16

הקבוצה הראשונה שלו בקריירה המקצוענית הייתה רדניצקי ניש הסרבית, ואת הבכורה במדיה הוא ערך בחודש מאי 2008 בגיל 16 ושלושה ימים בלבד. בכך הוא הפך לשחקן הצעיר ביותר בתולדות המועדון. אז מה אם זה היה רק לשתי דקות.

10

מכבי תל אביב היא הקבוצה העשירית בדיוק בקריירה של פשיץ', כשהוא פיזר אותן היטב בין שמונה מדינות שונות. קבלו אותן: סרביה מולדתו (בשתי קדנציות שונות) יוון, מולדובה, צרפת, איטליה, סעודיה, דרום קוריאה - וכעת ישראל. ההופעות האחרונות שלו היו במדי אפ.סי סאול הדרום קוריאנית אליה היה מושאל מאל איתיחאד הסעודית.
5 צפייה בגלריה
אלכסנדר פשיץ'
אלכסנדר פשיץ'
אלכסנדר פשיץ'
(צילום: getty images)
5 צפייה בגלריה
כדור הארץ. פשיץ' טייל עליו
כדור הארץ. פשיץ' טייל עליו
כדור הארץ. פשיץ' טייל עליו
(צילום מסך)

1

פשיץ' נחשב שחקן הוגן מאוד וב-12 עונות בקריירה ספג רק כרטיס אדום אחד. האחד הזה היה כששיחק בטולוז הצרפתית, במחזור הראשון בליגה בעונת 2015/16, שהייתה השנייה שלו בקבוצה. הוא עלה כמחליף בדקה ה-81, בדקה ה-84 החמיץ מצב מצוין ובדקה ה-85 ביצע עבירה קשה שזיכתה אותו כעבור שתי דקות של התלבטויות והתייעצויות של צוות השיפוט באדום היחיד בקריירה עד כה. אגב, השחקן שאותו הוא החליף באותו ערב היה לא אחר מאשר מרטין ברייטווייט, היום בברצלונה. ברייטווייט גם כבש את השער הראשון של טולוז במשחק, בו היא ניצחה 1:2. את השני כבש עוד שם מוכר, וויסאם בן ידר - היום במונאקו.
5 צפייה בגלריה
ברצלונה חוגגת את השער של ברייטווייט
ברצלונה חוגגת את השער של ברייטווייט
ברייטווייט חוגג שער בברצלונה. חילוף עצוב של פשיץ'
(צילום: רויטרס)

2 מ-2

תחילת הדרך של פשיץ' לא הייתה בדיוק מלאת תהילה: יחד עם רדניצקי הוא ירד באותה העונה ליגה, וזה הספיק לו כדי לעזוב - וללכת רחוק: הוא עבר לשלוש שנים לקבוצת אופי כרתים היוונית, שבמדיה חתם לשלוש שנים - כשהוא עדיין לא בן 16 וחצי - אבל גם איתה הוא ירד בעונה הראשונה לליגה השנייה. שתי ירידות ליגה בשנתיים הראשונות כמקצוען, בשתי ליגות שונות. אאוץ'.

9

יש לו 9 הופעות ושלושה שערים בנבחרת עד גיל 21 של סרביה, כולל באליפות אירופה שנערכה בארץ ב-2013, אליה העפילה אך סיימה אחרונה בבית המוקדם והודחה.

2013

באותה שנה, עוד לפני שהתחילה האליפות, פורסמו דיווחים בארץ שהוא מועמד לחזק את מכבי פתח תקווה לאחר שמאמן הקבוצה אז, משה סיני, עקב אחריו. בסוף זה לא קרה, למרות שחלק מהפירסומים טענו שהוא ממש על סף חתימה. אולי במכבי תל אביב התייעצו עם נציג הבעלים של היריבה העירונית?
5 צפייה בגלריה
אימון הפועל תל אביב משה סיני
אימון הפועל תל אביב משה סיני
משה סיני. במכבי התייעצו איתו?
(צילום: עוז מועלם)

73

עד היום הבקיע בקריירה 73 שערים ובישל 39, ב-237 משחקים, כלומר שער כל קצת יותר משלושה משחקים. אם תרצו את זה לפי דקות משחק - יש לו שער בכל 196 דקות.

1

הוא רשם הופעה אחת בלבד במדי הנבחרת הבוגרת של סרביה, ב-2016, כשנכנס כמחליף במהלך המחצית השנייה של משחק ידידות בו הפסידו הסרבים 2:0 לאוקראינה.
5 צפייה בגלריה
מיטרוביץ' עם מילינקוביץ'-סאביץ'
מיטרוביץ' עם מילינקוביץ'-סאביץ'
מיטרוביץ' חוגג במונדיאל עם מילינקוביץ'-סאביץ'. פשיץ' לא היה שם
(צילום: getty images)

900 אלף

למכבי תל אביב הוא אומנם הגיע בהעברה חופשית ולא עלה לה אפילו אירו אחד, אבל על פי האתר טראנספרמארקט, נכון להיום הוא שווה בשוק 900 אלף אירו. בינינו, השאלה החשובה היא כמה הוא יהיה שווה אחרי העונה הזו עם הצהובים. אגב, סכום ההעברה הגבוה ביותר ששולם עליו היה שלושה מיליון אירו שהוציאה מהכיס אל איתיחאד הסעודית אחרי עונת 2017/18. תיכף תבינו למה.

2017/18

אם בקריית שלום מפנטזים על סופרסטאר, הסיבה העיקרית לזה היא עונת השיא שלו בקריירה - והיא לא הייתה כל כך מזמן. 29 שערים ו-21 בישולים בכל המסגרות היו לו באותה עונה מטורפת שסיפק במדי הכוכב האדום בלגרד - כלומר מעורבות ישירה ב-50 שערים, ב-51 הופעות. הוא היה מלך השערים של הליגה הסרבית עם 25 שערים (אליהם הוסיף 17 בישולים בליגה). זו עונה של חלוץ-על.