3 צפייה בגלריה
נאניט
נאניט
נאניט
(באדיבות נאניט)
יותר מ-70 מיליון דולרים הושקעו בחברת הסטארט-אפ הישראלית "נאניט", ששואפת להפוך את חיי ההורים לקלים יותר באמצעות שימוש בבינה מלאכותית. זאת, על ידי מעקב וניתוח של הרגלי הנשימה והשינה של התינוק, והנגשת המידע באפליקציה לסמארטפון, כולל טיפים ועצות לייעול - מה שאמור להחליף את מעקבי השינה, הרשימות והיומנים שמציעות בין היתר יועצות השינה.
קראו עוד:
שרה דורסט, אימא לשלושה, היא המנכ"לית האמריקנית שעומדת בראשות חברת הסטארט-אפ הישראלית, בהשקעת קרן JVP. יש לה ניסיון רחב בעולם הקמעונאות ובפרט בחטיבת התינוקות וטכנולוגיה עבור תינוקות. בעברה היא ניהלה אתרים של חנויות גדולות כמו Bloomingdales ורשת Bed Bath & Beyond, ושם היא נתקלה בטכנולוגיה של נאניט, שהרשימה אותה עד שבסופו של דבר הפכה למנכ"לית החברה.
"התלבטתי אם לקחת את התפקיד", מודה שרה, "במסגרת תפקידי הקודם התעסקתי עם מאות מוצרים ופתאום כאן הייתי צריכה להגביל את עצמי רק למוצר אחד. אבל, התאהבתי בטכנולוגיה ובאופן שבו היא יכולה לעזור למשפחות. גם הזדהיתי עם זה מאוד כאימא ואפילו השתמשתי בנאניט עם בתי הצעירה. בעיניי האפליקציה הופכת אותה להרבה יותר מעוד מוניטור לתינוקות".
3 צפייה בגלריה
נאניט
נאניט
מעקב, ניטור, שליחת נתונים לנייד
(באדיבות נאניט)
אנחנו באמת צריכים את כל הניטור והדאטה? ההורים שלנו הסתדרו בלעדיהם. "נכון, אבל גם אי-אפשר להתכחש לכך שהעולם השתנה מאוד. בארצות הברית בדרך כלל ההורים גרים רחוק מסבא וסבתא, מה שאומר שכל המעקב והבדיקות נופלים עליהם. אני מאמינה שהטכנולוגיה יכולה להיטיב לא רק את איכות השינה והחיים של תינוקות, אלא של כל המשפחה. היא מעניקה להורים שלווה ותחושת ביטחון בדרך שבה הם פועלים. במקום לחפש כל רגע בגוגל ולקבל מבול של עצות שמכוונות לכל התינוקות בעולם, המידע שהם מקבלים בנאניט מותאם ספציפית לתינוק שלהם, וזה נותן להם ביטחון כהורים. כבר לא צריך להתקשר לרופא בפניקה על כל דבר קטן.
"עוד משהו שכדאי לקחת בחשבון, הוא שרוב המחקרים על תינוקות נעשו בשנות ה-50, כך שמה שיודעים כיום על תינוקות בריאים הוא ידע די ישן, כי המדע מתמקד בעיקר בתינוקות חולים. החידוש הוא שנאניט עוזרת לנו להבין יותר טוב מה נורמלי לתינוק בריא. בכל שבוע ההורים מקבלים דוח התפתחותי על הילד שלהם שמגובה על ידי חוקרים מקצועיים בתחום, ויש גם אפליקציה שפועלת בזמן אמת".
3 צפייה בגלריה
נאניט
נאניט
שרה ואראל מרגלית, יו"ר ומייסד קרן JVP שמשקיעה בסטראט-אפ
(באדיבות נאניט)
כיצד האפליקציה עוזרת להורים להבין יותר טוב את התינוק שלהם? "למשל, כשהמצלמה קולטת שהתינוק לאו דווקא זקוק לאינטראקציה של ההורים כדי להירדם, היא מיידעת אותם שהתינוק שלהם יכול לחזור לישון בכוחות עצמו. היא גם ממליצה להם לחכות דקה לפני שהם נכנסים לחדר."
איך בדיוק טכנולוגיית ה-AI עובדת? "הטכנולוגיה שלנו, שמוגנת בפטנט, מאפשרת לעקוב אחר שינת התינוק באמצעות וידיאו. חשוב להבין שזו לא מצלמת אבטחה שהתאימו למעקב שינה, אלא זו טכנולוגיה שנבנתה על ידי חוקרי שינה. האפליקציה זמינה להורים בכל עת ואפשר לשתף אותה עם הסבים או עם המטפלים. הטכנולוגיה בנויה לזהות דפוסים מיוחדים ולרכז אותם באפליקציה. משתמשים בסדין חכם ובפיג'מה חכמה שמאפשרים לנטר נשימה, לזהות צמיחת גובה ותנוחות שונות של התינוק בעריסה – חיוך, התגלגלות על הצד, עמידה ועוד. האפליקציה מתעדת, שולחת התראות ודוחות ומיידעת את ההורים כשקורה משהו חשוב, ובכך שואפת לאפשר להורים להיות יותר בתוך הרגע, שזה גם המוטו שלנו: Be more, monitor less.
ובכל זאת, צריך לזכור שמדובר בסופו של דבר בטכנולוגיה שמהותה היא ניטור, והיא גם לא זולה. המכשור עולה כמה מאות דולרים טובים ומתווספים לכך גם דמי מנוי סמליים (כ-5 דולרים בחודש) ותוספות פרימיום למיניהן. "ועדיין יועצי שינה ואימוני שינה יעלו לכם יותר," טוענת דורסט, "המטרה היא לאפשר גישה לידע ולתמיכה לכל משפחה עם תינוק, למען שינה רציפה של כל בני הבית".
אומנם נאניט צמחה במעבדת השינה של הטכניון, אבל עיקר פועלה עד כה היה בארה"ב, קנדה ואנגליה. כעת החברה נכנסת גם לשוק הישראלי. "ישראל חשובה לנו כי המפתחים של נאניט הם ישראלים וחצי מהחברה ממוקמת בישראל. כל הטכנולוגיה נמצאת כאן ונבנית כאן", מסבירה שרה.
כאימא בעצמך, כיצד נאניט הייתה יכולה לעזור לך? "אני זוכרת שכשהבת שלי הייתה בת שנתיים וחצי הגענו לרופא כי חשדתי שיש לה עיכוב שפתי. ומה לעשות, דווקא כשהיינו אצל הרופא היא התביישה ולא דיברה כלל באותן עשר הדקות שהוקצו לביקור, כך שהוא לא יכול היה להבין מה הבעיה. אם הייתה לי אז דרך להקליט אותה בסביבה הנוחה שלה כדי שאוכל לשלוח לרופא ולהסביר לו במה מדובר, זה היה עוזר לי מאוד. אנחנו מאמינים שהטכנולוגיה והנתונים החשובים שנאספים באמצעותה יאפשרו לנו ללמוד יותר על תינוקות בריאים וגם לאפשר גילוי מוקדם של אוטיזם, אפילפסיה, עיכובים התפתחותיים ועוד".
אראל מרגלית, יו"ר ומייסד JVP, אומר: "החברה מביאה את הטכנולוגיה מהטכניון ומקורנל, והופכת אותה למוצר חכם שמאפשר להורים לעקוב אחרי הגדילה וההתפתחות של התינוק. בכך, הוא מעניק להם שקט נפשי".
צרו קשר עם דנה מויסון בלינקדאין או בפייסבוק