה שגם יסייע".
לדבריה, "אנחנו רוצות ורוצים להסתכל על הכלים הדו-גלגליים כעוד אמצעי להפחתת הגודש. ובהקשר הזה - פטרנו את כל הכלים הדו-גלגליים מאגרת הגודש שתגיע מתישהו ב-2026. אחרי שבאמת נשפר מאוד את התחבורה הציבורית יהיו הרבה יותר אפשרויות להתנייד".