קבוצה שנמצאת בחיסרון איכותי ברור מול היריבה שלה צריכה למצוא את הדרך לצמצם פערים. בדרך כלל הדרך הזו מורכבת, בין השאר, מלימוד היריבה, עבודה טקטית והימנעות מטעויות לא מחויבות. כל מי שראה את המשחק בבלומפילד אתמול, גם אם רק לכמה דקות, היה יכול ישר לשים לב ליתרון האיכותי של שחטאר, להבדל בזריזות וסגנון הריקוד, ולכך שמכבי ת"א היא זו שצריכה לצמצם פערים. רוב הזמן מכבי עשתה את זה יפה, אבל רב רוב הזמן, לא בכולו.
פעמיים מכבי נכשלה במתן דגש על הפרמטרים הנדרשים לאותו צמצום מדובר, פעמיים ספגה ועל שני אירועים אלה די איבדה סיכוי. האירוע הראשון עיקרו הוא סגירה הגנתית של דן ביטון. כמו עוסמן דמבלה במשחק של ברצלונה מול פריז סן-ז'רמן מוקדם יותר השבוע, גם ביטון היה חייב לעזור עמוק והרבה להגנה במשחק הזה. אמנם טייסון אינו קיליאן אמבפה, אבל כדי להשאיר להגנה סיכוי, ביטון, וכל אחד מהשחקנים האחרים, היה חייב לעמוד במקום הנכון. בהתקפת השער הראשון ביטון נכנס לעמדה פנימית מדי. כשהכדור הלך לאגף, למגן השמאלי מטביינקו, ביטון סימן לז'ראלדש לסגור אותו, אבל עשה תנועה בעצמו לכיוון והשאיר את פטריק לבד. פטריק כבש.
3 צפייה בגלריה
דניאל טננבאום
דניאל טננבאום
הסיפור של מכבי ת"א נגמר בשער השני
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
סולומון בין פרץ וסאבוריט
סולומון בין פרץ וסאבוריט
ביצעו עבודה חכמה. סאבוריט ופרץ מול סולומון
(צילום: עוז מועלם)
טעות ברורה אחת יש, שער אחד יש, ובסוף המשחק הגיעה הטעות הגדולה השנייה והברורה עוד יותר, מסירה נוראית לאחור של מתן חוזז שהובילה לשער השני. שם הסיפור נגמר. גם הפסד בשער אחד הוא תוצאה שלא הייתה משאירה למכבי סיכוי בקור האוקראיני בשבוע הבא, אבל הכפלת מספר הכדורים הרשת נתנה תחושה אחרת מאשר הפסד מינימלי כי כמה דקות לפני אותו איבוד של חוזז היה נדמה שלמכבי מגיע יותר, והמהלך הזה לא אפיין את המשחק שלה.
אם הגיע יותר זה קודם כל בזכות שני השחקנים של מכבי במרכז המגרש, דן גלזר ודור פרץ, והתיקולים המופלאים שלהם, ועוד יותר מכל, איך לא, לאנריק סאבוריט שביצע עבודה חכמה, כזו שכיוונה גם שחקנים אחרים במגרש, והציג התמודדות נפלאה מול מנור סולומון.
3 צפייה בגלריה
ואן לוון על הקווים
ואן לוון על הקווים
בשורות מצוינות להמשך המאבק בליגה. ואן לוון
(צילום: עוז מועלם)
השחקנים האלה, הבולטים של מכבי אתמול, הם לאו דווקא היצירתיים ביותר בקבוצה, אבל אולי כן היעילים ביותר. פה גם טמון ההבדל בין קבוצה כמו מכבי לאחת כמו שחטאר, אצלה השחקנים היצירתיים – ו-וואו, כמה שהם מוכשרים – מגיעים מברזיל (או מישראל) ומטמיעים בהם עם הזמן יעילות. השילוב מביא בסופו של דבר תוצאות.
עם זאת, דווקא העובדה שהשחקנים הבולטים של מכבי הם כאלה, כמו גלזר או סאבוריט, היא אולי הסיבה העיקרית לכך שזכתה באליפות בשנתיים האחרונות וחזרה להתמודדות גם בעונה הזו. הליגה האירופית כנראה תסתיים עבורה בשבוע הבא, וסולומון יהיה הישראלי שימשיך הלאה מההתמודדות הזו, אבל גם אתמול, אחרי הפסד, היה אפשר לראות שמכבי של פטריק ואן לוון היא קבוצה שיודעת מה היא רוצה, ואלה בשורות מצוינות עבורה להמשך המאבק בליגה.