"זוהי היסטוריה. בטח בקרב-רב באליפות אירופה. זאת פעם ראשונה עבור מדינת ישראל, לא משנה כמה מדינות השתתפו או לא". אירה ויגדורצ'יק חגגה בסוף השבוע את ההישג הגדול ביותר אי פעם של נבחרת ההתעמלות האמנותית. מדליית הזהב ההיסטורית בתחרות הקרב-רב באליפות אירופה בקייב.
ויגדורצ'יק ובנות הנבחרת - אופיר דיין, יאנה קרמנקו, יוליאנה טילגין, שי בן-רובי, בר שפוצניקוב וקארין וקסמן - התראיינו הבוקר (ראשון) מקייב לאולפן ynet וסיפרו על ההישג הגדול. המאמנת אף דמעה במהלך הראיון: "לעשות את זה באוקראינה, במדינה בה כל כך הרבה יהודים מתו במלחמת העולם השנייה. זה בשבילם ולמענם".
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל התעמלות אמנותית
נבחרת ישראל התעמלות אמנותית
שוות זהב. נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית
(צילום: AP)
דיין: "זה היה ממש מרגש, לא ציפינו ולא באנו למטרה הזאת. באנו לעשות את הכי טוב, להראות את התרגילים הקשים שהכנו. זה היה מפתיע".
קרמנקו: "היה מרגש במובן שהגענו למקום הראשון ושמענו את ההמנון, ודווקא פה באוקראינה. הראנו לכולם שאנחנו יכולות וחזקות".
2 צפייה בגלריה
נבחרת ההתעמלות האמנותית עם מדליית הכסף
נבחרת ההתעמלות האמנותית עם מדליית הכסף
ויגדורצ'יק עם המתעמלות. "הנבחרת הכי מאתגרת"
(צילום: באדיבות איגוד ההתעמלות)
צריך לציין שהקרב-רב זו הקטגוריה היחידה בהתעמלות האמנותית שבה מחולקות מדליות באולימפיאדה, כך שאפשר לשאוב המון תקווה מהנבחרת לקראת המשחקים בטוקיו. בן רובי: "ברור שזאת המטרה הסופית והיא הכי חשובה. כבר שמנו את מדליית הזהב מאחורינו ואנחנו עם הפנים קדימה. אנחנו יודעות על מה אנחנו צריכות לעבוד ואיך להשתפר. אפשר לכוון לזהב אולימפי? תמיד אפשר לכוון להכי גבוה שיש".
ויגדורצ'יק: "צריך להגיע לאולימפיאדה ולעשות הכי טוב. אני תמיד אומרת שחייבים לעבוד והקדוש ברוך הוא יעשה מה שהוא רואה לנכון. לא יודעת אם זאת הנבחרת הכי טובה שהייתה לנו, אבל זו הנבחרת הכי מאתגרת, בתקופה הכי מאתגרת. זה מראה שאין גבול לבנות, שהן מסוגלות להכל".
שפוצניקוב: "אנחנו רוצות להודות לצוות הגדול שעובד איתנו, במיוחד לרחלי ויגדורצ'יק-פייגה ונועה קדוש, על זה שהן תמיד איתנו 24/7. הן הרימו אותנו ודאגו להזכיר לנו מי אנחנו בתקופה הקשה הזו".