1 צפייה בגלריה
אלון חן
אלון חן
לא רק סמנטיקה. אלון חן
(צילום: ארן דולב)
אלון חן, גרוש ואב לשלושה ילדים מכפר סבא, מגדל את ילדיו בהורות משותפת וחולק בזמני שהות שוויוניים, הופתע לגלות שבתוכנת משו"ב בית הספר מופיעה כתובת האם ככתובת ראשית של הילדים, ותחת שמו נרשמה כתובת משנית.
חן ראה בצורת רישום זו במשו"ב בית הספר סוגיה עקרונית מפלה, והחליט לפעול לבירור העניין ולשינוי המצב, ואף הגה חלופה שוויונית. לאחר פניות לחברת משו"ב ולמשרד החינוך, התקבלה הצעתו לשנות את צורת הרישום כך שמעתה יופיעו במשו"ב בתי הספר במשפחות שבהן בני הזוג גרושים "מגורים הורה 1", ו"מגורים הורה 2".
"אין מדובר בסמנטיקה בלבד, אלא בדפוס חשיבה מיושן ואנטי-פמיניסטי שמקבע דפוסים ישנים, ומעל הכול, זורע מריבות ומתחים שלא לצורך בקרב זוגות גרושים, ודאי כאלה שמקיימים זמני שהות שוויוניים", הסביר חן את החלטתו לפעול לשינוי אופן הרישום, "כשראיתי את הרישום שפשפתי את העיניים ולא הבנתי איך הפכתי למשני.
"במסגרת הסכם הגירושין, שקיבל תוקף של פס"ד, גרושתי ואני מקיימים הורות משותפת, בזמני שהות שוויוניים. אני מגדל את ילדיי ומעורב באופן מלא בחייהם, כולל כמובן כל מה שקשור בבתי הספר שלהם. אני מתעדכן באופן קבוע במשו"ב בבתי הספר שבהם הם לומדים, ורק במקרה ראיתי שהכתובת של גרושתי מופיעה כראשית וכתובתי כמשנית. זאת בניגוד גמור לפס"ד הקובע כאמור אחריות הורית משותפת עם זמני שהות שוויוניים, מבלי לקבוע כי מי מההורים בחזקת 'הורה מוביל'".
קראו עוד:
חן פנה למערכת משו"ב והביע תמיהה על כך שבניגוד להחלטת בית המשפט להורות באחריות משותפת, מתבצע רישום המנוגד לפסק הדין. בחברת משו"ב הסבירו לחן כי הם מקבלים את הנתונים ישירות ממשרד החינוך ומזינים אותם בהתאם להגדרות שלהם. חן קבל על הסוגיה בפני היחידה לפניות הציבור במשרד החינוך, ובתום התהליך הוחלט לקבל את הצעתו ולבצע את השינוי.
"זה לא עניין קטנוני אלא עקרוני שפוגש אותנו חדשות לבקרים במסגרות ממסדיות שונות שנכנסות בין ההורים ללא הגיון וללא צורך", הוא אומר, "מצד אחד יש שטוענים שגברים פחות מעורבים בגידול הילדים, ומצד שני גם כאשר יש שוויוניות - מקבעים דפוסים של עיוות ודוחקים את הגברים".