ראש האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו התייחס היום (רביעי) בוועידת ראשי המפלגות של התאחדות התעשיינים לראשונה לרפורמה במערכת המשפט של מפלגת הציונות הדתית, שכוללת בין היתר את ביטול עבירות המרמה והפרת האמונים, בהן מואשם נתניהו במשפטו. כשנשאל האם ההצעה של הציונות הדתית נועדה לעזור לו במשפטו, אמר נתניהו: "אני הרבה פעמים נתקל בחברים שרוצים לעזור לי יותר ממה שאני צריך, וזו דוגמה לכך. סמוטריץ' מעלה הצעות שלו ואנחנו נבחן אותן".
לדברי נתניהו, "גם כשהיו לנו שותפי ימין בממשלות קודמות, המדיניות מוכתבת על ידי מפלגת השלטון וראש הממשלה". ראש הממשלה לשעבר שנאשם בפלילים הדגיש כי "אנחנו בתהליך משפטי והוא יימשך עד הסוף, לא מתכוון לשנות את החוקים של מדינת ישראל ולא לבטל שום דבר רטרואקטיבית".
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
"לא מתכוון לשנות את החוקים של מדינת ישראל". נתניהו, היום
(צילום: מוטי קמחי)
חוץ מהציונות הדתית והעומד בראשה ח"כ בצלאל סמוטריץ', נתניהו התייחס גם לשותפים קואליציוניים פוטנציאליים נוספים - החרדים. לאחר שהתחייב בחודש שעבר כי אם ייבחר לראשות הממשלה ישווה את תקציב המוסדות החרדיים שלא לומדים ליבה לזה של החינוך הממלכתי במטרה להביא לריצה משותפת של הפלגים החרדים, אמר נתניהו היום כי "אני רוצה לימודי אנגלית גם בגן, אבל הדרך להשיג את זה במגזרים שונים זה לא בכפייה או באינוס, אלא בהידברות".
נתניהו התייחס גם לתקרית בכפר חב"ד עם שותף פוטנציאלי נוסף שלו, יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר, שבה סירב לעלות לבמה בחגיגות שמחה תורה ביום שני כל עוד בן גביר נמצא עליה. על כך נתניהו אמר כי הוא "לא נמנע להצטלם, אני נותן לכל אחד את כבודו לעלות לבד לבמה".

בן גביר רמז אתמול ב-ynet radio כי ייתכן שיועציו של נתניהו מנעו את הופעתם המשותפת על במת החגיגות בכפר חב"ד בשל ניסיון לשמור על האפשרות להקים ממשלה עם שר הביטחון ויו"ר "המחנה הממלכתי" בני גנץ. בתגובה לדברי בן גביר, ראש האופוזיציה מסר כי "הליכוד לא ילך איתם לא ברוטציה ולא בשום דרך אחרת. נקים ממשלת ימין לארבע שנים עם השותפים הטבעיים שלנו - ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית".
בוועידה היום, נתניהו חזר על הדברים ואמר כי "נקים ממשלה לאומית וזה יהיה הבסיס, הציונות הדתית תהיה חלק מהקואליציה". עם זאת, הוא הדגיש כי "תיקי האוצר והביטחון צריכים להיות אצל הליכוד".