"זו קבוצת ששייכת ליגת האלופות מול כזו ישראלית. פערים כמו קבוצה מליגת העל לאחת מליגה א'. באמת שזה לא היה כוחות". שחקנים במכבי ת"א ניסו לשמור על פרופורציות אחרי ההפסד בבלומפילד לשחטאר דונייצק (2:0), במשחק הראשון מבין שניים בשלב 32 האחרונות בליגה האירופית.
למרות שסטטיסטית, מעבר לכך ששחטאר החזיקה ב-64 אחוז מהזמן בכדור, האוקראינים ייצרו רק שתי בעיטת לשער יותר ממכבי (10:12) ורק אחת יותר למסגרת (4:5), עדיין פערי האיכות בין הקבוצות היו מאוד ברורים.
4 צפייה בגלריה
אלכסנדר פשיץ'
אלכסנדר פשיץ'
ניסו לשמור על פרופורציות בסיום. שחקני מכבי ת"א מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
"עדיין כלום לא סגור". סולומון
(צילום: עוז מועלם)
במכבי מתרכזים במשחק הגביע מחרתיים בטוטו-טרנר מול הפועל ב"ש, כשאייל גולסה צפוי לפתוח. נבחנת גם אפשרות ששרן ייני, מתן חוזז או עדן קארצב יקבלו קרדיט ב-11.
והיה גם ישראלי שניצח את המשחק, למרות שמנור סולומון לא הציג יכולת משכנעת. "היה מוזר מאוד, מאוד התרגשתי במשחק ובסך הכל אני שמח מהתוצאה. המשפחה שלי מצד אמא - כולם אוהדים שרופים של מכבי והיו להם מנויים לפני הקורונה, אבל אני חושב שבמשחק הזה הם העדיפו את שחטאר", סיפר הקשר. "אני חושב שגם הם שמחים מהתוצאה. אי אפשר להגיד שאנחנו בשלב הבא. מכבי ת"א הראתה שהיא מאוד חזקה. אמנם שלטנו והגענו ליותר הזדמנויות, אך מכבי הראתה שהיא יודעת להזיז את הכדור ולשמור טוב. עדיין כלום לא סגור, נגיע למשחק הבא כדי לעבור וננסה לעשות את זה".
4 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
לפחות המשפחה שמחה. סולומון
(צילום: עוז מועלם)
מאמן מכבי ת"א, פטריק ואן לוון, שספג את הפסדו הראשון על הקווים של הצהובים, ניתח את הסיכויים לקראת הגומלין בשבוע הבא באוקראינה. "יהיה מאוד קשה", הוא הודה. "להפסיד 2:0 בבית - אתה לא מגיע בעמדה טובה. ניסינו לשמור על ארגון ולייצר מצבים, זה עבד לפרקים טוב, מנענו מהם לכבוש מצבים נוחים ויצרנו הזדמנויות שהיו יכולים להוביל ליותר. אני מרוצה מהרוח של הקבוצה ומהעבודה שלה, מאוכזב שלא היה לנו מצב טוב שייתן לנו שער".
המאמן ההולנדי גם נשאל לגבי מספר הזרים בליגת העל, לאור הבדלי הפערים בין מכבי ת"א לשחטאר. "אני חושב שחשוב פה להתרכז בישראלים. המטרה אמורה להיות שהשחקנים הישראלים יגיעו לרמה גבוהה, ולדאוג שזה יעבוד ביחד".
4 צפייה בגלריה
דניאל טננבאום
דניאל טננבאום
"הפסד 1:0 זו תוצאה שונה לגמרי". טננבאום סופג מול שחטאר
(צילום: עוז מועלם)
במכבי אין יותר מדי זמן לעכל את ההפסד לשחטאר, כשכבר ביום ראשון, כאמור, מצפה לה משחק חוץ קשה בגביע המדינה. "יש לנו את השחקנים שיכולים לשחק ביום ראשון, אז אני לא דואג לגבי זה יותר מדי. נהיה מוכנים", הבהיר ואן לוון.
במכבי התאכזבו שספגו את השער השני במתפרצת בתוספת הזמן. "היה משחק קשה, ידענו לפני ששחטאר קבוצה ברמה ממש גבוהה, אבל הגענו למצבים. היו לנו כמה, זה היה משחק ממש טוב שלנו ועשינו את המקסימום", אמר השוער דניאל טננבאום. "קצת מבאס לקבל שער בתוספת הזמן כי הפסד 1:0 זו תוצאה שונה לגמרי. זה מה שקרה והראש קדימה. אנחנו קבוצה ברמה גבוהה, קבוצה חזקה".