איגוד הג'ודו והיחידה לספורט הישגי יתכנסו בשבוע הבא להכריע האם גפן פרימו, שזכתה אתמול (שני) במדליית הארד באליפות העולם, תחליף את גילי כהן באולימפיאדת טוקיו בקטגוריית משקל עד 52 ק"ג.
פרימו הובילה לאורך רוב המרוץ האולימפי, ובפברואר בשנה שעברה הייתה זאת שזכתה בכרטיס, אלא שאז הגיעה הקורונה, מה שאילץ את האיגוד לפתוח מחדש את הקריטריון ולקבוע עוד תחרויות בהן ניתן היה לצבור נקודות דירוג.
2 צפייה בגלריה
גפן פרימו
גפן פרימו
ממתינה להחלטת איגוד הג'ודו. גפן פרימו
(צילום: AFP)
במקביל לכך פרימו חלתה בקורונה ואילו כהן הצליחה לעשות את המהפך בדירוג הודות ליכולת טובה במספר תחרויות וקיבלה את הזכות להצטרף למשלחת לטוקיו.
לאחר שנסגר הקריטריון, פרימו הוכיחה שהיא נמצאת בכושר טוב יותר, כאשר בתוך חודשיים עלתה על הפודיום באליפות אירופה ובאליפות העולם – בשתיהן זכתה במדליית ארד. אגב, כהן הודחה אתמול כבר בקרב הראשון שלה.
בשל כך, במהלך היממה האחרונה התקיימו דיונים בין יו"ר האיגוד משה פונטי וגורמים נוספים שמפעילים לחצים, כדי לשלוח את מי שלדעתם טובה ביותר נכון לעכשיו ובעלת סיכויים גבוהים יותר להביא גם מדלייה אולימפית.
2 צפייה בגלריה
גפן פרימו וגילי כהן חולפות אחת מול השנייה
גפן פרימו וגילי כהן חולפות אחת מול השנייה
פרימו עשויה לקבל את הכרטיס של כהן
(צילום: אורן אהרוני)
בנוסף, כהן סוחבת פציעה בברך, כשלפני שנתיים קרעה את הרצועה הצולבת והחליטה הליך שיקום שמרני שלא כולל ניתוח. אותה פציעה לא מאפשרת לה להיכנס ב-100 אחוז לתרגילים. בקריטריון הישראלי המתוקן ישנו סעיף לפיו אם יש פציעה, הגורם המכריע בנוגע לשליחת הספורטאי תהיה על ידי הנהלת האיגוד והיחידה לספורט הישגי.
סיבה נוספת שתילקח בחשבון היא העובדה שפרימו זכתה באלף נקודות דירוג על ההישג באליפות העולם, מה שיקפיץ אותה כלפי מעלה ואף יעזור לה להיות מדורגת בשמינייה הראשונה. כל זה יאפשר לה הגרלה נוחה הרבה יותר בסיבובים הראשונים, בניגוד לכהן.
בכל מקרה, רק לאחר חזרת המשלחת לארץ בשבוע הבא יתקיימו פגישות של האיגוד עם היחידה לספורט הישגי ורק לאחר מכן תתקבל ההחלטה הסופית.